Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Ik mag toch hopen dat je inmiddels wel begrepen hebt dat er iets meer mensen met vaccin zijn in Nederland dan zonder vaccin?
Relatief gezien is die groep ongevaccineerden volgens dat staatje veel groter.

Ik mag toch hopen dat je begrepen hebt dat 33 ongevaccineerden in het ziekenhuis geen reden is om paniek te roepen dat ze nog steeds gevaccineerd moeten worden die 2 miljoen.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is een ziekenhuis.

Bekijk bijlage 761472

Ik heb het ook maar van een plaatje van het RIVM wat Kuipers liet zien.

Een kwart van de nieuwe opnames zou op dit moment "met" corona zijn. Bij 60% is het zeker door corona. De rest is om beide redenen.

De rest is niet-gespecificeerd. Dus 25-40% met corona. 60-75% door corona.

De Wolf

Well-known member
Laat ik dat ziekenhuis eerder geloven als Kuipers.
Dat zijn dus enkele cijfers van een ziekenhuis. De situatie in andere ziekenhuizen kan totaal anders zijn.
Deze grafiek komt bij het RIVM vandaan die het weer van stichting NICE heeft. Maar volgens een of andere zelfverklaarde viroloog is het blijkbaar onzin.

zwammy

Well-known member
Tuurlijk, andere ziekenhuizen laten hele andere cijfers zien. Ik zie dat vooral bij Kuipers en het omt.

Max

Administrator
Forumleiding
In die ziekenhuisopnames zat denk ik ook een achterstand want de dag opnames die ik hier bekijk

zijn opeens allemaal hoger de laatste week.

Bezetting wel weer met meer dan 100 omhoog, dat moet ook geen 2 weken door gaan.

We gaan het wel zien de komende dagen of dit een incident was. Op zich kan het tien dagen met 100 per dag omhoog gaan zonder je buiten de range van van oktober 2020 tot en met half mei 2021 raakt. In de eerste golf zaten we overigens wel boven die range een maand lang met als hoogtepunt zelfs 2.000 ziekenhuisbedden meer bezet dan nu.

Sjorro

Active member
Duitsland eist zelfs van iedereen 3 vaccinaties. Daaraan kunnen Nederlanders die 1x Janssen en nu een booster hebben gehad niet eens voldoen.
Oh jee, ik heb afgelopen mei Janssen gehad en daarna eind november Corona positief en vervolgens eind januari wederom positief.
Dat wordt pas in april/mei de volgende injectie, benieuwd hoe ze daar mee omgaan.

Joost

Well-known member
Dat zijn dus enkele cijfers van een ziekenhuis. De situatie in andere ziekenhuizen kan totaal anders zijn.
Deze grafiek komt bij het RIVM vandaan die het weer van stichting NICE heeft. Maar volgens een of andere zelfverklaarde viroloog is het blijkbaar onzin.

Niet alleen door de Hond maar door werkelijk iedereen die zich ook maar een paar seconde in de materie heeft verdiept is die afbeelding gekraakt. Dat is ook precies een van de problemen. Kuipers presenteert het als zijnde de Waarheid maar in feite is hij simpelweg nepnieuws aan het verspreiden.

Kortgezegd is het plaatje een vergelijking van de vaccinatiegraad vlak voor de persconferentie (rond 23 januari) en de verhoudingen in de ziekenhuizen begin december toen maar een fractie van de Nederlanders uberhaupt een kans had gehad om een booster te gaan halen.

Zie ook bijvoorbeeld;

De verdeling is door het RIVM overigens wel gepubliceerd, zie hier;

Bonehead

Well-known member

Je moet je inmiddels als een roepende in de woestijn voelen dat je als ware Koos Spee 3.0 als enige het gegoochel met cijfers van het RIVM blind vertrouwd.

gevegt

Well-known member
Je moet je inmiddels als een roepende in de woestijn voelen dat je als ware Koos Spee 3.0 als enige het gegoochel met cijfers van het RIVM blind vertrouwd.
De cijfers van het RIVM kloppen weldegelijk. Het ministerie heeft met knip en plakwerk de boel verkeerd weergegeven.

• Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member

Ach ja... Nog nooit in de hele pandemie (ook maart 2020 niet) lagen er 5000 mensen in de ziekenhuizen (max was rond de 4000 in maart 2020). Wanneer realiseren OMT-leden zich nou eens dat met dit soort idiote voorspellingen ze alleen maar ongeloofwaardiger worden. Die 1000 opnames per dag die eind 2020 voorspeld werden is ook nooit uitgekomen... En ja, tuurlijk hielpen de maatregelen toen, maar 300 p/d was de max (op enkele speciale situaties na), dus dat is er flink naast zitten.

Eef de Kip

Well-known member
Dus 300 per dag was de max met alle maatregelen, dan kun je toch niet uitsluiten dat het er zonder de maatregelen vele honderden per dag hadden kunnen zijn?

JMD

Well-known member
Nee, 100% uitsluiten idd niet, en 500 p/d had zeker gekund, maar 1000 is dan nog een verdubbeling. (en een meer dan verdrievoudiging van het maximum)

Eef de Kip

Well-known member
Vorige week dus 530K positieve tests en 80K achterstand, dan kom je dus erg dicht bij de 100K per dag waar enigszins schamper over werd gedaan.

Max

Administrator
Forumleiding
Vorige week dus 530K positieve tests en 80K achterstand, dan kom je dus erg dicht bij de 100K per dag waar enigszins schamper over werd gedaan.

Als de testcapaciteit op orde was, dan had je die 100k vast wel aangetikt. Ik ben benieuwd wanneer de besmettingen af gaan nemen. Als je ziet hoeveel mensen de afgelopen weken besmet zijn geraakt. Per eind december echt een enorme steile stijging in de besmettingscijfers. Dat moet toch een keer ombuigen zou je zeggen. Is dat al aan de hand in de gidslanden?

Ik ben benieuwd of de ontwikkeling van de ziekenhuisopnames de besmettingen enigszins gaan volgen, dan zou je komende week wel richting 225-250 per dag gemiddeld kunnen gaan.

Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Niet alleen door de Hond maar door werkelijk iedereen die zich ook maar een paar seconde in de materie heeft verdiept is die afbeelding gekraakt. Dat is ook precies een van de problemen. Kuipers presenteert het als zijnde de Waarheid maar in feite is hij simpelweg nepnieuws aan het verspreiden.

Kortgezegd is het plaatje een vergelijking van de vaccinatiegraad vlak voor de persconferentie (rond 23 januari) en de verhoudingen in de ziekenhuizen begin december toen maar een fractie van de Nederlanders uberhaupt een kans had gehad om een booster te gaan halen.

Het ging ook vooral om de rechter tabel om aan te geven dat onder de opnames ongeveer 55% niet volledig gevaccineerd is wat volgens Zwammy niet klopte. Deze verhouding werd in de technische briefing ook door Jaap van Dissel verteld aan diverse tweede kamerleden. Het is een cijfer van 1 december tot 13 januari. Kan je zo opzoeken. Voor zover ik weet is er ook geen recentere waarde over heel Nederland gepubliceerd.
Data van het RIVM lijken mij nog wel redelijk betrouwbaar te noemen.

SanMark.

Well-known member
Het ging ook vooral om de rechter tabel om aan te geven dat onder de opnames ongeveer 55% niet volledig gevaccineerd is wat volgens Zwammy niet klopte. Deze verhouding werd in de technische briefing ook door Jaap van Dissel verteld aan diverse tweede kamerleden. Het is een cijfer van 1 december tot 13 januari. Kan je zo opzoeken. Voor zover ik weet is er ook geen recentere waarde over heel Nederland gepubliceerd.
Data van het RIVM lijken mij nog wel redelijk betrouwbaar te noemen.
Nee het ging over de gehele tabel, jij probeert je als een volleerde Hugo de Jonge er weer uit te lullen.

Nu ik die post van Joost zie, weet ik het weer het was Keulemans zijn tweet die ik had gezien.

Bovenaan