Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Logica heb ik het over, ben geen anti vaxxer en dus gevaccineerd. Het wijzen naar de niet gevaccineerden als de grote oorzaak is 'not done'. Gaan ze echt niet sneller door aan de spuit.

Niet mijn logica. Wijzen naar de niet gevaccineerden heeft niet veel zin. Wel is het zo dat we wel langer in maatregelen blijven hangen of eerder erin terecht komen naarmate er meer mensen die beslissing nemen.

Dat mag je op zich wel benoemen. Uiteraard wel binnen het juiste perspectief. Ik snap dat het wellicht geen leuke boodschap voor sommige mensen is, maar keuzes hebben gevolgen.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Ik doelde niet specifiek op jou maar vanuit de anti vaxxers wordt deze conclusie erg vaak getrokken maar de logica ontgaat me iig.
Van het wijzen laten ze zich iig niet vaccineren maar het gaat mij erom dat het wel degelijk scheelt als men zich laat vaccineren en de weg naar natuurlijke immuniteit een utopie is.
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Dat denk ik niet, het vaccin zal je tot op zekere tijdsduur beschermen. Houd in dat de natuurlijke immuniteit uiteindelijk altijd een rol zal blijven spelen. Mijn 'waarschuwing' is meer dat je dan ook de keuze moet maken te blijven prikken, dus met boostershots.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het is nog niet geheel duidelijk hoe goed en hoe lang natuurlijke immuniteit beschermt en verder is nu wel gebleken de weg naar natuurlijke immuniteit theoretisch heel leuk klinkt maar gewoon niet realistisch is. Dat gaat gepaard met zulke grote aantallen besmettingen dat ook opschalen van capaciteit in de ziekenhuizen niet helpt tegen de grote aantallen ziekenhuisopnames.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Verder kun je ook niet zeggen van mensen of ze wel of niet voldoende immuniteit hebben om buiten het ziekenhuis te blijven.

Ik geloof best dat ik niet in het ziekenhuis zou belanden. Al weet ik dat dus ook niet zeker. Maar ik zit ook niet echt te wachten op de long problemen die ik mogelijk wel zou krijgen.
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Een mooie persoonlijke afweging, wel of niet is geheel aan jezelf. Wat ik aan de kaak stel is dat de beloftes niet waargemaakt worden als met een 85% vaccinatiegraad er geen verschil zou zijn te bespeuren met het vollopen van IC's vorig jaar. En dat aan de ongevaccineerden hangen is een leuke tactiek, maar komen ze niet mee weg.
 

zwammy

Well-known member
Waarom geeft de Jonge de cijfers niet over het aantal niet gevaccineerden en wel gevaccineerden op de ic? Dat lijkt me een vrij normale vraag vanuit de kamer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een mooie persoonlijke afweging, wel of niet is geheel aan jezelf. Wat is aan de kaak stel is dat de beloftes niet waargemaakt worden als met een 85% vaccinatiegraad er geen verschil zou zijn te bespeuren met het vollopen van IC's vorig jaar. En dat aan de ongevaccineerden hangen is een leuke tactiek, maar komen ze niet mee weg.

Dan moet je vervolgens mij even de maatregelen van vorig jaar met dit jaar vergelijken. Daarnaast ook het staatje van het vollopen van de IC's.

Waarom geeft de Jonge de cijfers niet over het aantal niet gevaccineerden en wel gevaccineerden op de ic? Dat lijkt me een vrij normale vraag vanuit de kamer.

Omdat die specifieke cijfers er niet zijn. Kan mij voorstellen dat toestemming is vereist om mee te doen in de statistieken net zoals ik dat bij mijn vaccinatie heb moeten doen. Met een slang in je keel op je buik in coma lijkt mij dat lastig. Maar goed, misschien dat ze aan degene die de IC na drie weken overleven wel die toestemming kan vragen. Dan heb je met drie weken vertraging een beeld.
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Ok, ik ben zeer benieuwd met de nieuwe maatregelen dinsdag of er dan eindelijk eens een goede vergelijking kan worden gemaakt, maar de 'verklaringen' in dat geval liggen al klaar genaamd 'varianten'...
 

Eef de Kip

Well-known member
en wat is er mis met de verklaring van die variant? Ik neem aan dat je doelt op de Deltavariant die we nu hebben en vorig jaar met het vollopen van de IC's nog niet?
Me dunkt dat inmiddels wel duidelijk is dat die een tikje besmettelijker is dan de Alfa.
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Laten we dinsdag maar even afwachten en de statistieken na de strengere maatregelen. Ik verwacht geen verschil, behalve dan in vrijheden die worden beperkt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Om het toch even bij het voetbal te houden lopen alle amateur competities en spelen we het voetbal met supporters. Ik verwacht niet dat dinsdag alle amateur competities er weer uit worden gegooid en we weer zonder publiek gaan spelen.
 

