Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Plus er is al long en hersen schade vast gesteld en je hartspier kan worden aangetast.

Alleen de mensen hebben niet zoveel vertrouwen meer in de regering/ rivm.

Na pasen , hemelvaart pinksteren de blm huil brigade op de dam alle keren werd er gevreest voor een uitbraak en niets wees erop dat die geweest is.

En wel proberen een spoedwet er door te drukken.
 

Atreides

Well-known member
Hoogleraren komen tot de conclusie dat de door Amsterdam en Rotterdam ingevoerde maatregelen ongrondwettelijk zijn. Dus zo’n flauwekul is het ook weer niet.

Wat niks zegt over hoe (on)redelijk een besluit is. Cultureel wel interessant om te zien dat met name landen in Azie door meer (betrekkelijk recente) ervaring met een pandemie veel beter ingericht zijn op dergelijke uitbraken.

In Amsterdam heerst het met name in Nieuw West bij families met een migratieachtergrond. 8,5 jaar lang heeft een ouder stel met een migratieachtergrond boven mij gewoond. Corona of niet, maar de twee gezinnen inclusief ik weet niet hoeveel kleinkinderen bezochten nog steeds vrijwel dagelijks die ongeveer 75-80 m2 (woonkamer 25 m2) die zij tot hun beschikking hadden. Inmiddels zijn ze gelukkig vertrokken. Ik vind het niet zo gek dat als zij met zes volwassenen en ongeveer zeven (?) kinderen op 25 m2 dagelijks zitten, dat het wel lekker gaat met de besmettingen.

Heel bijzonder. Zullen wel geen (echte) Aziatische migranten zijn geweest.
 

Forza AZ

Well-known member
Verder denk ik dat je altijd ergens de balans moet vinden. Als ik het rapport van de RIVM van gisteren een beetje doorneem, dan is een algehele mondkapjesplicht een te vergaande maatregel.
Je moet inderdaad proberen de besmettingen die plaats vinden te voorkomen. En dan heeft het dus helemaal geen zin om een mondkapjesplicht op straat in te voeren, want daar vinden nauwelijks besmettingen plaats. Een betere maatregel zou zijn om de controle op te voeren op plekken waar het binnen te druk is. Nu zal dat vooral in de privésfeer niet makkelijk te doen zijn, maar dat is geen reden on een onzinmaatregel in de buitenlucht in te voeren.
 

Atreides

Well-known member
@your service:

While the risk of outdoor transmission is low, it can happen. In one study of more than 7,300 cases in China, just one was connected to outdoor transmission. In that case, a 27-year-old man had a conversation outdoors with a traveler who had just returned from Wuhan. Seven days later, he had his first symptoms of Covid-19.


Ook mooi leesvoer:
https://www.huffpost.com/entry/outs...weusgkthPdbTGVRcWipeUyyKsuRs2s25e8oRg5Im0zZti
 

De Wolf

Well-known member
Je moet inderdaad proberen de besmettingen die plaats vinden te voorkomen. En dan heeft het dus helemaal geen zin om een mondkapjesplicht op straat in te voeren, want daar vinden nauwelijks besmettingen plaats. Een betere maatregel zou zijn om de controle op te voeren op plekken waar het binnen te druk is. Nu zal dat vooral in de privésfeer niet makkelijk te doen zijn, maar dat is geen reden on een onzinmaatregel in de buitenlucht in te voeren.

Het zijn grote mensenmassa's waar in praktijk weinig mensen anderhalve meter afstand houden. In praktijk denk ik ook dat daar weinig mensen besmet raken.

@ SanMark: Het verhaal wat ik schreef gaat ook meer over dat je ook buiten besmet kan raken.

En wat bootvluchtelingen betreft. Op Malta is vrij recent ook een grote uitbraak geweest.

 

ALenstra

Well-known member
Grimmige demonstratie in Rotterdam tegen mondkapjes-plicht.

Verder maakt de GGD zich zorgen over mensen die geen afstand houden en bij besmetting weigeren mee te werken met onderzoek contacten.
 

Unregistere

Well-known member
Sinds vanmorgen dus de mondkapjesplicht in delen van Rotterdam. Daar gaat men wisselend mee om. Van protesterende groepen op het Schouwburgplein tot mensen die het braaf doen, al dan niet met tegenzin.

Sommige Rotterdammers gebruiken de mondkap creatief, zoals deze man bij winkelcentrum Alexandrium:


En deze dame op de Lijnbaan was er ook zeer creatief mee, maar werd wel weggestuurd door oom agent:

EepuI_1WoAMKB19


Oom Wim had dit wel anders aangepakt!
 

Mario

Well-known member
Grimmige demonstratie in Rotterdam tegen mondkapjes-plicht.

Verder maakt de GGD zich zorgen over mensen die geen afstand houden en bij besmetting weigeren mee te werken met onderzoek contacten.

Revolutie, staatsgreep en de fik erin!
 

SanMark.

Well-known member
@your service:

While the risk of outdoor transmission is low, it can happen. In one study of more than 7,300 cases in China, just one was connected to outdoor transmission. In that case, a 27-year-old man had a conversation outdoors with a traveler who had just returned from Wuhan. Seven days later, he had his first symptoms of Covid-19.

Dat bewijst meer het gelijk van de mensen die zeggen dat je buiten nauwelijks besmet raakt.
 

SanMark.

Well-known member
@ SanMark: Het verhaal wat ik schreef gaat ook meer over dat je ook buiten besmet kan raken.


Nee jij deed het met de stelligheid voorkomen dat er veel mensen buiten besmet zijn geraakt.

Diverse leden vroegen om voorbeelden en daar gaf jij niet op thuis.
 

JMD

Well-known member
Glas, plas, was, veel doden.
Jep.

Plus dat we hierdoor naw uiteindelijk weer in lockdown gaan moeten, terwijl dat het probleem alleen maar erger maakt omdat we dan veel meer binnen zitten. In maart/april was het schitterend weer, dus waren we veel buiten, als die lockdown in okt/nov gebeurt zijn we dat naw niet...
 

JMD

Well-known member
Door dit gedrag van het RIVM komen mensen dus in 'de armen' van de gekkies die het corona maar onzin vinden enz...
 
Bovenaan