Coronavirus 2

erka

Well-known member
GGD Amsterdam gaat minder testen vanwege personeelsgebrek. Ik vraag me af of de overheid Corona wederom onderschat, net als in de eerste weken van de eerste piek.
 

JMD

Well-known member
GGD Amsterdam gaat minder testen vanwege personeelsgebrek. Ik vraag me af of de overheid Corona wederom onderschat, net als in de eerste weken van de eerste piek.
Ik denk meer dat het in Amsterdam momenteel fout gaat. Ik snap dan ook niet dat GGD's uit andere regio's bijstaan. Of je nou vanuit Leeuwarden of Maastricht of Amsterdam nabelt, het blijft hetzelfde...

Het lijkt overigens op een andere manier niet op maart/april: het aantal ziekenhuisopnames (4 nieuw vandaag) en IC-opnames (3) blijft stabiel. Zolang dat zo blijft is het natuurlijk vervelend voor de mensen die corona hebben, en voor bv horeca-gelegenheden die dicht moeten, maar is er geen dreigende noodsituatie in ziekenhuizen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
@erka: Minder contactonderzoek bedoel je neem ik aan? Ik heb niks gelezen over minder testen.

Liep verder toch al niet storm met de verkoop. Ik voel ook niet direct de behoefte om weer naar De Kuip te gaan.

@JMD: Mensen uit Landgraaf verstaan wij in Amsterdam met alle beste bedoelingen niet.

Verder vind ik het nog steeds te vroeg voor paniek gezien de huidige cijfers qua IC en ziekenhuisopnames. Zeker reden voor zorg, maar nog geen paniek.
 

SanMark.

Well-known member
GGD Amsterdam gaat minder testen vanwege personeelsgebrek. Ik vraag me af of de overheid Corona wederom onderschat, net als in de eerste weken van de eerste piek.
Amsterdam is een land opzich. Laten we daar aub niet meer naar kijken. Die doen toch waar ze zelf zin in hebben.
 

erka

Well-known member
Coutinho (oud-directeur RIVM) maakt bij Nieuwsuur het huidige RIVM en kabouter Jaap totaal met de grond gelijk. Niet heel netjes, maar hij heeft uiteraard wel gelijk vind ik. En communiceert ook wel prettig.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb het gevoel dat men in de Randstad de controle aan het kwijtraken is. Ik verwacht binnen twee weken ook wel zwaardere maatregelen voor die regio.
 

Maasveld

Well-known member
Coutinho (oud-directeur RIVM) maakt bij Nieuwsuur het huidige RIVM en kabouter Jaap totaal met de grond gelijk. Niet heel netjes, maar hij heeft uiteraard wel gelijk vind ik. En communiceert ook wel prettig.
Dat verbaast me toch wel enigszins dat jij het met hem eens bent.
 

Bernardo

Well-known member
Ik begrijp het wel. Een hoop emotie was loskomt nu ze weer naar hun club mogen.
Ben ook meer voorstander om mondkapjes verplicht te stellen tijdens wedstrijden. Helpen geen drol (volgens Rutte) maar zingen lijkt mij dan ook klote.
Haha wat een onzin man. Emotie bij een training.
 

JMD

Well-known member
Tsja, dat was toch te verwachten? Daar zal elke club wel mee te maken gaan krijgen. Net zoals elke club met blessures te maken krijgt in een seizoen...

En zolang het er 1 of 2 is, en die geïsoleerd zitten kan je gewoon spelen lijkt me. Je mist soms ook wel eens spelers door blessures/schorsingen.
Ik vraag me wel af waar de KNVB/UEFA de grens legt voor het uitstellen van een duel, bij hoeveel besmette spelers wordt zo'n duel uitgesteld?
 
Bovenaan