Cricket

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bij een gelijke stand gaat de net run rate voor het onderling resultaat. Als ik mijn berekeningen goed hebt, moet Nederland binnen 17 overs en 5 ballen winnen om Schotland op NRR in te halen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bij een gelijke stand gaat de net run rate voor het onderling resultaat. Als ik mijn berekeningen goed hebt, moet Nederland binnen 17 overs en 5 ballen winnen om Schotland op NRR in te halen.

En Nederland wint na 17 overs en 3 ballen, even afwachten op de nieuwe stand maar volgens mij gaan we nu op NRR Schotland voorbij.
 

Joost

Well-known member
En Nederland wint na 17 overs en 3 ballen, even afwachten op de nieuwe stand maar volgens mij gaan we nu op NRR Schotland voorbij.

Volgens mij kom ik op dit uit:
1 OMAN 5 7 0,79
2 AFGHANISTAN 5 7 0,69
3 KENYA 5 7 0,32
4 SCOTLAND 5 6 1,23
5 NETHERLANDS 5 6 0,40
6 UNITED ARAB EMIRATES 6 3 -1,69
7 CANADA 5 0 -1,30

Edit: De ICC is het met me eens.
 

Joost

Well-known member
Zo te zien wordt het mogen de dood of de gladiolen voor het Nederlandse team.

11u
Afghanistan v Canada
Oman v Schotland

15u
Nederland v Kenia

Wint Nederland dan is plaats 2 of 3 zeker, verliest Nederland dan wordt het niets.
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het programma zaterdag is als volgt:
11.00 uur: Schotland - Oman & Afghanistan - Canada
15.15 uur: Nederland - Kenia

Als Nederland wint van Kenia zit het altijd bij de beste 3 omdat Kenia en de verliezer van Schotland - Oman dan ingehaald wordt (bij een gelijkspel bij Schotland - Oman haalt Nederland Schotland in als Kenia verslagen wordt). Je kan nog 2e worden als Afghanistan verliest van Canada, of gelijkspeelt en Nederland Afghanistan op NRR inhaalt, vooral een gelijkspel behoort tot de mogelijkheden, want die pot wordt in Stirling gespeeld en de verwachting is dat er daar geen cricket gespeeld kan worden morgen.

Nederland kan in theorie zelfs nog groepswinnaar worden, maar dan mogen Oman en Afghanistan geen van beiden winnen EN Nederland moet een enorme inhaalslag met de NRR maken, dus dat is onwaarschijnlijk.

Het belangrijkste is: je moet van Kenia winnen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Wat wel eens van doorslaggevend belang kan zijn is het weer. Vandaag werd Oman v UAE afgelast (en dus gelijkspel) vanwege het onbespeelbare terrein in Stirling. Dat ligt wat ten noorden van Edinburgh. De weersvoorspellingen voor vannacht en morgenochtend zijn heel slecht. Eigenlijk zou het pas in de middag droog worden.

Afghanistan v Canada staat gepland voor Stirling. De kans bestaat dus dat die in gelijkspel eindigt en dan zal Afghanistan 4e worden in de poule en dus maar 1 kans hebben op plaatsing voor het WK.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als beide ochtendwedstrijden verregenen, zou het een bizarre situatie opleveren voor de wedstrijd van Nederland. Je kan dan afhankelijk van de uitkomst 5e, 3e, 2e of 1e worden. Win je niet van Kenia, dan wordt je 5e. Win je wel, dan ben je minstens 3e en zijn VAE en Afghanistan nog te pakken op NRR, dus je kan nog 2e of zelfs 1e worden.
 

Joost

Well-known member
Als beide ochtendwedstrijden verregenen, zou het een bizarre situatie opleveren voor de wedstrijd van Nederland. Je kan dan afhankelijk van de uitkomst 5e, 3e, 2e of 1e worden. Win je niet van Kenia, dan wordt je 5e. Win je wel, dan ben je minstens 3e en zijn VAE en Afghanistan nog te pakken op NRR, dus je kan nog 2e of zelfs 1e worden.

Ze verwachten geen regen voor Edinburgh dus het lijkt me redelijk onwaarschijnlijk.

Gelet op de situatie in Stirling zou het 't meest fair zijn de wedstrijd van Afghanistan af te werken in Edinburgh voor Nederland v Kenia.
 

Joost

Well-known member
Je moet het velden indelen in een binnenste en buitenste ring. Tijdens de eerste zes overs mogen er maar twee mensen in die buitenste ring staan. Zo wordt het makkelijker de bal tot aan de rand te slaan.
 

Joost

Well-known member
Aghanistan en Canada speelden helemaal niet, allebei een punt.
Schotland verslaat Oman en stijgt naar de eerste plaats.

Kenia en Nederland zijn net begonnen. Kenia is geplaatst voor de WK als ze winnen. Nederland is zeker van een plek bij de eerste 3 bij winst en zou bij een ruime zege zelfs 1e kunnen worden. Zo gauw de eerste inning geweest is kunnen we gaan rekenen.
 

Joost

Well-known member
Nederland begon geweldig en nam binnen twee overs drie wickets. Nu gaat het ietsje beter voor Kenia maar 76 runs na 15 overs is heel weinig.
 

Joost

Well-known member
Kenia kwam tot 97. De eerste plaats is voor Nederland onbereikbaar, dan mort Nederland binnen 4 ballen winnen...

Om plaats twee te halen moet het binnen 6 overs lukken.

Realistischer is dus de derde plaats.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Voor 2e heb je volgens mij (en cricket Europe is het met me eens) 14.3 overs en 7.4 voor eerste.
 

Joost

Well-known member
Ik heb me grandioos verrekend.

Binnen 7 overs en 4 ballen betekend groepswinnaar, binnen 14 overs en 3 ballen is de tweede plaats.
 
Bovenaan