Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Van TT:
De coronamaatregelen worden voorlopig niet versoepeld voor mensen met een contactberoep.Een groot deel van de Tweede Kamer drong er vorige week op aan om bijvoorbeeld kappers snel weer aan het werk te laten.Bronnen rond het kabinet zeggen dat dat nog niet kan. Het verbod op contactberoepen staat nu gepland tot 20 mei.Het RIVM zegt dat bijvoorbeeld mondkapjes een rol kunnen spelen bij de exitstrategie.Daarvoor moeten er wel genoeg beschikbaar zijn. Morgen komen de betrokken ministers weer bijeen in crisisberaad.Er worden geen grote beleidswijzigingen verwacht en er komt ook geen persconferentie. Nu dus ineens wel mondkapjes nodig voor contactberoepen??

Is dat bij het RIVM mode ofzo, eerst zeggen dat iets niet nodig is (of juist wel gaat gebeuren) om dan later te zeggen dat het wel nodig is (of juist niet gaat gebeuren)?
 

zwammy

Well-known member
Rivm weet dat het nodig is, hebben ze helaas naar China gestuurd en zijn veel te laat begonnen met de fabricate. hebben 4 miljoen mondkapjes per dag nodig in de zorg, fabriceren er nu 1 miljoen per dag. Dan weet jij wanneer er genoeg mondkapjes zijn zodat het rivm met de tip gaat komen dat het wel nut heeft.
 

De Wolf

Well-known member
Groningen en Friesland komt er niemand meer bij. 0 nieuwe meldingen al een aantal dagen. Zeeland ook vrijwel 0 nieuwe als ik het goed zie. Groningen mede dankzij Friedrich die met het UMCG een hele dikke middelvinger opstak naar kabouter Plop.

In het weekend en feestdagen wordt de administratie minder bijgewerkt waardoor we iedere week op dinsdag (deze week woensdag) een grote piek krijgen. De cijfers van donderdag en vrijdag kan je meer mee. Gok dat we morgen tussen de 1300 en 1600 nieuwe gevallen hebben en meer dan 200 sterfgevallen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Rivm weet dat het nodig is, hebben ze helaas naar China gestuurd en zijn veel te laat begonnen met de fabricate. hebben 4 miljoen mondkapjes per dag nodig in de zorg, fabriceren er nu 1 miljoen per dag. Dan weet jij wanneer er genoeg mondkapjes zijn zodat het rivm met de tip gaat komen dat het wel nut heeft.

4 miljoen per dag nodig in de zorg? Hoezo 4 miljoen?
 

JMD

Well-known member
In het weekend en feestdagen wordt de administratie minder bijgewerkt waardoor we iedere week op dinsdag (deze week woensdag) een grote piek krijgen. De cijfers van donderdag en vrijdag kan je meer mee. Gok dat we morgen tussen de 1300 en 1600 nieuwe gevallen hebben en meer dan 200 sterfgevallen.
Vandaag waren er 48 overledenen. En ja, dat zal morgen naw hoger zijn (de piek zal deze week op woensdag liggen ipv de dinsdag vanwege Koningsdag gisteren), maar ik denk niet dat er dan 200 nieuwe doden bij zijn...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Van TT:
De coronamaatregelen worden voorlopig niet versoepeld voor mensen met een contactberoep.Een groot deel van de Tweede Kamer drong er vorige week op aan om bijvoorbeeld kappers snel weer aan het werk te laten.Bronnen rond het kabinet zeggen dat dat nog niet kan. Het verbod op contactberoepen staat nu gepland tot 20 mei.Het RIVM zegt dat bijvoorbeeld mondkapjes een rol kunnen spelen bij de exitstrategie.Daarvoor moeten er wel genoeg beschikbaar zijn. Morgen komen de betrokken ministers weer bijeen in crisisberaad.Er worden geen grote beleidswijzigingen verwacht en er komt ook geen persconferentie. Nu dus ineens wel mondkapjes nodig voor contactberoepen??

Is dat bij het RIVM mode ofzo, eerst zeggen dat iets niet nodig is (of juist wel gaat gebeuren) om dan later te zeggen dat het wel nodig is (of juist niet gaat gebeuren)?

Dit riep iedereen met gezond verstand toch al lang?
Zelfde verhaal met zogenaamde experts als Martin Visser die bij Op1 zich dan vreselijk zit af te vragen waarom kappers niet gewoon alweer kunnen knippen met mondkapjes?

Onvoorstelbaar hoeveel onnozele mensen een podium krijgen en het zijn veelal journalisten.
 

zwammy

Well-known member
Je begint nu wel te merken dat je de vrijheid begint te missen, het een pilske drinken in de pub, even naar het winkelcentrum, voetballen op de zaterdag en het ouwehoeren met vrienden op een verjaardag. Dan pas merk je hoe gezegend je bent in het leven.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je begint nu wel te merken dat je de vrijheid begint te missen, het een pilske drinken in de pub, even naar het winkelcentrum, voetballen op de zaterdag en het ouwehoeren met vrienden op een verjaardag. Dan pas merk je hoe gezegend je bent in het leven.

En zo is het.
 

