Gewoon geduld, er volgen straks nog meer landen en ik denk dat ze de komende week nog even wachten op wat de ziekenhuisbezetting wordt, of denken jullie dat Nederland als enige over blijft straks met deze maatregelen?
Ik denk dat er over een maand weer wat versoepeld wordt en dat alles gewoon weer terug gaat naar het oude.
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar jij zegt al meer dan een maand 'dat ze binnenkort echt alles gaan open gooien' en steeds doen ze dat niet.
Als ik dan lees dat CDA, PvdA, VOLT en D66 (?) niet bij het debat waren over het verlengen van de spoedwet omdat ze toch voor verlengen gingen stemmen dan stemt mij dat niet vrolijk. Want wat let ze om dat elke 3 maanden te blijven doen de komende jaren. Ik hoorde iemand zeggen dat die wet er is omdat anders geen maatregelen kunnen worden genomen en er daarom voor de zekerheid moet blijven. Even los van het feit dat je toch echt ooit van alle maatregelen af moet, klopt dat ook niet. De spoedwet is van december 2020, die 9 maanden daarvoor hadden we ook maatregelen zat (sterker nog: op een zondagmiddag om 17.30 werd ineens beslist dat het hele land dicht ging), en dat kon toen ook...
Ik begin echt steeds meer te denken dat het alleen maar om macht draait, net zoals de VS en Rusland nu bezig zijn met een wedstrijdje wie de langste heeft is Rutte met het kabinet en bv ook PvdA gewoon bezig te laten zien 'hoe lang die van hun is'... "Kijk eens hoeveel macht we hebben".