Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Als de testcapaciteit op orde was, dan had je die 100k vast wel aangetikt. Ik ben benieuwd wanneer de besmettingen af gaan nemen. Als je ziet hoeveel mensen de afgelopen weken besmet zijn geraakt. Per eind december echt een enorme steile stijging in de besmettingscijfers. Dat moet toch een keer ombuigen zou je zeggen. Is dat al aan de hand in de gidslanden?

Ik ben benieuwd of de ontwikkeling van de ziekenhuisopnames de besmettingen enigszins gaan volgen, dan zou je komende week wel richting 225-250 per dag gemiddeld kunnen gaan.
Ja en als je stopt met testen kunnen we stoppen met de maatregelen.

JMD

Well-known member
Vorige week dus 530K positieve tests en 80K achterstand, dan kom je dus erg dicht bij de 100K per dag waar enigszins schamper over werd gedaan.
Mwah, dat werd wel degelijk als serieuze optie genoemd, zeker als je zag hoe hoog het aantal besmettingen in DEN en VK was...

Max

Administrator
Forumleiding
Mwah, dat werd wel degelijk als serieuze optie genoemd, zeker als je zag hoe hoog het aantal besmettingen in DEN en VK was...

Als je dan toch de vergelijking wil trekken, dan kun je qua ziekenhuisbezetting richting 3.000 als je ziet dat er in Denemarken er 1.000 in het ziekenhuis liggen.

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat het geheel verstandig is dat Kuipers het niet wiskundig probeert uit te leggen. Dat kan nog wel bij een groep mensen die er een beetje verstand van heeft maar het gewone volk begrijpt het niet. Daarnaast is het inderdaad een appel en een peer naast elkaar. Hetzelfde is om 2G te overtuigen met een of ander 15% verhaal wat niemand snapt.

JMD

Well-known member
Als je dan toch de vergelijking wil trekken, dan kun je qua ziekenhuisbezetting richting 3.000 als je ziet dat er in Denemarken er 1.000 in het ziekenhuis liggen.
Jep, maar dat zijn er nog lang geen 5000...

Joost

Well-known member
Ik denk dat het geheel verstandig is dat Kuipers het niet wiskundig probeert uit te leggen. Dat kan nog wel bij een groep mensen die er een beetje verstand van heeft maar het gewone volk begrijpt het niet. Daarnaast is het inderdaad een appel en een peer naast elkaar. Hetzelfde is om 2G te overtuigen met een of ander 15% verhaal wat niemand snapt.

In mijn ogen heeft het juist een averechts effect. Je gaat doelbewust mensen voorliegen, hij trok die vergelijking namelijk rechtstreeks.

Hoe wil je mensen overtuigen om een booster te nemen als je ze glashard staat voor te liegen en dat tien minuten later al bekend is bij een grote groep mensen die twijfelt.

JMD

Well-known member
Het is wel waar.
Die 15% is alleen maar haalbaar als het overal wordt ingezet. (ook supermarkten enz) En het is grondwettelijk niet mogelijk om daar CTB te vragen, en zo gold dat voor meer plekken waar het ingezet moet worden om die 15% te halen. Dan is het dus een onzinnig percentage om te vermelden want het kan simpelweg niet gehaald worden.

JMD

Well-known member
In mijn ogen heeft het juist een averechts effect. Je gaat doelbewust mensen voorliegen, hij trok die vergelijking namelijk rechtstreeks.

Hoe wil je mensen overtuigen om een booster te nemen als je ze glashard staat voor te liegen en dat tien minuten later al bekend is bij een grote groep mensen die twijfelt.
Precies. Sowieso gaat 2G/3G enz juist zorgen (zoals ook in het TU-onderzoek aangetoond) voor een lagere vaccinatiegraad. Maar dat deel werd nou net genegeerd.

De Wolf

Well-known member

Ik wil het niet direct liegen noemen. De mensen die kijken begrijpen het niet.
Die 15% zou best kunnen. Iemand zonder anti-stoffen raakt makkelijker besmet dan iemand met een beetje weerstand. Niet dat het nu veel zal toevoegen. Daarvoor zijn gewoon teveel besmettingen.

gevegt

Well-known member
Die 15% is alleen maar haalbaar als het overal wordt ingezet. (ook supermarkten enz) En het is grondwettelijk niet mogelijk om daar CTB te vragen, en zo gold dat voor meer plekken waar het ingezet moet worden om die 15% te halen. Dan is het dus een onzinnig percentage om te vermelden want het kan simpelweg niet gehaald worden.
Kortom, hij heeft niet gelogen.

Bovenaan