Coronavirus 2

ALenstra

Well-known member
Ik denk niet dat er genoeg mensen zijn om de quarantaines van besmette mensen te controleren. Als ik al lees dat GGD's niet genoeg personeel hebben voor contact-onderzoek. En je kan moeilijk politie voor de deur van besmette mensen zetten. Neemt niet weg dat dit zorgelijk is. Ook wel zorgelijk is dat besmette buitenlandse migranten door werkgevers en uitzendburo's gedwongen worden om te werken en contact-gegevens te vervalsen.
 

erka

Well-known member
Sja, de enige manier om 100% zeker te weten dat iemand niet anderen besmet is verplichte quarantaine = huisarrest. Voor diegene en voor zijn omgeving. Echter dit vinden we in Nederland maatschappelijk te ver gaan. Dus dan blij je dit soort gevallen houden zoals die randdebiel in Dokkum. Vrijwillig is niet waterdicht.
 

Mario

Well-known member
We mogen niet in zee zwemmen, ons zwembadje niet vullen, en niet lang douchen... allemaal onderdeel van het complot om het volk te onderdrukken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus alle reden om vanavond de douche gewoon de hele avond aan te zetten om ondertussen op de bank lekker via YouTube naar Jensen! en Lange Frans te kijken.
 

De Wolf

Well-known member
Waar staat dat het buiten was ?

Ik weet niet hoe het bij jouw gaat als je vrienden opzoekt maar ik kom dan meestal ook wel even in het huis.

Het was een tuinfeestje waar niet voldoende afstand werd gehouden.
Daarnaast hebben de meeste mensen gewoon een steeg o.i.d. naar hun achtertuin dus je hoeft helemaal niet naar binnen.
 

Hankie

Well-known member
Zou mij niets verbazen dat het een nichtenfeestje was in Dokkum, dan maakt het niet uit of het binnen of buiten was.
 

SanMark.

Well-known member
Het was een tuinfeestje waar niet voldoende afstand werd gehouden.
Daarnaast hebben de meeste mensen gewoon een steeg o.i.d. naar hun achtertuin dus je hoeft helemaal niet naar binnen.
Staat niet in het artikel, en ook bij een tuinfeestje moeten de mensen naar de wc blijven even in de woonkamer hangen zijn moe van het staan, gaan even in de woonkamer zitten, gaan naar de keuken handen wassen, bier halen .

Meer dan genoeg raakmomenten binnen om te zeggen dat de besmetting buiten is gebeurd. Sta je nog steeds in je hemd met je voorbeelden.
 

Joost

Well-known member
Het was een tuinfeestje waar niet voldoende afstand werd gehouden.
Daarnaast hebben de meeste mensen gewoon een steeg o.i.d. naar hun achtertuin dus je hoeft helemaal niet naar binnen.

Het hele cluster is begonnen met 1 besmet persoon (A) die op een prive feestje 1 iemand anders besmet (B) heeft. Die persoon heeft dan weer op een terras persoon C besmet. Die kreeg vervolgens klachten en ging gewoon naar de kroeg waar hij inmiddels 16 anderen heeft besmet.

Het gaat dus sowieso niet om iemand die een heel terras heeft besmet maar 1 enkele besmetting die mogelijk in de buitenlucht is gebeurt.

Wat ik daar wel heel apart aan vind is de tijdlijn. Persoon A heeft persoon B besmet eind juli volgens de berichten. Dat zou betekenen dat binnen twee weken persoon C besmet is geraakt én anderen heeft kunnen besmetten. Is dat niet heel vlot?

 

Joost

Well-known member
Ik las gisteren ook een interessant stuk uit Zweden waar juist blijkt dat het virus erg aan het uitdoven is. Daar zijn veel slachtoffers geweest maar zijn ook in korte tijd heel veel mensen besmet geweest zonder ziek te worden waardoor er al heel veel immuniteit is. Datzelfde patroon kun je bijna leggen op Oost-Brabant en Limburg waar haast geen nieuwe besmetting meer zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik las gisteren ook een interessant stuk uit Zweden waar juist blijkt dat het virus erg aan het uitdoven is. Daar zijn veel slachtoffers geweest maar zijn ook in korte tijd heel veel mensen besmet geweest zonder ziek te worden waardoor er al heel veel immuniteit is. Datzelfde patroon kun je bijna leggen op Oost-Brabant en Limburg waar haast geen nieuwe besmetting meer zijn.
Jep.

Volgens mij heb ik hier gisteren ook een artikel gedeeld van een zweedse arts. Die gaf aan dat ze in maart iedereen testten in het ziekenhuis die binnenkwam (ook als het voor bv een gebroken been was) en dat ze allemaal corona hadden. Nu testen ze ook iedereen die binnenkomt op corona en niemand heeft het.

Hij geeft ook aan dat de 'oplevingen' die je hebt bij opheffen lockdowns logisch zijn, maar dat je die nodig hebt om richting die immuniteit te gaan. Zweden heeft dat sneller omdat zij natuurlijk niet dicht zijn gegaan.

Verder blijft het aantal IC-opnames enz laag, zolang dat blijft is er weinig aan de hand lijkt me. Maar omdat IC/ziekenhuisopnames altijd later komen is voorzichtigheid wel van belang. Vandaag 633 besmettingen, maar 'slechts' 240 ervan zijn van gisteren, de overige bijna 400 besmettingen zijn van eerder (het merendeel wel van vorige week), maar ook 1 nog van begin juli.
 
Bovenaan