Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
150 opnames en 11 op de IC.
Echt stijl omhoog gaat de groei in de opnames niet.

IC bezetting daalt weer flink verder.

Nee, dat zal vast nog wel gaan komen. Maar als je een beetje naar Denemarken kijkt, dan verwacht je zeker een stijging. Alleen niet gek veel verder dan 250-300 op een dag. Daarmee zijn we wel bekend.

Forza AZ

Well-known member
Iedereen vind 1/3 bezetting van de stadions te weinig, maar hoe zit het eigenlijk met de uitsupporters? Op de site van de overheid staat daar niets over. Is daar überhaupt iets over gezegd, of gaat iedereen er maar stilzwijgend van uit dat dat niet toegestaan is?

Joost

Well-known member
Iedereen vind 1/3 bezetting van de stadions te weinig, maar hoe zit het eigenlijk met de uitsupporters? Op de site van de overheid staat daar niets over. Is daar überhaupt iets over gezegd, of gaat iedereen er maar stilzwijgend van uit dat dat niet toegestaan is?

Roda heeft vandaag een bericht gepost dat er voor NAC uit geen kaartverkoop is.

Ik vind dat begrijpelijk. Uiteindelijk willen clubs hun eigen supporters graag zoveel mogelijk in het stadion krijgen, dan kun je het beste ook thuissupporters in het uitvak laten plaatsnemen.

De Wolf

Well-known member
De keuze van het Kabinet is om de 1,5 regel (in theorie) toe te passen. Dan ontkom je niet aan een lagere capaciteit. Uiteraard kan je een uitzondering maken maar dan willen andere sectoren ook weer minder beperkingen.

Bernardo

Well-known member
Toen we vorig seizoen begonnen met 1/3 capaciteit waren er ook geen uitsupporters toegestaan, omdat clubs zoveel mogelijk SK-houders binnen wil hebben. Zal nou wel weer zo zijn. Terecht.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begreep dat de clubs en de KNVB dat ook wel voor de rest van het seizoen zo zouden willen als daarmee de stadions volledig open konden.

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord klantenservice belde net. Waar ik de eerste wedstrijden van het seizoen was (eerste paar overgeslagen) en dat er van het weekend een mail komt met alle informatie voor de rest van het seizoen.

Forza AZ

Well-known member
Toen we vorig seizoen begonnen met 1/3 capaciteit waren er ook geen uitsupporters toegestaan, omdat clubs zoveel mogelijk SK-houders binnen wil hebben. Zal nou wel weer zo zijn. Terecht.
Is inderdaad ook wel logisch, maar vond het vreemd dat dat nergens vermeld werd. Ik heb even navraag gedaan bij AZ en voorlopig zijn er inderdaad geen uitsupporters welkom.
Het zit de AZ-supporter niet mee. Tijdens de periode zonder toeschouwers waren er juist veel thuiswedstrijden (8 thuis en 4 uit (+1 in Tsjechië waar gelukkig nog wel fans welkom waren)), en nu er alleen thuisfans welkom zijn speelt AZ juist 3 uitwedstrijden op rij.

Pas op 19 februari speelt AZ weer thuis, maar met informatie daarover wordt gewacht tot na de volgende persconferentie, in de (ijdele) hoop dat er dan misschien weer meer toeschouwers welkom zijn.

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja die drie weken evaluatie ligt ervoor en als er echt geen grote beweging komt in de ziekenhuisopnames, dan kan het best weer anders worden.

Bernardo

Well-known member
Cambuur gaat maandag overleggen met de supporters groepen en sponsoren en gaat dan een beslissing nemen over hoe en wat.

De Wolf

Well-known member
Beetje een vergeten groep. De patiënten die thuis zuurstof krijgen. Ik heb wel het idee dat het een langdurig proces is. Er zouden op dit moment 1760 thuispatiënten zijn waar in week 3 een instroom van 75 patiënten was. Overigens kan het ook om ontslagen ziekenhuispatiënten gaan die thuis verder mogen revalideren waardoor er weer een ziekenhuisbed vrij komt.

Knipsel.JPG

JMD

Well-known member
Jep. Zeker een vergeten groep.

Vraag is alleen hoe veel mensen er normaal aan het zuurstof thuis zitten. Mijn tante heeft (pre corona) ook wel eens thuis aan het zuurstof gezeten. Het klinkt allemaal spannend, maar denk dat het voor veel patiënten ook fijner is als je thuis aan het zuurstof kan dan dat je in het ziekenhuis moet blijven. (tenzij er natuurlijk sprake is van ander lijden)

zwammy

Well-known member
Dochter besmet, ex besmet andere dochter niets en ik ook nog steeds negatief. Het blijft een gek virus.

Bovenaan