Eef de Kip
Well-known member
Oei, nu komt het wel erg dichtbij Zwammy
Hopen maar dat ze er geen last van hebben
Hopen maar dat ze er geen last van hebben
We willen allemaal gewoon een Engeland zijn. Uiteraard is dat een manier maar dan moet je wel accepteren dat een hoop mensen flink ziek zullen worden of nog erger.Als de coronapas nu niet weggaat, wanneer dan wel?
De effectiviteit van het coronatoegangsbewijs is beperkt en de hoge besmettelijkheid van omikron ondermijnt die verder. Toch wil het kabinet niet van de QR-pas af. Critici waarschuwen voor de risico’s van een al te gemakkelijk inkrimpen van grondrechten.www.ftm.nl
En wat is de keerzijde van dit beleid ?We willen allemaal gewoon een Engeland zijn. Uiteraard is dat een manier maar dan moet je wel accepteren dat een hoop mensen flink ziek zullen worden of nog erger.
Het virus gaat op dit moment vooral rond bij jongeren. De 60+ groep was vorige week nog niet eens 5% van het totaal. Overigens met deze hoge cijfers waren het nog steeds 17000.Tsja, bij mijn collega was zijn vrouw een of twee weken terug besmet en nu pas is een dochtertje aan de beurt. Blijft een vreemd virus. Maar goed, de besmettingscijfers blijven door de grenzen van de testcapaciteit redelijk stabiel. Met de ziekenhuiscijfers gebeurt er ook nog niet concreet iets.
Dan zal er binnenkort wel weer een angst campagne tegenaan gegooid worden in de talkshows.Het loopt volgens RTL nog geen storm wat de vaccinatie van kinderen betreft, tot op heden heeft 8% van de ouders hun kinderen laten inenten.
De 2 van mij in die leeftijdscategorie hebben het gaat, dus vind het gescheten.Dan zal er binnenkort wel weer een angst campagne tegenaan gegooid worden in de talkshows.
Bedankt. Succes met testen.Zoontje positief, dus vandaag ook maar weer eens testen met 2 andere kids.
Beterschap Miramar
Ja, mijn oudste heeft ook al Corona gehad, dus geen vaccinatie nodig.De 2 van mij in die leeftijdscategorie hebben het gaat, dus vind het gescheten.
Het loopt volgens RTL nog geen storm wat de vaccinatie van kinderen betreft, tot op heden heeft 8% van de ouders hun kinderen laten inenten.
De GGD cijfers zijn stabieler en vertonen geen extreme groei meer. De groei neemt zelfs sterk af, maar dat valt ook uit te leggen door het gebrek aan testplekken.75K besmettingen. Ik las gisteren dat ze nog een achterstand hebben van 50K dus ik denk dat we komende week de 100K nog wel aan gaan tikken.
Die capaciteit wordt nu weer uitgebreid begreep ik. Ach we gaan het meemaken.