JMD

Well-known member
Omdat die specifieke cijfers er niet zijn.
Maar De Jonge geeft wel aan dat een bepaalde percentage gevaccineerd is. Die info zal hij niet uit zijn duim zuigen, dus die info zal er ongetwijfeld zijn.

Ik begin eerder te denken dat hij die info niet geeft omdat hij dan niet in zijn narratief van 'het grootste deel van de IC-bezetting is ongevaccineerd' kan blijven hangen.
Het is volstrekt te verklaren dat het merendeel van de IC-ers binnen niet al te lange tijd gevaccineerd zal zijn. Dat kan je gewoon met een wiskundesommetje berekenen. Dus moet De Jonge dat zeggen, maar ja, he, dan kunnen de ongevaccineerden niet meer 100% de schuld krijgen, en in het kader van verdeel en heers is hij daar wel mee bezig.
 

JMD

Well-known member
Om het toch even bij het voetbal te houden lopen alle amateur competities en spelen we het voetbal met supporters. Ik verwacht niet dat dinsdag alle amateur competities er weer uit worden gegooid en we weer zonder publiek gaan spelen.
Ik verwacht dat er dinsdag heel weinig gebeurt. De QR-code lijkt uitgebreid te gaan worden en verder schijnt er dringend gewezen te gaan worden dat 1,5m en thuiswerken handiger is en komen de mondkapjes op plekken terug.

Overigens zou de QR-code ook voor sportscholen gaan gelden. Echt idioot, juist daar is 1,5m vaak al standaard (behalve bij van die aerobicsgroepslessen). En er wordt juist steeds aangetoond (maar he, dat is maar wetenschap, en dat is alleen van belang als het De Jonge uitkomt) dat goed sporten van groot belang is tegen corona, obese mensen lijden meer aan corona dan gezonde mensen.
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Volgens cijfers van de GGD is 48 procent van de besmette mensen dubbel gevaccineerd, 48 procent niet gevaccineerd en 4 procent heeft één prik gehad. Groep gevaccineerden is veel groter (84%), dus gaat erg vreemd worden als de ongevaccineerden de meerderheid blijft. (die 4% met 1 vaccin zet ik dan even ongevaccineerd)
 

De Wolf

Well-known member
Omdat die specifieke cijfers er niet zijn. Kan mij voorstellen dat toestemming is vereist om mee te doen in de statistieken net zoals ik dat bij mijn vaccinatie heb moeten doen. Met een slang in je keel op je buik in coma lijkt mij dat lastig. Maar goed, misschien dat ze aan degene die de IC na drie weken overleven wel die toestemming kan vragen. Dan heb je met drie weken vertraging een beeld.
Het zal niet 100% zijn waar het van bekend zijn maar dit kan je gewoon van de site van het RIVM plukken.
Cijfers van besmettingen kan je ook zo bij het RIVM vinden maar dat is een flink grijs gebied.

C7326D5B-911A-4BBF-8E91-84E69DD77E7C.png
 

Maasveld

Well-known member
Volgens cijfers van de GGD is 48 procent van de besmette mensen dubbel gevaccineerd, 48 procent niet gevaccineerd en 4 procent heeft één prik gehad. Groep gevaccineerden is veel groter (84%), dus gaat erg vreemd worden als de ongevaccineerden de meerderheid blijft. (die 4% met 1 vaccin zet ik dan even ongevaccineerd)

Het zal niet 100% zijn waar het van bekend zijn maar dit kan je gewoon van de site van het RIVM plukken.
Cijfers van besmettingen kan je ook zo bij het RIVM vinden maar dat is een flink grijs gebied.

Bekijk bijlage 761363
Opmerkelijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je dan bedenkt dat de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn en de groep gevaccineerden ruim vijf keer zo groot is.
 

De Wolf

Well-known member
Niet alles bekend maar lijkt hoe hoger de leeftijd hoe meer gevaccineerden positief testen. Maar dezelfde cijfers zie je ook met vaccinatie. Rechter kolom is wat bekend is. Het aandeel gevaccineerden zal dus iets hoger zijn.

877EAB99-4470-4963-BB71-816BA46552E4.png
 
Bovenaan