Coronavirus

JMD

Well-known member
Een eindtoernooi kun je binnen 1 week afwerken met kwartfinales, halve finales en de finale. In de normale opzet heb je 5 speeldagen nodig verspreid over 5 verschillende weken.

Maar dat bedoelen ze denk ik niet, omdat er wordt gesproken over 'alles in 1 duel spelen' of een 'eindtoernooi'. En jouw optie (die ik overigens logisch vind) is eigenlijk al die eerste optie.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mikel Arteta test positief op Covid-19. Maar in Engeland gaan ze gewoon voetballen dit weekend.

EDIT: had JMD's bericht hierover nog niet gezien.
 

Forza AZ

Well-known member
Maar dat bedoelen ze denk ik niet, omdat er wordt gesproken over 'alles in 1 duel spelen' of een 'eindtoernooi'. En jouw optie (die ik overigens logisch vind) is eigenlijk al die eerste optie.

Met alles in één duel bedoelen ze waarschijnlijk dat loting bepaald wie er thuis speelt, dus verspreid over 3 verschillende midweken. Met een eindtoernooi bedoelen ze dan op 1 locatie binnen een week vermoed ik.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Per 3 maart moeten mensen dus zelf voor hun coronatest betalen vanuit het eigen risico. De SP en 50Plus hebben daar zeer terecht vragen over gesteld. De minister gaat 'hierover met de zorgverzekeraars in gesprek'.

? Serieus?
 

erka

Well-known member
Nou, wel klaar met dit geneuzel.

Ik denk dat morgen wordt besloten dat de scholen alsnog dichtgaan, die druk is echt te groot. Helaas wel een dag verspeeld.

Verder is het mooi dat nu weer duidelijk wordt dat de VVD de economie en de staatskas belangrijker vindt dan veiligheid en gezondheid van mensen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
In Brabant stoppen alle ziekenhuizen met het stoppen van testen van álle ziekenhuismedewerkers, wegens een gebrek aan testmaterialen. Dat kan toch niet waar zijn?
 

De Wolf

Well-known member
Mikel Arteta test positief op Covid-19. Maar in Engeland gaan ze gewoon voetballen dit weekend.

EDIT: had JMD's bericht hierover nog niet gezien.

Hudson Odoi van Chelsea is ook positief getest dus dat gaat gewoon afgelast worden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
[h=1]Medische microbiologen: 'Informatie RIVM loopt achter en is incompleet'[/h] Als Nederland nu niet meteen doorpakt in het beteugelen van het aantal coronabesmettingen, zullen de gevolgen niet te overzien zijn. Dat schrijft de Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie (NVMM) vandaag in een brief aan het RIVM, na de aankondiging van extra maatregelen in het hele land. Ze vragen om "militaire besluitvaardige structuren".
"Steengoed wat het kabinet nu heeft gedaan, want dit was nodig", zegt professor Heiman Wertheim, bestuurslid van de NVMM. Maar het is misschien niet genoeg. "De situatie is dringend. Er moet goede informatie komen. Want het probleem is groter. Men heeft geen idee wie er op de intensive care liggen, wie er zijn opgenomen, wie hersteld is en gezond is ontslagen." De organisatie wil het RIVM daarbij helpen.
De artsen hebben data van het virus bestudeerd uit andere bronnen en concluderen dat informatie op de RIVM-site "ernstig achterloopt en niet compleet is". "De RIVM-data geven de indruk dat Brabant niet veel verschilt van Utrecht en dat de stijging van het aantal gevallen wel meevalt. Wij weten allen dat dat niet zo is."
[h=2]Drastische maatregelen[/h] De artsen verwijten het RIVM niet voldoende op coronacontacten te testen. Ook willen ze dat het RIVM de problemen zichtbaar maakt door op de site tabellen te maken met overzichten van nieuwe vastgestelde gevallen en verdachte (niet geteste) gevallen, hoeveel mensen er zijn opgenomen en op de intensive care liggen en informatie over het aantal overlijdens-, herstelde- en geteste gevallen.
De NVMM verwacht dat Nederland de trend in Italië zal volgen. "Ingrijpende acties in Italië lijken nu effect te hebben, maar zijn te laat ingezet, zoals ook door Italië wordt aangegeven", staat in de brief. De artsen schrijven dat nu niet optreden uiteindelijk tot meer schade zal leiden. "Alleen drastische maatregelen in de beginfase kunnen het risico voor burgers beperken."
[h=2]Alert blijven[/h] De artsen willen ook dat voorraden voor het stellen van diagnoses centraal worden geregeld en op peil worden gebracht. "Er is nu een tekort aan mondneusmaskers en beschermingsmiddelen." Of de nieuwe maatregelen voldoende zijn, kan Wertheim moeilijk inschatten. "Belangrijk is dat kabinet nu belangrijke stappen heeft gezet in maatregelen. En belangrijk is dat we vanaf nu alert blijven."
"Iedereen moet zich aan de aangekondigde nieuwe maatregelen houden. En goed nadenken", zegt Wertheim. "Mijn beste vriend viert zijn verjaardag en wordt 50. Ik ga daar niet naartoe en heb het afgezegd. Mijn vriend heeft zijn feestje afgezegd."

