Coronavirus 2

Joost

Well-known member
237 opnames te melden vandaag. Dat is echt serieus heel hoog.

IC 19, bezetting daar daalt ook weer verder.

Wel gaat het RIVM vanmiddag de NICE cijfers splitsing in met/door Corona.

Max

Administrator
Forumleiding
Zitten vandaag wel in de range oktober 2020 half mei 2021 qua opnames en aan de onderkant van de range qua bezetting.

De Wolf

Well-known member
237 opnames te melden vandaag. Dat is echt serieus heel hoog.

IC 19, bezetting daar daalt ook weer verder.

Wel gaat het RIVM vanmiddag de NICE cijfers splitsing in met/door Corona.
Bijna overal in Europa stijgt het dus vrees dat wij ook volgen.

Knipsel.JPG

Max

Administrator
Forumleiding
Is ook logisch als de besmettingen behoorlijk stijgen. Dan zou je verwachten dat je straks eens op 300 opnames en incidenteel hoger uitkomt. Alleen dat kan dan vervolgens ook vrij hard afnemen als de besmettingen over hun hoogtepunt heen zijn.

zwammy

Well-known member
Ja, maar denk dat ze bang zijn dat ik dat bericht weer net gemist had. Wel netjes dat ze dan even een smsje sturen voor de herrinering.

Max

Administrator
Forumleiding
Werd tijd en hopelijk geeft dat meer inzicht.

Geeft zeker inzicht. Alleen hebben de data niet van voorgaande periodes voor een goede vergelijking. Daarnaast begreep ik dat een deel van de ziekenhuizen ook niet in staat is om de data goed aan te leveren. Maar die opnames zouden ze als onbekend markeren.

De Wolf

Well-known member
Wat weekcijfers.

Ruim een half miljoen besmettingen gemeld

1056 ziekenhuisopnames (Excl. IC)
78 IC opnames

Kan nog niet ergens terugvinden wat de verhouding met / door corona is.

zwammy

Well-known member
Ik vrees dat de ziekenhuizen het de komende tijd weer wat drukker gaan krijgen. Een hoop mensen wordt nog goed ziek. Zelfs met een booster kan je nog flink ziek worden als ik miramar mag geloven.
Het 2G systeem is vooral om ongevaccineerden te beperken. Deze kleine groep blijft nog steeds verantwoordelijk voor het merendeel (Afgelopen maand 55%) van de ziekenhuisopnames. Zou je de gevallen die vanwege iets anders ligt zal dat nog veel hoger zijn. Schattingen zijn dat ongeveer een derde daar ligt zonder ernstige klachten maar wel apart verpleegd moet worden.

Wel altijd bijzonder dat dit ziekenhuis altijd andere statistieken hebt dan jij qua gevaccineerden in het ziekenhuis.

Eef de Kip

Well-known member
In die ziekenhuisopnames zat denk ik ook een achterstand want de dag opnames die ik hier bekijk

zijn opeens allemaal hoger de laatste week.

Bezetting wel weer met meer dan 100 omhoog, dat moet ook geen 2 weken door gaan.

De Wolf

Well-known member
Wel altijd bijzonder dat dit ziekenhuis altijd andere statistieken hebt dan jij qua gevaccineerden in het ziekenhuis.

Dat is een ziekenhuis.

Knipsel.JPG

Ik heb het ook maar van een plaatje van het RIVM wat Kuipers liet zien.

Een kwart van de nieuwe opnames zou op dit moment "met" corona zijn. Bij 60% is het zeker door corona. De rest is om beide redenen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan