Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Nog een vraagje voor Bonehead. Veel reguliere zorg in het ziekenhuis is afgeschaald. Wat doen op dit moment dan de medewerkers in het ziekenhuis wiens normale werk tijdelijk vervallen is? De coronapatienten zijn daarnaast in plaats van de reguliere patiënten gekomen. Hebben coronapatienten zoveel extra zorg nodig in vergelijking met reguliere patienten? Ik vind het wat raar dat er geklaagd wordt dat de druk op de zorg hoog is terwijl er in principe minder patienten zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gewoon lekker tot iets voor tien uur bbq'en met vrienden. Het moet weer gezellig worden.

Ik ben nog steeds niet naar de kapper geweest, btw. Ik ben er nog niet echt overuit wat ik met mijn kapsel wil gaan doen. De laatste weken komt er zowaar weer wat model in te zitten.

De scheiding naar rechts zeker?
 

Joost

Well-known member
Flink minder besmettingen vandaag, maar er schijnt weer een storing te zijn geweest...
Dat is inmiddels ook bevestigd. Cijfers waren onrealistisch laag.

Ziekenhuiscijfers hadden geen storing en daar is het toch wel duidelijk dat de op de piek bungelen.
 

erka

Well-known member
EMA adviseert Janssen te blijven gebruiken.

Hugo gisteren: het is goed dat er een EMA is, we volgen dat advies
Hugo vandaag: we volgen het advies van de fabrikant
 

Bonehead

Well-known member
Nog een vraagje voor Bonehead. Veel reguliere zorg in het ziekenhuis is afgeschaald. Wat doen op dit moment dan de medewerkers in het ziekenhuis wiens normale werk tijdelijk vervallen is? De coronapatienten zijn daarnaast in plaats van de reguliere patiënten gekomen. Hebben coronapatienten zoveel extra zorg nodig in vergelijking met reguliere patienten? Ik vind het wat raar dat er geklaagd wordt dat de druk op de zorg hoog is terwijl er in principe minder patienten zijn.

Allereerst is er bij ons de laatste weken opgeschaald. Er werd een beste inhaalslag gemaakt met bepaalde operaties. Dan moet ik toch flink de wenkbrauwen fronsen als ik die Rutte een snotterverhaal van een of ander 'ziekenhuisdirecteurtje' hoor voorlezen over 'feiten'. Het is dus kennelijk niet in heel Nederland hetzelfde. Bij ons is +/- 1/2 van de longafdeling en IC en 3 kamer Geriatrie Covid. IC is mijn ding en daar fluctueert de bezetting. Vandaag lag het even weer vol (8 patiënten dan kan er tijdelijk wel uitgebreid worden voor spoedopnames). De laatste weken is het vaak 5 of 6.

Tijdens de eerste golf was de reguliere geplande zorg afgeschaald. Anesthesie assistenten werden ingezet op de IC als buddy van een verpleegkundige. Het was een handje erbij maar het is een hele andere tak van sport. Verantwoordelijkheid en daarbij behorende druk blijft bij de IC verpleegkundige. Ik had volgens die laatste ook wel buddy kunnen zijn terwijl het mijn vakgebied zeer zeker niet is. Tijdens de afschaling hebben een paar medewerkers zich ingezet op een ander terrein door bijvoorbeeld hand- en spandiensten te doen. Ik heb wel het idee dat het facultatief was. Veel medewerkers kregen betaald verlof. Er zijn medewerkers die maandenlang bij de deur hebben gezeten. Dat resulteerde natuurlijk in veel frictie. Ziekenhuispersoneel staat in het algemeen niet bekend om hun werkethiek. Er gaan veel mensen dood in het ziekenhuis, maar geen een van het werken. Kortom: Coronapatienten zijn niet bewerkelijker dan andere patienten. Maar als je algemeen verpleegkundige bent kun je niet volledig aan de slag op een gespecificeerde afdeling

Op de interne site kreeg een bestuursvoorzitster de wind van van voren voor haar borstklopperij. Of ze dan ook even wat wou doen aan al die gaten in het dienstrooster. Een goed voorbeeld van iemand die te ver van de werkelijkheid afzit in een topzware organisatie waar sinds de marktwerking meer managers dan verpleegkundigen werken.
 

Fregge

Well-known member
Even een concreet vraagje want ik vind het niet in de routekaart:
- Wanneer gaan kantines open?
- Wanneer mogen er toeschouwers bij jeugdwedstrijden?
 

gevegt

Well-known member
Even een concreet vraagje want ik vind het niet in de routekaart:
- Wanneer gaan kantines open? Alleen op zaterdag om 14.30 uur tot een uur na de wedstrijd.
- Wanneer mogen er toeschouwers bij jeugdwedstrijden? Over twee weken, maar tot in lengte van dagen geen ouders.
 
Bovenaan