Coronavirus 2

Ska P 187

Well-known member
Ik verwacht dat er dinsdag heel weinig gebeurt. De QR-code lijkt uitgebreid te gaan worden en verder schijnt er dringend gewezen te gaan worden dat 1,5m en thuiswerken handiger is en komen de mondkapjes op plekken terug.

Overigens zou de QR-code ook voor sportscholen gaan gelden. Echt idioot, juist daar is 1,5m vaak al standaard (behalve bij van die aerobicsgroepslessen). En er wordt juist steeds aangetoond (maar he, dat is maar wetenschap, en dat is alleen van belang als het De Jonge uitkomt) dat goed sporten van groot belang is tegen corona, obese mensen lijden meer aan corona dan gezonde mensen.
Dit laatste dus, er wordt veel te weinig gemeld wat je nog meer tegen corona (of gezond leven in het algemeen) kan doen, als je dat wilt.
Het moge toch wel duidelijk zijn dat die vaccinatie die geen vaccinatie mag heten niet meer is dan een veredelde vitamineprik is waar niet eens behoorlijk op getest is. Keihard doorgevoerd onder de voorwaarden van de farmaceutische industrie zonder enige vorm van verantwoordelijkheid voor de eind resultaten te hoeven dragen. Terwijl er prima alternatieven blijken te zijn (komt steeds meer naar voren), waar helaas voor de fabrikanten de patenten al van zijn verlopen en waar blijkbaar niet genoeg op te verdienen is.
Van het onstaan van deze crisis (wie geloofd er nu werkelijk nog dat deze ziekte ontstaan is op een markt in Wuhan) tot aan de shit die we tot hedendage voorgeschoteld krijgen is het 9/11 en bankencrisis all over again. We worden weer beet genomen en weer zal er niemand op afgerekend worden.
Het was blijkbaar de beurt aan de farmaceutische industrie, nadat het oorlogsapparaat en de banken hun deel al habben gehad.
De Googles, Amazones en Twitters van deze wereld zullen de volgende wel die hun tanden ergens samen inzetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op basis van de huidige IC opnames kom je over een paar weken wel in de range 322-483 qua IC bezetting. Dan kan ik mij voorstellen dat ze wel iets gaan doen. Thuiswerkadvies en het uitrollen van boosterprikken lijkt logisch. Al hoewel je enkel met het eerste wat bereikt ten aanzien van de groot leveranciers.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik begrijp ook niet waarom een hoop mensen blijven wijzen naar roken, drinken en gewicht terwijl dat werkelijk geen enkel soelaas biedt als het gaat om de bezettingen van de ziekenhuizen (en vooral de IC's) die nu weer uit gaan puilen. Thuiswerkadvies zal zeker komen maar ik mag hopen dat ze daar ook iets meer druk op gaan zetten dan "advies". En ja, alleen voor de mensen die thuis kunnen werken maar dat zijn er echt al meer dan genoeg.
Mondkapjesplicht in publieke ruimte zal ook wel weer komen.

Dochter de Kip mag godzijdank donderdag onder het mes maar ik knijp 'm toch wel een beetje of ze woensdagmiddag niet afgebeld gaat worden omdat er te veel mensen in het ziekenhuis liggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. Heeft daarnaast ook weinig zin om het over ziekenhuiscapaciteit te hebben. Fingers crossed dat jouw dochter haar operatie donderdag doorgang mag vinden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sportscholen, zwembaden etc. ook allemaal met QR code is al gelekt. Wellicht dat de mondkapjes ook weer deels gaan terugkeren.
 

Fregge

Well-known member
Dus je kunt straks met een QR Code een stampvolle kroeg in, maar in de supermarkt moet je een mondkapje dragen. Okay okay
 

Max

Administrator
Forumleiding
Men zoekt een modus om de economie, de maatschappij en de zorg naast elkaar te laten functioneren. Echt een goede logica om te voorkomen dat ongevaccineerden besmet raken zit er natuurlijk niet achter. Je kan ze echter moeilijk opsluiten of je kan ook moeilijk ook de gevaccineerden eronder laten lijden.
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
QR is het doel en na een paar jaar scannen ga je hopen dat het een chip in je hand wordt. Banken weg en je medische data en digitaal 'euro' saldo in die chip. Complotwaanzin of een idee van het World Economic Forum, beide zijn waar.
 

Joost

Well-known member
Men zoekt een modus om de economie, de maatschappij en de zorg naast elkaar te laten functioneren. Echt een goede logica om te voorkomen dat ongevaccineerden besmet raken zit er natuurlijk niet achter. Je kan ze echter moeilijk opsluiten of je kan ook moeilijk ook de gevaccineerden eronder laten lijden.
Ze doen iets voor de bühne nu. Effect gaat het niet hebben.

Over effect gesproken, al vier dag op rij daalt het groeipercentage qua besmettingen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze doen iets voor de bühne nu. Effect gaat het niet hebben.

Over effect gesproken, al vier dag op rij daalt het groeipercentage qua besmettingen.

Nou ja, sportscholen met QR code helpt wel weer iets. Eigenlijk alles wat ongevaccineerden belemmert om contact te maken helpt. Maar het is grotendeels voor de bühne.

Dat zei je laatst toch ook al en toe viel het uiteindelijk toch wat tegen?
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Reminder, voor wie het even is vergeten...
FDG_vjXWYAQeIDF
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag ergens voorbij komen dat je dit weekend in Den Haag mag demonstreren.
 
Bovenaan