Coronavirus

Batigoal

Well-known member
Alle duels in Engeland lijken er dan toch uit te gaan, althans de lagere divisies. De PL gaat voorlopig gewoon door, op Brighton - Arsenal na.

Natuurlijk wordt er niet gevoetbald. De selectie van Everton zit in quarantaine vanwege een besmette speler, idem voor Bournemouth waar waarschijnlijk vijf spelers besmet zijn.

Iedereen weet dat ook in de Premier League het voetbal wordt stilgelegd, alleen de FA nog niet.
 

Abubakari

Well-known member
En dat moeten we dus doen om dit soort toestanden te voorkomen:

Lieve vrienden in Nederland

Ik wil graag angst zaaien!


--------------------------

Ik ben van nature zeer nuchter en absoluut geen paniekzaaier. Maar deze shit is zeer serieus.

Vooral dit soort paniek berichten plaatsen en geloven. Kijk, een Italiaanse viroloog. Daar hecht ik dan weer meer waarde aan.
Italiaanse viroloog walgt van paniekzaaierij rondom coronavirus: ‘We zijn niét in oorlog’

In een interview met de Italiaanse krant La Repubblica zegt Maria Rita Gismondo dat Italië doet alsof het in staat van oorlog verkeert, maar dat het om niet veel meer dan een normaal griepvirus gaat. Er is volgens haar sprake van ‘een bombardement van berichten die angst aanwakkeren en voor collectieve hersenspoeling zorgen’.

In Italië hebben we maar erg weinig mensen die ziek zijn van alleen het coronavirus, die zijn op de helft van één hand te tellen. De anderen zijn patiënten met een afweersysteem dat al was aangetast door andere ziektes en die vanzelfsprekend ook complicaties zouden hebben gekregen van een gewone griep.
 

Marinos

Well-known member
Vooral dit soort paniek berichten plaatsen en geloven. Kijk, een Italiaanse viroloog. Daar hecht ik dan weer meer waarde aan.
Italiaanse viroloog walgt van paniekzaaierij rondom coronavirus: ‘We zijn niét in oorlog’

In een interview met de Italiaanse krant La Repubblica zegt Maria Rita Gismondo dat Italië doet alsof het in staat van oorlog verkeert, maar dat het om niet veel meer dan een normaal griepvirus gaat. Er is volgens haar sprake van ‘een bombardement van berichten die angst aanwakkeren en voor collectieve hersenspoeling zorgen’.

In Italië hebben we maar erg weinig mensen die ziek zijn van alleen het coronavirus, die zijn op de helft van één hand te tellen. De anderen zijn patiënten met een afweersysteem dat al was aangetast door andere ziektes en die vanzelfsprekend ook complicaties zouden hebben gekregen van een gewone griep.

Tja en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Overheid/Kenners moet gereserveerd bericht geven om geen totale paniek te laten ontstaan.
 

JMD

Well-known member
En allemaal al aan het hamsteren geslagen?

Als je hamsteren benoemt als 20 pakken pasta, houdbare melk enz, dan nee.

Maar heb net wel even een extra rondje langs de supermarkt gemaakt om een paar dingen extra te kopen, maar steeds max. 2 dingen per artikel, gewoon om even wat langer 'safe' te zitten, maar meestal koop ik dan ook van week tot week....
 

Abubakari

Well-known member
Tja en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen

Enige plek waar ik dat bericht terug vind is Facebook. Lijkt me dat als de situatie zo is dat er bij bosjes tot ze corona kregen kerngezonde jonge mensen sterven dat dat wel meer dan 1 zo'n op het oog fake bericht oplevert. Berichten die beginnen met Lieve mensen vertrouw ik sowieso nooit.
 

JMD

Well-known member
GP Bahrein en Vietnam uitgesteld, dus de eerste GP van 2020 is de GP Nederland... (Tenzij die er ook uitgaat)
Maar de FIA geeft aan dat het er van uit gaat dat de eerste GP pas eind mei is, dus dan zou Nederland en Spanje (en misschien Monaco) ook sneuvelen.

Teams hebben aangegeven GPs in principe wel te willen inhalen, de zomerstop daarvoor op te geven en gewoon langer door te gaan. Je kan natuurlijk in Bahrein enzo ook gewoon in december/januari rijden.
 

Joost

Well-known member
Als je hamsteren benoemt als 20 pakken pasta, houdbare melk enz, dan nee.

Maar heb net wel even een extra rondje langs de supermarkt gemaakt om een paar dingen extra te kopen, maar steeds max. 2 dingen per artikel, gewoon om even wat langer 'safe' te zitten, maar meestal koop ik dan ook van week tot week....

Je hebt dus gewoon zitten hamsteren.

Ik ga morgen gewoon de boodschappen doen en was niet van plan om ook maar iets extra's te kopen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Net bij de Lidl, allemachtig.... Hele parkeerterrein vol, geen winkelwagen meer te krijgen, alle 5 kassa's open en nog rijen tot halverwege de winkel. Volkomen geschift. Is Corona echt: Ja.
Is het een probleem: Ja.
Is het een hoax/conspiracy: Nee.
Overdrijven we de boel: Ja.
Ik vind het uiteindelijk maar gedoe ja. Het is een virus, mensen worden ziek en mensen gaan dood. Maar wat is daar nieuw aan? Het echte probleem is dat wij, degenen die het beter hebben op de wereld, er nu last van hebben. Daarom is er paniek. Honger, oorlog, oogst mislukt, ebola, Mexicaanse griep, Sars, Mers etc, etc zien we alleen op tv en daar hebben wij geen last van. Nu wel en dan is het ineens belangrijk. Mogen we niet darten, bij wijze van spreken, want dan kan iemand die wij kennen ziek worden en dood gaan. Leg even uit in Afrika, hoe erg het hier is.
 

JMD

Well-known member
Net bij de Lidl, allemachtig.... Hele parkeerterrein vol, geen winkelwagen meer te krijgen, alle 5 kassa's open en nog rijen tot halverwege de winkel. Volkomen geschift. Is Corona echt: Ja.
Zo erg was het in mijn supermarkt niet. Leek op een zaterdagmiddag. Wel wat lege schappen, maar ook niet extreem veel. Heb het op beelden erger gezien...
 

Joost

Well-known member
Net bij de Lidl, allemachtig.... Hele parkeerterrein vol, geen winkelwagen meer te krijgen, alle 5 kassa's open en nog rijen tot halverwege de winkel. Volkomen geschift. Is Corona echt: Ja.
Is het een probleem: Ja.
Is het een hoax/conspiracy: Nee.
Overdrijven we de boel: Ja.
Ik vind het uiteindelijk maar gedoe ja. Het is een virus, mensen worden ziek en mensen gaan dood. Maar wat is daar nieuw aan? Het echte probleem is dat wij, degenen die het beter hebben op de wereld, er nu last van hebben. Daarom is er paniek. Honger, oorlog, oogst mislukt, ebola, Mexicaanse griep, Sars, Mers etc, etc zien we alleen op tv en daar hebben wij geen last van. Nu wel en dan is het ineens belangrijk. Mogen we niet darten, bij wijze van spreken, want dan kan iemand die wij kennen ziek worden en dood gaan. Leg even uit in Afrika, hoe erg het hier is.
En volgende week kun je heerlijk rustig boodschappen doen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zo erg was het in mijn supermarkt niet. Leek op een zaterdagmiddag. Wel wat lege schappen, maar ook niet extreem veel. Heb het op beelden erger gezien...

Dat was hier ook, de diepvries en pasta was zo goed als leeg, maar verder was er voldoende in de schappen ja.
 
Bovenaan