Cricket

Joost

Well-known member
Pff, dat gaan ze verliezen denk ik.

Oman is pas 4 wickets kwijt en kan in de resterende 5 overs dus behoorlijk wat risico nemen.
Ze hoeven nog maar 33 runs in 30 ballen en hebben nu exact dezelfde RR als Nederland in totaal haalde.
 

Joost

Well-known member
Oman doet het ook gewoon heel slim. Nemen volgens mij geen enkel risico en slaan lekker single runs en af en toe een vier.
 

Mommiej

Well-known member
Je kunt ze geen ongelijk geven, het lijkt dat Nederland juist tijdens de laatste overs heel veel risico genomen heeft
 

Mommiej

Well-known member
En daar is de nederlaag, nu komt er wel veel druk op de volgende wedstrijd, vrijdagochtend tegen Canada
 

Joost

Well-known member
En met de laatste bal van de 19e Over wint Oman. Toch wel een behoorlijk blamage van het Nederlandse team denk ik, al doet Oman het eigenlijk helemaal niet slecht dit toernooi.

Nu maar hopen dat Kenia vanmiddag van Schotland wint en Nederland 3e kan worden in de poule. Poule A lijkt mij zwakker.
 

Joost

Well-known member
Je kunt ze geen ongelijk geven, het lijkt dat Nederland juist tijdens de laatste overs heel veel risico genomen heeft

Ik zie nu eigenlijk pas de fall of wickets van de Nederlanders. Met slechts 134 runs na 18 overs stond er een redelijk mager aantal dus ik snap dat ze het risico genomen hebben, al is het wel erg opvallend dat er in 10 ballen 5 wickets vallen en maar 1 run gescoord wordt.
 

Joost

Well-known member
De Schotten winnen van Kenia, dat was helemaal niet de bedoeling.

Morgenmiddag is Afghanistan v Oman. Hopelijk winnen de Afghanen dat heel ruim zodat de NRR van Oman flink keldert.
 

Mommiej

Well-known member
Oman lijkt juist te gaan winnen van Afghanistan. Afghanistan moet nog 54 punten halen uit 5 overs en hebben al 6 wickets verloren.
 

Joost

Well-known member
1 AFGHANISTAN 5 7 +0.690
2 OMAN 4 6 +0.794
3 KENYA 4 5 -0.327
4 SCOTLAND 4 4 +0.870
5 NETHERLANDS 4 4 +0.213
6 UNITED ARAB EMIRATES 4 2 -1.625
7 CANADA 3 0 -0.793

Programma:

Vanmiddag
UAE v Kenia

Morgen
Schotland v Canada

Vrijdag
Nederland v Canada
UAE v Oman

Zaterdag
Schotland v Oman (11:00)
Afghanistan v Canada (11:00)
Nederland Kenia (15:15)

Als Oman haar duels beide wint dan winnen ze de poule. Bij een nederlaag is Afghanistan hoogstwaarschijnlijk winnaar want Canada mag echt geen probleem veroorzaken.

Spannend wordt het in ieder geval!
 

Mommiej

Well-known member
Vrijdag mag Canada geen probleem opleveren voor Nederland en dan zaterdagmiddag nog het cruciale duel tegen Kenia. Zou mooi wezen als Kenia straks verliest.
 
Bovenaan