Coronavirus 2

Atreides

Well-known member
Maar daar zie ik dagelijks nog steeds meerdere versies van voorbij komen.
Voor mij echt een gevalletje eerst zien dan geloven want voor elk verhaal dat het vaccin op korte termijn beschikbaar is lees ik er 3 dat het nog anderhalf jaar kan duren.

Naja, korte termijn. Als de menselijke testen goed gaan én er geen enkele vertraging is. Alleen dan kun je in september dus een paar miljoen vaccinaties hebben. Hoe nuttig ook, het gaat nog wel even duren totdat we de gewenste miljarden vaccinaties hebben. Waarbij ik zo gok dat de rijke landen deze wat eerder in hun klauwen kregen dan de rest van de wereld.

Oxford schatte de kansen eerder op 80% kans dat ze een succesvol vaccine hebben ontwikkeld. Dat zal na het testen van de aapjes normaal gesproken zijn toegenomen.

Er zijn ook deskundigen die denken dat we nooit een vaccine gaan vinden (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt aangezien er meerdere potentiële vaccins zijn 'ontdekt').
 

erka

Well-known member
Merci.

Ik veronderstel zo dat Corona ook van grote invloed is op de sociale geografie (in elk geval voor korte tijd), klopt het dat sociale geografie veel te maken heeft met Corona? Heeft je eigen werk als sociaal geograaf direct invloed op je werk Erka (los van de gebruikelijke maatregelen als social distance en veel thuiswerken)?

Gisteren mooi stukje op Nieuwsuur, over de concentratie van uitbraken in Nederland (MKZ, Q-koorts, Corona) in NO Brabant. Mogelijk relatie met de vele intensieve veehouderijen daar. Dat is dan interessant. En ook de verspreiding op de biblebelt en waar wel/geen carnaval gevierd wordt. Het lijkt wel een beetje op de geografie die altijd met verkiezingen gemaakt wordt over Nederland en de kaarten uit het amateurvoetbal. Waan kan daar nog mooi over vertellen.
 

Joost

Well-known member
ik word een beetje moe en agressief van bedrijven die reclamespotjes maken waarbij ze zichzelf heel erg belangrijk vinden voor de maatschappij.
zo hoorde ik ook een spotje vanKwik-Fit dat we Samen wel even Corona gaan verslaan.
Ook de zefpijperij van Kruidvat irriteert me vreselijk.
Hou daar mee op!!

Ik heb zojuist het dieptepunt gehoord op de radio.

De papier en kartonbranche dankt al haar medewerker voor de voortreffelijk inzet de afgelopen weken. Ze hebben ervoor gezorgd dat er genoeg wc-papier is geproduceerd.
 

erka

Well-known member
EWoNs4vWsAIpxtp


Groningen en Friesland komt er niemand meer bij. 0 nieuwe meldingen al een aantal dagen. Zeeland ook vrijwel 0 nieuwe als ik het goed zie. Groningen mede dankzij Friedrich die met het UMCG een hele dikke middelvinger opstak naar kabouter Plop.
 

Atreides

Well-known member
EWoNs4vWsAIpxtp


Groningen en Friesland komt er niemand meer bij. 0 nieuwe meldingen al een aantal dagen. Zeeland ook vrijwel 0 nieuwe als ik het goed zie. Groningen mede dankzij Friedrich die met het UMCG een hele dikke middelvinger opstak naar kabouter Plop.

Há, in Drenthe hebben we zelfs -1 Corona besmetting. Echt waar. Overigens uiteraard ook dankzij het UMCG.

In elk geval heel opmerkelijk dat het Noorden zo rustig is.
 

erka

Well-known member
Drenthe had een potentiële superbesmetter in Coevorden in het begin maar die is direct drastisch geïsoleerd en getest in zijn omgeving. Coevorden nog altijd wel iets meer dan de rest van Drenthe.
 

gevegt

Well-known member
Volgens Dietrich volgt hij gewoon het nationale beleid en was het puur geluk dat het noorden minder is getroffen.
Zo, weer een fabeltje ontkracht.
 

zwammy

Well-known member
Zal hij wel geld mislopen, hij praat mooi met de rivm mee, handelt anders.

China dreigt trouwens met economische sancties als Australië het onderzoek doorzet naar de uitbraak in China. Hup aussies!
 

gevegt

Well-known member
Zal hij wel geld mislopen, hij praat mooi met de rivm mee, handelt anders.

China dreigt trouwens met economische sancties als Australië het onderzoek doorzet naar de uitbraak in China. Hup aussies!

Mensen die China nog een tof land vinden, moeten er verplicht naar toe verhuizen.

Haha, ja, geld mislopen. Dat zal het zijn.
 

zwammy

Well-known member
Oké, hij is het helemaal eens met kabouter plop, handelt anders en heeft geluk gehad. Hoe Stata het met de mondkapjes, al genoeg voor de zorg?
 
Bovenaan