Coronavirus 2

Batigoal

Well-known member
Klopt. Maar zo ongeveer het enige wat de Hond gedaan heeft is rapporten aanhalen, verzamelen en conclusies trekken. Een hele hoop mensen echter lazen zijn site niet en vonden hem geen viroloog (wat hij ook niet is) en negeerden daarom alles wat hij zei, terwijl het merendeel wat hij aangaf gewoon uit onderzoeken van virologen kwam.

Heb je wel gemerkt dat er in het begin van de lockdown honderden mensen, van de bakker op de hoek tot aan artsen van ziekenhuizen, uiteenlopende theorieën hadden hoe het virus werkt en hoe je dat moet aanpakken? Alleen al in de talkshows zaten er iedere avond weer nieuwe meningen. Dan is het niet gek dat er één of meerderen tussen zitten die op punten gelijk hadden. Maar op basis waarvan zou het RIVM uit al die honderden ongevraagde adviezen precies die van Maurice de Hond moeten uitkiezen? Op basis van welke autoriteit?
 

JFK

Well-known member
Klopt. Dat vergat ik idd toe te voegen. Maar dan alsnog negeerden mensen de bronnen van De Hond omdat De Hond ze aanhaalde... Een beetje vergelijkbaar met toen de PvdA jarenlang tegen elke motie van de PVV stemde omdat het de PVV was, terwijl de PVV soms dingen in stemming bracht die letterlijk in het PvdA programma stonden... Gelukkig is de PvdA daarvan teruggekomen, nu het RIVM nog mbt de bronnen van De Hond.
o_O
 

JMD

Well-known member
Heb je wel gemerkt dat er in het begin van de lockdown honderden mensen, van de bakker op de hoek tot aan artsen van ziekenhuizen, uiteenlopende theorieën hadden hoe het virus werkt en hoe je dat moet aanpakken? Alleen al in de talkshows zaten er iedere avond weer nieuwe meningen. Dan is het niet gek dat er één of meerderen tussen zitten die op punten gelijk hadden. Maar op basis waarvan zou het RIVM uit al die honderden ongevraagde adviezen precies die van Maurice de Hond moeten uitkiezen? Op basis van welke autoriteit?
Niet specifiek De Hond natuurlijk, maar wel de virologen die hij aanhaalde. Daar zaten gewoon Oxford/Cambridge/Harvard professoren tussen... Beetje arrogant om dat dan terzijde te leggen...
 

JMD

Well-known member
Horeca moet dus contactgegevens vragen. Lijkt me niet meer dan normaal.

Dat checkgesprek vind ik dan wat minder. Er wordt al gezegd om niet naar buiten te gaan als je je niet goed voelt. Als ze dan zo asociaal bent om dat wel te doen ga je ook niet naar waarheid antwoorden op de vragen van de desbetreffende ober.
 

JMD

Well-known member
Ajax, Feyenoord, ADO en NAC voorlopig even zonder publiek? #competitievervalsing
En amateurvoetbal misschien zonder publiek. ik vraag me alleen af hoe ze dat gaan doen. Want op het moment dat het eerste speelt, spelen (zeker op zaterdag) ook vaak andere teams...
 

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat de kans groter is dat Messi een contract tekent bij Feyenoord dan dat er een club is waar de supporters niet juichen wanneer hun club op voorsprong komt.
 

Bernardo

Well-known member
Ajax, Feyenoord, ADO en NAC voorlopig even zonder publiek? #competitievervalsing
Logisch toch. Andere clubs moeten niks voor niks hun stadion beschikbaar stellen als er in een bepaalde regio niet gevoetbald kan worden. Zolang er een handje vol mensen komt kan je toch niet spreken van thuisvoordeel.
 

SanMark.

Well-known member
En amateurvoetbal misschien zonder publiek. ik vraag me alleen af hoe ze dat gaan doen. Want op het moment dat het eerste speelt, spelen (zeker op zaterdag) ook vaak andere teams...
90% van de amateur wedstrijden kom zo weinig publiek op af dat het makkelijk door kan gaan met publiek zonder restricties, alleen bij de kantine en verkooppunten heb je dan wat aanpassingen nodig.
 

JMD

Well-known member
90% van de amateur wedstrijden kom zo weinig publiek op af dat het makkelijk door kan gaan met publiek zonder restricties, alleen bij de kantine en verkooppunten heb je dan wat aanpassingen nodig.
Inderdaad. Maar ook wat ik al aanhaalde, dat het onmogelijk is om het helemaal af te sluiten. Of je moet idd dat doen, gewoon alleen nog maar 'het eerste' laten spelen en alle andere teams niet. Bij de meeste clubs (zeker op wat lager niveau) blijven teams die eerder gespeeld hebben vaak nog wel wat hangen als het eerste speelt.
 

Mario

Well-known member
Oranje gaat binnenkort toch ook weer spelen? Dat wordt een stadionverbod voor de teletoeters :heinz:
 

SanMark.

Well-known member
Inderdaad. Maar ook wat ik al aanhaalde, dat het onmogelijk is om het helemaal af te sluiten. Of je moet idd dat doen, gewoon alleen nog maar 'het eerste' laten spelen en alle andere teams niet. Bij de meeste clubs (zeker op wat lager niveau) blijven teams die eerder gespeeld hebben vaak nog wel wat hangen als het eerste speelt.
Dat is toch geen enkel probleem, dan heb je maximaal 300 ( verwacht eerder dat het 200 is) man op het sportpark
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat de kans groter is dat Messi een contract tekent bij Feyenoord dan dat er een club is waar de supporters niet juichen wanneer hun club op voorsprong komt.
Er is wel een redelijk verschil tussen juichen bij een doelpunt, dat gebeurt spontaan. Of zingen bij een eerste training.
 
Bovenaan