Coronavirus 2

Ska P 187

Well-known member
Ik ben in Spanje om voetbal te kijken. Stap je een drukke bar in; niemand die een mondkapje draagt. Maar diezelfde mensen hebben in het stadion wel allemaal een mondkapje…
Waar ik zit houdt men zich aardig aan de regels, als je in een bar zit, aan tafel, hoef je geen mondkapje om, maar zodra je gaat lopen wel, maar goes je kan er altijd wat van zeggen natuurlijk.
 

erka

Well-known member
Zijn we al magnetisch eigenlijk? Ik heb de hele tijd het idee dat ik aan mijn auto blijf plakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Waar ik zit houdt men zich aardig aan de regels, als je in een bar zit, aan tafel, hoef je geen mondkapje om, maar zodra je gaat lopen wel, maar goes je kan er altijd wat van zeggen natuurlijk.

Mij stoort het niet hoor, ik snap alleen niet wie die regels bedenkt. Ik was vandaag in Sevilla, daar deden de mensen hun mondkapje in het stadion even af om een vriend of vriendin met een zoen te begroeten 🤷‍♂️
 

zwammy

Well-known member
 

Eef de Kip

Well-known member
Werkdruk omdat er veel coronapatiënten worden opgenomen, als ze zich nou laten vaccineren en aan de maatregelen houden komen ze niet in het ziekenhuis terecht en wordt het een stuk beter.
Het is natuurlijk ook maar net hoe je er tegenaan kijkt.
 

zwammy

Well-known member
Ja blijkbaar is dat niet te begrijpen. Net als dat de maatregelen ook niet werken en er veel onduidelijk is. Maar goed, seh artsen zullen er ook niet bovenop zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gevaccineerden komen evengoed in het ziekenhuis, dat is het dilemma juist.

Het is toch allemaal niet erg ingewikkeld? Met een vaccinatie zijn over het algemeen de klachten minder. Iemand die normaal op de IC terecht zou komen, komt wellicht op de verpleegafdeling terecht. Degene die op de verpleegafdeling terecht zou komen, die hoeft waarschijnlijk niet naar het ziekenhuis. Het wil dan ook nog eens zo zijn dat relatief veel kwetsbaren zich wel hebben laten vaccineren. Dat desondanks de verhoudingen scheef zijn, geeft wel blijk dat vaccineren werkt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Werkdruk omdat er veel coronapatiënten worden opgenomen, als ze zich nou laten vaccineren en aan de maatregelen houden komen ze niet in het ziekenhuis terecht en wordt het een stuk beter.
Het is natuurlijk ook maar net hoe je er tegenaan kijkt.

125% of 150% of zelfs 200% van de capaciteit zorgt er enkel voor dat je later moet ingrijpen. Je zou zeggen dat men inmiddels wel doorheeft dat de stijgingen van de opnames vrij exponentieel omhoog kan gaan zonder maatregelen.
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Uiteindelijk zal de aap uit de mouw komen dat natuurlijke immuniteit de beste weg was bij mensen die weinig tot geen kans hadden op IC te belanden. Vaccins waren een goede oplossing voor de risicogroepen, maar er moest genoeg aan verdiend worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uiteindelijk zal de aap uit de mouw komen dat natuurlijke immuniteit de beste weg was bij mensen die weinig tot geen kans hadden op IC te belanden. Vaccins waren een goede oplossing voor de risicogroepen, maar er moest genoeg aan verdiend worden.

Hoe kom jij aan deze wijsheid?
 

Eef de Kip

Well-known member
Uiteindelijk zal de aap uit de mouw komen dat natuurlijke immuniteit de beste weg was bij mensen die weinig tot geen kans hadden op IC te belanden. Vaccins waren een goede oplossing voor de risicogroepen, maar er moest genoeg aan verdiend worden.
De weg naar natuurlijke immuniteit hebben we vorig jaar geprobeerd en dat is niet bepaald succesvol gebleken met bijna 2000 man op de IC, vandaar die zware rits aan maatregelen.
Zonder het vaccinatieprogramma hadden we nu weer in een totale lockdown gezeten met overvolle ziekenhuizen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hoe kom jij aan deze wijsheid?
Er zijn diverse onderzoeken waarbij er geen enkele consensus is dus het is maar net wat je wilt lezen.
Het enige is dat de sterkte van het vaccin af neemt maar wanneer en in welke mate is nog niet duidelijk dus ik vind het erg knap dat de anti vaxxers wel net iets meer wijsheid hebben.
 

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Logica heb ik het over, ben geen anti vaxxer en dus gevaccineerd. Het wijzen naar de niet gevaccineerden als de grote oorzaak is 'not done'. Gaan ze echt niet sneller door aan de spuit.
 
Bovenaan