Cricket

Joost

Well-known member
46 na 7.3 overs is niet bijzonder. Wel genoeg als ze het volhouden maar het mag wel overtuigender.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En hij is binnen. Die captain van Nederland is een aardige slagman!
Klopt, Borren is een prima speler. Hij is prof in Nieuw-Zeeland. Dat laatste wicket kwam wel goed uit vreemd genoeg. Swart zat niet lekker in de wedstrijd en Borren is iemand die als het nodig is, flinke scores kan slaan.
 

Joost

Well-known member
Oman is zo goed als gewonnen van Canada in dezelfde poule.

Ondanks dat de Emiraten nu driemaal verloren hebben zijn ze normaliter niet de slechtste. Ze hebben eigenlijk een beetje pech met de volgorde vsn de duels.

Morgen is in poule b alleen Afghanistan tegen Kenia. Wint die eerste ploeg dan moet poulewinst niet meer in gevaar komen, wint Kenia dan wordt het nig spannend en heeft Nederland ook nog kans.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zit serieus te overwegen om as. zaterdag naar Nederland - Kenia in Edinburgh te gaan. Mocht er iemand gek genoeg zijn om ook daarheen te gaan, stuur maar een PB.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zit serieus te overwegen om as. zaterdag naar Nederland - Kenia in Edinburgh te gaan. Mocht er iemand gek genoeg zijn om ook daarheen te gaan, stuur maar een PB.

Ik ga die dag al naar de topper VVV - Feyenoord. Anders had ik wel overwogen om te gaan.
 

Joost

Well-known member
Ik zit serieus te overwegen om as. zaterdag naar Nederland - Kenia in Edinburgh te gaan. Mocht er iemand gek genoeg zijn om ook daarheen te gaan, stuur maar een PB.

Als je een goedkoop treinticket kan krijgen is dat wel een mooie vanuit Derby.

Maar zaterdag moet ik boodschappen doen en naar de familiebarbecue.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Een Nederlandse speler is geschorst omdat zijn arm te ver strekt ofzo.... nou ja, ik snap er niet veel van, maar het klinkt nogal vaag.
 

Joost

Well-known member
Afghanistan v Kenia kon niet doorgaan vanwege de regen, resultaat is dat ze allebei een punt krijgen. Daar is Nederland vast niet blij mee.
 

Joost

Well-known member
Een Nederlandse speler is geschorst omdat zijn arm te ver strekt ofzo.... nou ja, ik snap er niet veel van, maar het klinkt nogal vaag.

Ik heb er nog wat over gezocht maar kan eigenlijk weinig concreets vinden, buiten dat hij iets illegaals heeft gedaan. Kralinger leg 't maar uit!
 

JMD

Well-known member
Snap ook niet hoe je dat meet... Het verschil tussen 15 graden (wat als ik het goed las de maximale (minimale?) hoek) en 17 graden is met het blote oog al bijna niet waarneembaar, laat staan in een beweging.

En heb ook geen idee welke hoek ze bedoelen (bij elleboog?, bij oksel?, bij pols?).

Verder nog 1 vraag over het tellen: stel je hebt bij dat Twentytwenty dat de ene ploeg 120 runs maakt voor 8 wickets en de andere 123 voor 7. Dan heeft de laatste gewonnen, toch? Want die wickets zijn alleen van belang als het de 10 haalt en iedereen dus uit is. (en je dus bij twenty eerder moet stoppen dan die 20 overs, of bij de Ashes dat de slagbeurt voorbij is)?
 

Joost

Well-known member
Verder nog 1 vraag over het tellen: stel je hebt bij dat Twentytwenty dat de ene ploeg 120 runs maakt voor 8 wickets en de andere 123 voor 7. Dan heeft de laatste gewonnen, toch? Want die wickets zijn alleen van belang als het de 10 haalt en iedereen dus uit is. (en je dus bij twenty eerder moet stoppen dan die 20 overs, of bij de Ashes dat de slagbeurt voorbij is)?

Voor het bepalen van de winnaar is alleen het aantal runs van belang. Het team dat de meeste runs scoort wint.

Dat het aantal wickets benoemd wordt is nog een restant uit vroeger tijden en eigenlijk vooral van toepassing op het test-cricket waar geen maximum aan het aantal overs is.
Als er staat; Nederland wint met 5 wickets dan betekend het dat Nederland het aantal runs van de tegenstander heeft overtroffen terwijl er nog 5 man niet uit waren. Bij T20 is dat een redelijk overbodige mededeling en kun je daar weinig mee. Om te kijken of het een spannende wedstrijd is geweest kun je daarom beter kijken naar het aantal gespeelde overs.

Voorbeelden van uitslagen:
Schotland 159 AO (All-out)
Nederland 191/6
Nederland wint met 32 runs.

Aan deze uitslag kun je zien dat Nederland als eerste mocht slaan. Schotland mocht daarna en toen alle tien de spelers uit waren had Schotland 159 runs gescoord. 32 minder dan Nederland.

Schotland 110/1
UAE 109 AO

Uit deze cijferuitslag kun je niet halen wie er had mogen beginnen.
Stel dat Schotland begon. Dan hadden de Schotten na 20 overs 110 runs gescoord en maar 1 wicket verloren. Daarna mochten de Arabieren die tot 109 runs kwamen en verloren toen hun 10e en laatste wicket. In dit geval had er bij moeten staan; Schotland wint met 1 run.
Als de Arabieren begonnen dan waren zij na 109 runs all out gegaan en mocht Schotland dat proberen te verbeteren. Dat is ze gelukt terwijl er maar 1 wicket werd verloren.
Dan was de tekstregel bij de uitslag: Schotland wint met 9 wickets. (dit was overigens het werkelijke scenario, een redelijk saaie pot)
 

Mommiej

Well-known member
Oman won de toss en koos ervoor om in het veld te beginnen.

Nederland na 18 van de 20 overs op 134 en 5 wickets
 
Bovenaan