Goede keus:duim:
Hups Tanki!
Dit wist viroloog Maurice de Hond al lang.
Er begint steeds meer bewijs te komen dat luchtvochtigheid / temperatuur een grote invloed heeft op het virus. Verder zou je binnen de grootste kans lopen om het virus op te lopen en buiten veel minder... Ik vraag me af wanneer het RIVM hier ook mee gaat komen, ik mag hopen vrij snel want als dit echt klopt kan je een flink aantal maatregelen afschalen en kan je voor 'binnen' maatregelen gaan treffen (laat de klimaatbeheersing de condities leveren waarbij het coronavirus het het slechtst heeft) en daarna ook weer zaken afschalen.
Je kan er flauw over doen, De Hond is zeker geen viroloog, maar wel een universitair afgestudeerd sociaal geograaf en data-analist. En hij zal idd niet kunnen uitleggen of snappen waarom het virus blijkbaar niet tegen bepaalde omstandigheden kan, maar een sociaal geograaf en data-analist kan natuurlijk wel gegevens aan elkaar koppelen en conclusies trekken.
Maurice de Hond kwam hier een week of 3 terug al mee
Klopt. Heb het hier ook al eens vermeld. Maar steeds meer mensen komen hier nu mee, dus ik dacht hier even een update van te geven...
(en tevens de hoop dat het RIVM hier ook serieus naar gaat kijken, want stel dat dit echt 100% blijkt te kloppen, dan kan je best wat maatregelen afschalen (en ironisch genoeg zouden dan juist de scholen dicht moeten, want als ergens over het algemeen klimaatbeheersing ontbreekt is het daar wel...), zonder dat er gevaar is voor een hernieuwde uitbraak of opleving van het virus)
Ah, dat ben ik ook. Dat verklaart een hoop mg::rumcolaa:......
Lijkt me een interessant werkveld.
Wat ik me wel afvroeg. Klopt mijn beeldvorming dat je als sociaal geograaf toch vooral voor (semi)-overheden kunt werken en eventueel NGO's?
En vooral voor adviesbureaus die voor die overheden werken.
Wel met een I Pad neem ik aan.
Intussen stijgt in Duitsland de besmettingsgraad weer naar 1.
Hebben ze wat, met hun mondkapjes.
Die plicht is er pas sinds deze week.Hebben ze wat, met hun mondkapjes.
Waarom twijfel jij aan mondkapjes? Daar zijn zoals ik het lees toch vrij overtuigende studies naar gedaan. Niet zozeer voor de individuele bescherming, maar de bronnen van infectie zijn zeer zeer veel minder besmettelijk als iedereen mondkapjes draagt.
Die plicht is er pas sinds deze week.
Je kan ook even kijken hoe het in Jena gaat.
https://nos.nl/artikel/2331503-duitsland-aan-het-mondkapje-er-heerst-hier-prachtige-discipline.html
Sinds 6 april zijn de mondkapjes daar verplicht, in de laatste 2 weken is er in die stad slechts 1 corona-besmetting bijgekomen...
Wel met een I Pad neem ik aan.
Intussen stijgt in Duitsland de besmettingsgraad weer naar 1.