Coronavirus 2

Bonehead

Well-known member
Mijn ervaring is dat wie het eerst aangifte doet, het voordeel krijgt. Of je nou liegt of niet.
Even voor de duidelijkheid: ik heb nog nooit in mijn leven aangifte gedaan.
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb ook nog nooit aangifte gedaan en er is nooit aangifte tegen mij gedaan. Dus ik ben er niet in thuis
 

Joost

Well-known member
PANIEK!!!

Grootste toename coronapatiënten in ziekenhuizen sinds 29 april​



Maar je zou ook kunnen afvragen wat ze gisteren in het ziekenhuis hebben gedaan want er zijn gisteren maar 6 patiënten ontslagen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, ik heb het idee dat we de periode van stabiliseren wel voorbij zijn en de cijfers gewoon stijgend zijn.
Ik hoop dat het niet te veel op blijft lopen omdat je er anders op kan wachten dat er weer maatregelen worden ingevoerd.

Dochter de Kip staat ook op een wachtlijst voor een operatie maar die wacht nu al een half jaar waar je tot 2 jaar geleden binnen een maand aan de beurt was, dus ik vind het wel hoogst irritant dat er dus nog steeds dagelijks mensen worden opgenomen terwijl dat niet had gehoeven.
 

Joost

Well-known member
Op zondag (in het weekend) worden er altijd minder mensen ontslagen uit het ziekenhuis

Dat weet ik. Maar in dit geval is het wel heel erg weinig.
Sinds 17/10/2020 wordt ook de uitstroom door LCPS gerapporteerd. In al die tijd is het 2 keer gebeurt dat de dagelijkse

Het strookt totaal niet met de gemiddeldes. Afgelopen 7 dagen zijn er 370 patienten ontslagen uit het ziekenhuis. Het aandeel van de zondag daarin was 2%. Een zondag is altijd lager maar gemiddeld toch wel zo’n 8% van het totaal.
 

Joost

Well-known member
Tsja, ik heb het idee dat we de periode van stabiliseren wel voorbij zijn en de cijfers gewoon stijgend zijn.
Ik hoop dat het niet te veel op blijft lopen omdat je er anders op kan wachten dat er weer maatregelen worden ingevoerd.

Dochter de Kip staat ook op een wachtlijst voor een operatie maar die wacht nu al een half jaar waar je tot 2 jaar geleden binnen een maand aan de beurt was, dus ik vind het wel hoogst irritant dat er dus nog steeds dagelijks mensen worden opgenomen terwijl dat niet had gehoeven.
Het stijgt, maar ik zie in de achterliggende cijfers ook al dat het de stagnatie in zicht is.
De pieken zijn steeds heel voorspelbaar en zichtbaar geweest. In het begin is er een exponentiele stijging met lijnen strak omhoog. Ik heb het dan over de stijgingspercentages. Als die dagelijks oplopen dan zitten we in de problemen.

Op 4 oktober was het stijgingspercentage (gemiddeld aantal meldingen in de afgelopen 7 dagen in vergelijking met een week ervoor) 1%. In de dagen erna ging het naar 3%, 5%, 15%, 24%, 30%, 36%, 42%, 49%, 62%. Dat is foute boel.
Maar toen stokte het met 56%, 51%, 51%, 53% en vandaag 47%.

Dat betekend nog niet dat de aantallen dalen, maar wel dat de stijging veel minder snel gaat en dat de top van de besmettingen dichterbij komt. Terwijl we op dit moment nog ‘maar op een gemiddelde van 3500 zitten.
 

JMD

Well-known member
En verder is ook de vraag wat je (behalve nu eindelijk eens werk maken van uitbreiding capaciteit ic / zich (dat levert nu idd niks op, maar voor de toekomst wel)) nou echt kan doen als de aantallen stijgen. De provincie Victoria in Australië heeft de langste en strengste lockdowns maar daar gaan de besmettingen nu door het dak…

En in Japan doet men niet veel en die hebben nu de laatste incidentie in tijden…

Er lijkt soms geen causaliteit te zitten tussen maatregelen en aantallen besmettingen, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
 

Joost

Well-known member
Er lijkt soms geen causaliteit te zitten tussen maatregelen en aantallen besmettingen, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
Dat is toch al anderhalf jaar bekend?
Kijk ook naar Spanje waar het deze zomer dramatisch was en nu is het hele land bijna groen.

Of Duitsland waar alles echt veel strenger is, en daar is het code rood.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het stijgt, maar ik zie in de achterliggende cijfers ook al dat het de stagnatie in zicht is.
De pieken zijn steeds heel voorspelbaar en zichtbaar geweest. In het begin is er een exponentiele stijging met lijnen strak omhoog. Ik heb het dan over de stijgingspercentages. Als die dagelijks oplopen dan zitten we in de problemen.

Op 4 oktober was het stijgingspercentage (gemiddeld aantal meldingen in de afgelopen 7 dagen in vergelijking met een week ervoor) 1%. In de dagen erna ging het naar 3%, 5%, 15%, 24%, 30%, 36%, 42%, 49%, 62%. Dat is foute boel.
Maar toen stokte het met 56%, 51%, 51%, 53% en vandaag 47%.

Dat betekend nog niet dat de aantallen dalen, maar wel dat de stijging veel minder snel gaat en dat de top van de besmettingen dichterbij komt. Terwijl we op dit moment nog ‘maar op een gemiddelde van 3500 zitten.

Ik denk dat je analyse juist is. Maar ik snap Eef ook wel dat hij behoorlijk baalt. Het effect van de vaccinaties is duidelijk en als je dan ziet dat er zoveel niet meedoen, dan is dat geen lekker beeld.

Mijn familie uitje Efteling was erg bijzonder. Mijn zussen en zwagers eigenlijk het hele weekend niet echt gesproken. Overdag doe je toch meer de attracties voor de grote kinderen waardoor je wel vooral hun grotere kinderen ziet, maar zijzelf niet. Normaal gesproken zie je elkaar dan bij het ontbijt en avondeten, maar door ze niet wilde testen viel dat weg. Gezellig die principes. De opzet van de Efteling met iedere dag een keer checken en een bandje verstrekken kon je eigenlijk met de juiste timing van je test en het ontbijt met een test voor twee dagen af. Voordeel was wel dat ik nu gewoon twee keer rustig met mijn ouders heb kunnen tafelen waarvan een keer in een wat beter restaurant in Kaatsheuvel. Maar wel bijzonder zo’n gescheiden wereld.
 

erka

Well-known member
Ik denk dat wat Joost zegt klopt.

En verder vind ik het bijzonder triest dat je als patiënt eindelijk aan de beurt bent in Zwolle en dat je dan afgezegd wordt vanwege een stel religieuze hypocriete debielen die NIET gevaccineerd willen worden maar WEL graag in het ziekenhuis geholpen willen worden.
 

zwammy

Well-known member
Van de 10 ic patiënten in Maastricht zijn er 9 gevaccineerd. Even een tussenweg als er weer gezeken moet worden over de niet gevaccineerden.
 

Fregge

Well-known member
Dat is toch al anderhalf jaar bekend?
Kijk ook naar Spanje waar het deze zomer dramatisch was en nu is het hele land bijna groen.

Of Duitsland waar alles echt veel strenger is, en daar is het code rood.
Wacht wat? Net nu ik een stadiontrip heb gepland
 
Bovenaan