Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Nou ik heb het al gehad dus dichterbij kan het niet komen lijkt me 😂

Nee de oudste doet haar ding weer en de ex voelt het als griep. Gelukkig heeft ze haar booster gehad anders was het misschien wel veel erger geweest.

De Wolf

Well-known member
We willen allemaal gewoon een Engeland zijn. Uiteraard is dat een manier maar dan moet je wel accepteren dat een hoop mensen flink ziek zullen worden of nog erger.

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja, bij mijn collega was zijn vrouw een of twee weken terug besmet en nu pas is een dochtertje aan de beurt. Blijft een vreemd virus. Maar goed, de besmettingscijfers blijven door de grenzen van de testcapaciteit redelijk stabiel. Met de ziekenhuiscijfers gebeurt er ook nog niet concreet iets.

De Wolf

Well-known member
Tsja, bij mijn collega was zijn vrouw een of twee weken terug besmet en nu pas is een dochtertje aan de beurt. Blijft een vreemd virus. Maar goed, de besmettingscijfers blijven door de grenzen van de testcapaciteit redelijk stabiel. Met de ziekenhuiscijfers gebeurt er ook nog niet concreet iets.
Het virus gaat op dit moment vooral rond bij jongeren. De 60+ groep was vorige week nog niet eens 5% van het totaal. Overigens met deze hoge cijfers waren het nog steeds 17000.

Joost

Well-known member
17 op de IC, 143 op de verpleegafdeling.
Niet echt schokkend hogere cijfers wederom.

Bezetting neemt op beide plekken met 5 toe.

• Leuk
Waarderingen: Max

Eef de Kip

Well-known member
75K besmettingen. Ik las gisteren dat ze nog een achterstand hebben van 50K dus ik denk dat we komende week de 100K nog wel aan gaan tikken.

Joost

Well-known member
75K besmettingen. Ik las gisteren dat ze nog een achterstand hebben van 50K dus ik denk dat we komende week de 100K nog wel aan gaan tikken.
De GGD cijfers zijn stabieler en vertonen geen extreme groei meer. De groei neemt zelfs sterk af, maar dat valt ook uit te leggen door het gebrek aan testplekken.

Max

Administrator
Forumleiding
Die capaciteit wordt nu weer uitgebreid begreep ik. Ach we gaan het meemaken.

Las vandaag dat de GGD nauwelijks mensen doorverwijst naar de commerciële teststraten. Volgens de GGD IT en volgens de teststraten onwil. Dus denk dat we voorlopig nog even aan de beperking vast zitten. Kan een voordeel zijn dat de cijfers niet meer relevant zijn en men vol kan focussen op de lage ziekenhuisopnames, maar het OMT zal het wel anders zien.

Bovenaan