Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat ben ik met je eens. Hij weet heel goed waar hij over praat. Het irritante is dat hij zo duidelijk een tweede agenda heeft. Dat is zo duidelijk dat je gewoon ziet dat hij het alleen voor de bühne doet.
Klopt. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat hij echt zo begaan is met de mensen waar hij het zogenaamd voor opneemt. Daarbij slaat hij ook door met z'n Great Reset geleuter.

Maar goed, als je bijvoorbeeld naar zijn inbreng van vandaag kijkt, valt er tegen 90% van wat hij zegt verdomd weinig in te brengen. En dat is eigenlijk op zichzelf al triest genoeg.

gevegt

Well-known member
Klopt. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat hij echt zo begaan is met de mensen waar hij het zogenaamd voor opneemt. Daarbij slaat hij ook door met z'n Great Reset geleuter.

Maar goed, als je bijvoorbeeld naar zijn inbreng van vandaag kijkt, valt er tegen 90% van wat hij zegt verdomd weinig in te brengen. En dat is eigenlijk op zichzelf al triest genoeg.
Kuipers weerlegde dat anders heel goed. Die trapte niet in zijn tweede agenda.
Jij kijkt dus ook nog?

gevegt

Well-known member
Nee, ik heb zijn inbreng van vandaag even teruggekeken op Youtube.
Lekker makkelijk.
De sessie is nu net teneinde en ik moet zeggen dat Kuipers het als minister lang niet slecht deed.
Ze moeten nog wel even zijn wetenschappelijke kennis / nieuwsgierigheid er uit rammen, anders kan het zomaar zijn dat Rutte hem eruit flikkert.

De Wolf

Well-known member
Dit soort lui denken te wetenschappelijk. Tussen waarde D en O zit een verschil. Het probleem is dat ze waarde O niet helemaal zeker konden bepalen en daarom kiezen om met D te rekenen. Uiteraard krijg je dan een hele andere grafiek die een stuk hoger uitkomt. Of de heren in Denemarken ook op deze cijfers uit zijn gekomen is onbekend. Speelt wel mee dat we een overbelast zorgsysteem hadden met weinig vlees op de botten. Daarnaast is de Hollander een stuk eigenwijzer dan een Deen.

Joost

Well-known member
Die 200 is toch door alle maatregelen? Ik zeg niet dat we zonder die maatregelen op 2000 hadden gezeten maar de vergelijking van Omtzigt klopt gewoon niet.
Niet bepaald.

Dit was de grafiek van van Dissel in december;
1643789954356.png

Daarbij is de rode grafiek de prognose waarbij er in december geen extra maatregelen werden genomen en blauw de prognose met een strenge lockdown. Het werd die blauwe versie en de IC bezetting is sindsdien alleen maar gedaald.

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Ik snap best dat je een schrikbeeld wil weergeven, maar als je zelfs volgens het scenario met maatregelen al je IC ziet overlopen in de eerste helft januari, dan kun je misschien voor de geloofwaardigheid toch maar even tweaken. Op basis van het blauwe lijntje waren de maatregelen ook veel te licht en onverantwoord.

Eef de Kip

Well-known member
Niet bepaald.

Dit was de grafiek van van Dissel in december;
Bekijk bijlage 761473

Daarbij is de rode grafiek de prognose waarbij er in december geen extra maatregelen werden genomen en blauw de prognose met een strenge lockdown. Het werd die blauwe versie en de IC bezetting is sindsdien alleen maar gedaald.
Aha, dan had ik dat beeld niet juist.

erka

Well-known member
En ook Portugal zegt dat het zometeen voorbij is.

Ik blijf het toch bijzonder vinden. Zitten bij de inmiddels al vrij lange reeks van Europese landen nou allemaal rekenmeesters bij hun RIVM die de lagere school niet hebben afgemaakt en is Opper Einstein Wallinga nou de enige die het goed heeft of zijn die andere allemaal stiekem ook best slim?

JMD

Well-known member
Dat ben ik met je eens. Hij weet heel goed waar hij over praat. Het irritante is dat hij zo duidelijk een tweede agenda heeft. Dat is zo duidelijk dat je gewoon ziet dat hij het alleen voor de bühne doet.
Jep. Dat is duidelijk. Maar het kabinet heeft die 2e agenda toch ook? Of geloof jij nog wel dat het alleen om een virus gaat? Het gaat alleen nog maar om macht, de ministers hebben nu door de coronacrisis veel meer bevoegdheden dan anders, en ze het lijken het niet prettig te vinden dat ooit weer kwijt te raken.
Daarop aansluitend: de spoedwet wordt naw opnieuw verlengd... Ongelooflijk.

Eef de Kip

Well-known member
Gewoon geduld, er volgen straks nog meer landen en ik denk dat ze de komende week nog even wachten op wat de ziekenhuisbezetting wordt, of denken jullie dat Nederland als enige over blijft straks met deze maatregelen?
Ik denk dat er over een maand weer wat versoepeld wordt en dat alles gewoon weer terug gaat naar het oude.

zwammy

Well-known member
Zolang ze de spoedwet aanhouden of parkeren veranderd er niet veel want dan zitten we elk seizoen in dit gekut.

Max

Administrator
Forumleiding
Als er geen outbreak of spoed meer is, dan moet je idd het OMT opdoeken en de spoedwet ontmantelen. Die conclusie kun je ook over vier weken trekken.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Maasveld

Well-known member
Wat, een politicus met een tweede agenda? Dat kan ik me amper voorstellen?

Bernardo

Well-known member
Gewoon geduld, er volgen straks nog meer landen en ik denk dat ze de komende week nog even wachten op wat de ziekenhuisbezetting wordt, of denken jullie dat Nederland als enige over blijft straks met deze maatregelen?
Ik denk dat er over een maand weer wat versoepeld wordt en dat alles gewoon weer terug gaat naar het oude.
Mag hopen over 2 weken. Een maand zou belachelijk zijn.

Max

Administrator
Forumleiding
Mag hopen over 2 weken. Een maand zou belachelijk zijn.

De ellende van dat we laat zijn gaan versoepelen is dat de ziekenhuisopnames over twee weken nog in de lift zitten. Dus dat is dan weer voldoende reden om weer niet te versoepelen. Al merk je volgens mij dat de besmettingen zich toch niet echt meer laten tegenhouden. De besmettingen zullen wellicht wel al dalen, maar die kunnen ze nog wat ophogen met het wegwerken van de achterstand.

Bovenaan