Atreides

Well-known member
Dit riep iedereen met gezond verstand toch al lang?
Zelfde verhaal met zogenaamde experts als Martin Visser die bij Op1 zich dan vreselijk zit af te vragen waarom kappers niet gewoon alweer kunnen knippen met mondkapjes?

Onvoorstelbaar hoeveel onnozele mensen een podium krijgen en het zijn veelal journalisten.

Die Visser is inderdaad een expert. Op het gebied van economie.

Juist economie is ook belangrijk om mee te nemen in dit soort discussies. De overheid zal namelijk een afweging moeten maken tussen het bestrijden van de pandemie, het beheersbaarhouden van de pandemie en de gevolgen op lange termijn qua doden.

Een slechtere economie is namelijk één van de grootste indicatoren van een verslechterd aantal levensjaren en zeker ook goede levensjaren.
 

ALenstra

Well-known member
Ik zag van de week dat de kapperszaak waar ik altijd kom druk bezig is met het coronaproof maken van de ruimtes. Maar het zal even duren voordat ze open gaan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die Visser is inderdaad een expert. Op het gebied van economie.

Juist economie is ook belangrijk om mee te nemen in dit soort discussies. De overheid zal namelijk een afweging moeten maken tussen het bestrijden van de pandemie, het beheersbaarhouden van de pandemie en de gevolgen op lange termijn qua doden.

Een slechtere economie is namelijk één van de grootste indicatoren van een verslechterd aantal levensjaren en zeker ook goede levensjaren.

Uiteraard is hij expert op gebied van economie, maar dat belet hem toch niet om logisch na te denken als ie roept dat kappers massaal open moeten mbv mondkapjes?
 

Atreides

Well-known member
Uiteraard is hij expert op gebied van economie, maar dat belet hem toch niet om logisch na te denken als ie roept dat kappers massaal open moeten mbv mondkapjes?

Ik heb meerdere artikelen gelezen dat zelfs een sjaal de infectie kans al met 50% verlaagt (besmette persoon). Als beide partijen een redelijk goed mondkapje dragen stijgt dat percentage enorm.

Als je dat combineert met het extra wassen van handen, de risicogroepen en mensen met milde verkoudheidsklachten buiten de deur houd lijken mij de kappers ook geen enorme bron van besmettingen.

Vraag aan jou. Heb je al eens uitgezocht wat een faillissement of langdurige werkloosheid met de levensverwachting doet?
 

Eef de Kip

Well-known member
Zo hoorde ik gisteravond weer dat er onderzoeken zijn waarin wordt aangetoond dat een mondkapje niets toevoegt. Oftwel, er wordt een hoop aangenomen maar vast staat er niets vast.
 

JFK

Well-known member
Davina Michelle en ene Snelle hebben een nummer dat je constant op de radio hoort: 17 Miljoen mensen.
Wát een originele kutplaat, Hou daar mee op!
 

Unregistere

Well-known member
Ik zou eigenlijk juist nu een arm om je heen willen slaan
Zoveel nieuws, zo stil is het op straat
Een elleboog was nooit zo beschaafd, en er is wel meer raars want
Ik bel mn moeder met een trilling in de stem
Door wat er moest van de minister-president
Goed bedoeld, stiekem best een beetje eng
En ik denk aan alle zorg om gezondheid en banen
Op televisie is nu alles zo beladen
Ik denk aan grootmoeders en vaders
Maar gek genoeg brengt het ons samen
17 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde
Zo zitten dr nu duizenden studenten in de lente op hun kamer
En ondertussen kneiter harde werkers, in de zorg…

Zo zitten dr nu duizenden studenten in de lente op hun kamer
En ondertussen kneiter harde werkers, in de zorg die amper slapen
Maar, 17 miljoen mensen
Is het best wel effe schrikken, zit de helft inmiddels thuis
Maar, 17 miljoen mensen
De neus in dezelfde richting komen we hier uit, met
17 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde

Prachtig nummer. Een zoon die noemt zijn vader Piet, een fiets staat nergens veilig.
 

JMD

Well-known member
Je begint nu wel te merken dat je de vrijheid begint te missen, het een pilske drinken in de pub, even naar het winkelcentrum, voetballen op de zaterdag en het ouwehoeren met vrienden op een verjaardag. Dan pas merk je hoe gezegend je bent in het leven.
Dit inderdaad.
 

JMD

Well-known member
Zo hoorde ik gisteravond weer dat er onderzoeken zijn waarin wordt aangetoond dat een mondkapje niets toevoegt. Oftwel, er wordt een hoop aangenomen maar vast staat er niets vast.

Ik denk dat elke bescherming voor een mond/neus iets toevoegt. Vandaar ook bv die plexiglazen wandjes tegenwoordig in de supermarkt.
Het enige wat idd moet worden bekeken is of je zelf niet ergere klachten krijgt door mondbedekking. Maar de meeste onderzoeken wijzen toch wel in de richting dat mondkapjes helpen.

Blijft toch apart dat het blijkbaar in België, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland (in Berlijn zijn er zelfs 'mondkapjesautomaten' (net zoals snoepautomaten)) geen probleem is om genoeg mondkapjes te hebben en dat in NL nog steeds niet lukt.
 
Bovenaan