Coronavirus 2

Mario

Well-known member
Hoor net dat een oud-collega van mij vrijdagavond is beboet. Ze hield met haar man een BBQ in de tuin en had twee bevriende stellen uitgenodigd. De sterke arm arriveerde en schreef zes boetes van 400 euro pp uit. Scheen dat die waren getipt door de buren.... Denk dat ze de komende vakantie daar niet voor de plantjes zal zorgen!

Je buren verraden, dat deden ze 80 jaar geleden ook...
 

Maasveld

Well-known member
In Duitsland iig ( nog? ) niet. Daar is men het ook niet met elkaar eens. Er wordt dan ook volop gediscussieerd of die huisgemaakte mondkapjes wel voldoen en het goed signaal zijn.
Behalve die van Tankwart natuurlijk. Die zijn wel heel erg goed!:duim:

:duim:
 

JMD

Well-known member
Viroloog Friedrich van het UMCG is ook niet voorstander van mondkapjes op straat. Mensen zouden het gevoel krijgen dat ze dan juist veilig zijn en ook verkeerd gebruiken (weer omdoen na een maaltijd of te lang dragen).

'Mensen zouden het gevoel krijgen dat ze veilig zijn' is zo'n onzinargument... Dat is vergelijkbaar met: 'als ik mijn handen goed was hoef ik geen 1,5m afstand te houden' of andersom...
Of (om de analogie met voetbal te gebruiken): je moet geen extra verdediger opstellen want dan gaan de anderen denken dat ze niet nodig zijn...

Mondkapjes zijn een extra maatregel, naast handen wassen en 1,5 meter. En mondkapjes kunnen bv de 1,5m vervangen als die niet kan op bepaalde plekken. Met mondkapjes op zou je bv in het OV weer redelijk normaal met de bus/trein kunnen.
 

Maasveld

Well-known member
Een hoogleraar bestuursrecht o.i.d. in Groningen is van mening dat dergelijke boetes met de huidige procedures ongrondrechtelijk zijn en aanvechtbaar.

Dat probleem heeft de Belastingdienst ook. Wij wilden voor onze klanten in 1 bulk uitstel van betaling aanvragen. Nu blijkt dat dit juridisch gezien niet aanvaardbaar is en voor elke aanslag apart uitstel aangevraagd dient te worden.
 

Marinos

Well-known member
'Mensen zouden het gevoel krijgen dat ze veilig zijn' is zo'n onzinargument... Dat is vergelijkbaar met: 'als ik mijn handen goed was hoef ik geen 1,5m afstand te houden' of andersom...
Of (om de analogie met voetbal te gebruiken): je moet geen extra verdediger opstellen want dan gaan de anderen denken dat ze niet nodig zijn...

Mondkapjes zijn een extra maatregel, naast handen wassen en 1,5 meter. En mondkapjes kunnen bv de 1,5m vervangen als die niet kan op bepaalde plekken. Met mondkapjes op zou je bv in het OV weer redelijk normaal met de bus/trein kunnen.

Ja goed, het is dus wel zo.

Wie denk je dat meer virus door kan geven, het kassa meisje met handschoentjes of het kassameisje zonder handschoentjes maar met desinfecterende gel?
 

erka

Well-known member
Maar Rutte doet het zo goed. ...

10 tegen 1 dat Rutte en Sijbesma dit ook helemaal niet wisten, maar dat dit aanbod bij hem is weggehouden door hoge ambtenaren en het meest waarschijnlijk uiteraard kabouter Plop. Want meer testen = minder groepsimmuniteit.
 

Marinos

Well-known member
Hangt er vanaf waar en hoe vaak ze die gel gebruikt.

Precies. Nou blijkt dus dat ze met handschoentjes enkel nieuwe aantrekken na de pauze. Dus al die uren dezelfde handschoentjes wordt het virus over alle boodschappen van die honderden klanten uitgesmeerd. Terwijl ze met blote handen het gelletje dus veel vaker gebruiken.
 

JMD

Well-known member
10 tegen 1 dat Rutte en Sijbesma dit ook helemaal niet wisten, maar dat dit aanbod bij hem is weggehouden door hoge ambtenaren en het meest waarschijnlijk uiteraard kabouter Plop. Want meer testen = minder groepsimmuniteit.

Zouden ze nou nog steeds in die groepsimmuniteit geloven? Dan zijn we tot 2027 bezig ofzo...
 
Bovenaan