Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Groei qua besmettingen in Amsterdam afgelopen week maar 15%, maar dat kan natuurlijk ook door de beperkingen qua testcapaciteit komen.

Joost

Well-known member
De stijging in de opnames blijft een beetje hangen rond de +30%.

Stijging is natuurlijk nooit goed maar exponentieel is het niet terwijl de besmettingen dat patroon wel vertonen.
Afgaande op de cijfers in andere landen zou ook hier de besmettingspiek dichtbij moeten zijn.

Ska P 187

Well-known member
Hoe zit het in Nederland eigenlijk met het beloningssysteem voor dokterspraktijken en ziekenhuizen om mensen die covid te registreren, mensen die opgenomen worden met covid alszijnde te registreren en mensen die aan covid overlijden alzo te registreren.
Krijgen ze hier een vergoeding voor die hoger is als dan wanneer de patiënt iets anders onder de leden heeft?

Max

Administrator
Forumleiding
De stijging in de opnames blijft een beetje hangen rond de +30%.

Stijging is natuurlijk nooit goed maar exponentieel is het niet terwijl de besmettingen dat patroon wel vertonen.
Afgaande op de cijfers in andere landen zou ook hier de besmettingspiek dichtbij moeten zijn.

Eens. In Amsterdam lijkt de besmettingspiek in zicht. Dat zou voor andere grote steden waarschijnlijk ook gelden, dus dan zal je nationaal ook snel het kantelpunt in zicht.

Als het bij 30% stijging per week blijft, dan blijf je nog ongeveer drie weken in de range. Daarna ga je richting de eerste golf. Dat is overigens denk ik ook wel redelijk de bovengrens van wat je op basis van Denemarken mag verwachten.

zwammy

Well-known member
Nou jongens, vanaf vrijdag kunnen we op zoek naar de mooiere kroegjes in de wijken die zonder pas werken en ook even klaar met NAC, hoef ik me daar in ieder geval niet druk over te maken.

zwammy

Well-known member
Yes, vanwege besmetting had ik aan 1 prik genoeg, toen het nog wat voorstelde. De pas ook alleen maar gebruikt voor NAC, niet voor cafés of restaurant. Maar dit is zo'n krom beleid dat ik pas, die 3 weken hou ik nog wel vol.

erka

Well-known member
Duitsland is nog beroerder met zijn maatregelen. Ik dacht dat Erka Zo pro Duits beleid was.

In het begin van de pandemie was Duitsland wel veel sneller op stoom. Daardoor heeft Duitsland eigenlijk altijd relatief veel minder besmettingen gehad dan Nederland. Inmiddels is het daar inderdaad ook een zootje.

Max

Administrator
Forumleiding
Yes, vanwege besmetting had ik aan 1 prik genoeg, toen het nog wat voorstelde. De pas ook alleen maar gebruikt voor NAC, niet voor cafés of restaurant. Maar dit is zo'n krom beleid dat ik pas, die 3 weken hou ik nog wel vol.

Hoef je geen Amstel te drinken.

Bonehead

Well-known member
Geen idee hoe dat komt in jouw geval.
Laat ik voor me zelf spreken: ik ben me heel bewust hoe de media, politiek en social media werken.
Komt bij dat ik van oudsher een techneut ben. Hoewel zwakstoom, maar toch heb ik geleerd om naar de oorsprong te zoeken en niet alles maar aan te nemen wat bv een dansleraar neerplempt.
Met die laatste zou ik trouwens heel graag, zonder scheidsrechter, een paar minuten in de ring sparren.
Omdat ik steeds meer twijfels heb aan de oprechtheid van de overheid en alles wat er aan vast zit. Halve waarheden tot hele leugens om de vorige fuck up proberen te verdoezelen. En ik ben kennelijk niet de enige: Het vertrouwen in de overheid is nog nooit zo laag geweest. Voor mij part hadden we deze discussie ook in een andere taal kunnen voeren want ik heb niet de illusie dat het elders beter is.

Vroeger keek ik graag opiniërende programma's. Nu heb het idee dat de laatste jaren (ook voor corona) deze programma's er zijn om een opinie door de strot te drukken. En, ja hoor. Ik vind van mijzelf dat ik aardig een mening kan vormen. Ik had nog steeds de ijdele hoop dat nieuwsvergaring een roeping was door doormiddel van kritische vragen het onderste uit de kan van iets proberen te weten te komen. De persconferenties zijn van een erbarmelijk laag niveau. Zwijgen en ja-knikken is het devies.

Social media daar doe ik niet zoveel mee. Dat ik uberhaupt weet waarover het had als jij het over die dansleraar hebt komt door dit forum. Maar ook hier kom je tweets tegen van Filip Dewinter tegen. Ik vraag mij altijd af hoe iemand dan toch bij zo'n tweet komt. Ik kom ze in ieder geval nooit tegen. Ik laat zo'n dansleraar maar lullen. Van mij mogen deze mensen tegen hunzelf en anderen in bescherming worden genomen door ze af te scheiden van de maatschappij zoals dat vroeger ook wel gebeurde. Vrijheid van mening is een groot goed, maar als je dat alleen maar wenst te gebruiken om er kwaad mee te doen en mensen tegen elkaar op te zetten moeten we dat als maatschappij misschien maar niet meer willen. En uiteraard moet zoiets goed getoetst worden.

JMD

Well-known member
Gewoon geduld, er volgen straks nog meer landen en ik denk dat ze de komende week nog even wachten op wat de ziekenhuisbezetting wordt, of denken jullie dat Nederland als enige over blijft straks met deze maatregelen?
Ik denk dat er over een maand weer wat versoepeld wordt en dat alles gewoon weer terug gaat naar het oude.
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar jij zegt al meer dan een maand 'dat ze binnenkort echt alles gaan open gooien' en steeds doen ze dat niet.

Als ik dan lees dat CDA, PvdA, VOLT en D66 (?) niet bij het debat waren over het verlengen van de spoedwet omdat ze toch voor verlengen gingen stemmen dan stemt mij dat niet vrolijk. Want wat let ze om dat elke 3 maanden te blijven doen de komende jaren. Ik hoorde iemand zeggen dat die wet er is omdat anders geen maatregelen kunnen worden genomen en er daarom voor de zekerheid moet blijven. Even los van het feit dat je toch echt ooit van alle maatregelen af moet, klopt dat ook niet. De spoedwet is van december 2020, die 9 maanden daarvoor hadden we ook maatregelen zat (sterker nog: op een zondagmiddag om 17.30 werd ineens beslist dat het hele land dicht ging), en dat kon toen ook...

Ik begin echt steeds meer te denken dat het alleen maar om macht draait, net zoals de VS en Rusland nu bezig zijn met een wedstrijdje wie de langste heeft is Rutte met het kabinet en bv ook PvdA gewoon bezig te laten zien 'hoe lang die van hun is'... "Kijk eens hoeveel macht we hebben".

gevegt

Well-known member
Zo her en der lees ik dat er nog opvallend weinig 60+ mensen in het ziekenhuis terecht komen.
Hoe kan dat?

Eef de Kip

Well-known member
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar jij zegt al meer dan een maand 'dat ze binnenkort echt alles gaan open gooien' en steeds doen ze dat niet.
Zei ik een maand geleden al dat "alles" open gaat?
Volgens mij had ik het over een aantal versoepelingen en die zijn toch gewoon doorgevoerd?

Zo her en der lees ik dat er nog opvallend weinig 60+ mensen in het ziekenhuis terecht komen.
Hoe kan dat?
Uitstekend boosterbeleid van de overheid.

Bovenaan