-----------------------------------

Kijk en dit is nu dus precies het punt. Je kunt met een virus wat een incubatietijd van 1 tot 2 weken heeft niet reactief handelen op de huidige situatie. Je moet pro-actief handelen, vooruit denken en gepaste maatregelen nemen op basis van prognoses en de goede voorbeelden uit HongKong en Singapore en de slechte voorbeelden van Italië en Iran.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En dat moeten we dus doen om dit soort toestanden te voorkomen:

Lieve vrienden in Nederland

Ik wil geen angst zaaien maar de stand van zaken op het moment in Italië.
12.839 personen besmet
1.016 doden
1.258 genezen
Mensen gaan dood. Alleen, op een kamertje omdat er geen familie bij mag. Stel je voor dat jou vader of moeder daar ligt...moederziel alleen....
En bij de begrafenis mag behalve jij en een handjevol directe familie niemand aanwezig zijn.
En helaas gaat het niet alleen meer om oudere mensen.
Ook kinderen en jongere mensen raken besmet.
Op de intensive care van het civile Brescia ligt een 40 jarige verpleegster aan de beademing voor haar leven te vechten.
In dit ziekenhuis, civile in Brescia, zijn in 10 dagen 38 mensen overleden. Als je ouder dan 60 bent dan heb je de kans dat je geen beademingsapparaat krijgt toegewezen.
Er worden ouderen van de beademing gehaald om deze aan jongere patiënten te geven.
Gister waren dat 4 personen.
Het medisch personeel is uitgeput, fysiek en mentaal. Beslis jij maar eens wie je dood moet laten gaan.
Het leven staat stil. Als ik boodschappen ga doen moet ik wachten tot ik naar binnen mag en altijd afstand bewaren van 1 meter.
Hier zijn de supermarkten nog redelijk voorzien maar dat is lang niet overal zo.
Winkels, restaurants, zwembaden, sportscholen, bars.....alles zit of gaat dicht.
Op straat is het leeg, stil en verlaten.
Update: Total lockdown. Oftewel alles dicht behalve supermarkten, apothekers en winkels/diensten die ons van levensbehoeften voorzien. Denk aan postkantoor, benzinepomp, elektricien, automonteur.....
Alec zit al drie weken thuis van school.
Gister ben ik zijn huiswerk gaan ophalen.
Voor hoelang?
Volgende week wordt hij tien, geen verjaarsfeest met vriendjes. Sneu, maar hij snapt het gelukkig. We vieren het als deze ellende voorbij is!
Er hangt een rare sfeer, angst, ongeloof... het is echt niet fijn.
De groep apps draaien overuren. Elke keer weer nare berichten.
In een buurtdorp 2 besmette mensen, oei 😓
Update : ook drie positief hier in het dorp.
Ik kan niet werken. Ja tuurlijk, mailtje hier en een mailtje daar. Als ik de auto pak moet ik een document bij me hebben maar ik durf eigenlijk niet weg.
Er worden controles gehouden. Ga je ergens heen zonder goede reden (werk of gezondheid) dan krijg je een bekeuring.
Lieve lieve mensen, luister alsjeblieft naar wat hier gebeurd en neem die kennis mee.
Nederland nu was Italië 2/3 weken geleden.
Komen er instructies van de regering volg die op!!!!!! Doe er niet lacherig over..... want hier valt niks meer te lachen. En ik was 1 van de velen die het niet serieus nam...

--------------------------

Ik ben van nature zeer nuchter en absoluut geen paniekzaaier. Maar deze shit is zeer serieus.
 

Batigoal

Well-known member
Lol, anderhalve week geleden was ik een paniekzaaier toen ik aangaf dat de Nederlandse regering en het RIVM hopeloos achter de feiten aanlopen. Nu is heel Nederland kwaad op ze en in paniek.
 

JMD

Well-known member
Alle duels in Engeland lijken er dan toch uit te gaan, althans de lagere divisies. De PL gaat voorlopig gewoon door, op Brighton - Arsenal na.
 

JMD

Well-known member
In Duitsland gaan de duels van dit weekend nog wel door, maar vanaf dinsdag wordt het wel stopgezet...
 
Bovenaan