Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Als politie op bezoek bij mensen met een kritische mening over het rivm. Kijk maar uit erka :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Sylvie heeft in ieder geval een mooi mondkapje aangeschaft:

0430_Meis.jpg


En goed nieuws: Feyenoord gaat morgen weer trainen, Sparta en Excelsior vanaf maandag. Het eerste voorzichtige begin is er! :duim:
 

Atreides

Well-known member
Wat een ongekende jankcolumn.

Inderdaad.

Voor mijn eigen lol er even wat uit gepikt:
k wil weten wie er in dat Outbreak Management Team (OMT) zit
én
https://nl.wikipedia.org/wiki/Outbreak_Management_Team

Het is belangrijk dat Rutte en Co helder gaan communiceren. Niet meer: het is mogelijk dat, we kunnen niet uitsluiten dat, het is waarschijnlijk dat.

én :
Gewoon zeggen wat je weet en wat je niet weet.

die helder communiceert over de wetenschappelijke onderbouwing waarop zij hun besluiten baseert,

én:
met hun eigen expertise en hun eigen mening en die zich NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT verschuilt achter een ongrijpbaar instituut als het OMT.

Hoe we het nu doen, kan niet meer. Mijn regering heeft besloten dat ik geïnfecteerd ga worden, ergens tussen nu en twee jaar. Ik neem aan dat ik bij die 70% hoor

Misschien moet mevrouw de wiskunde nog eens doen.

JMD werkt vast wel een mooie opdracht uit met 2200 ziekenhuisbedden, een IC-tijd van 5 week en nog wat data.
 

JMD

Well-known member
JMD werkt vast wel een mooie opdracht uit met 2200 ziekenhuisbedden, een IC-tijd van 5 week en nog wat data.
Volgens mij geeft zij nergens aan dat we alles maar los moeten laten. Ze geeft nota bene Nieuw Zeeland aan als voorbeeld. En haar slotzin is: "Dat wil zeggen: testen, isoleren en in afwachting van een vaccin; mondkapjes."
 

Atreides

Well-known member
Volgens mij geeft zij nergens aan dat we alles maar los moeten laten. Ze geeft nota bene Nieuw Zeeland aan als voorbeeld. En haar slotzin is: "Dat wil zeggen: testen, isoleren en in afwachting van een vaccin; mondkapjes."

Nee, dat geeft ze niet aan.

Wel geeft ze aan:
Hoe we het nu doen, kan niet meer. Mijn regering heeft besloten dat ik geïnfecteerd ga worden, ergens tussen nu en twee jaar. Ik neem aan dat ik bij die 70% hoor


Dat lijkt dus aantoonbare onzin.
 

Joost

Well-known member
Volgens mij geeft zij nergens aan dat we alles maar los moeten laten. Ze geeft nota bene Nieuw Zeeland aan als voorbeeld. En haar slotzin is: "Dat wil zeggen: testen, isoleren en in afwachting van een vaccin; mondkapjes."

Ze schrijft eerst dit;

Die redenering maakt me bang. Mijn overheid heeft, ondemocratisch, besloten wat die stapjes voor mij zijn. Lekker thuis blijven tot ik toch een keer besmet raak bij het boodschappen doen. We moeten naar een besmettingsgraad van 70%, maar langzaam. Dus niet allemaal tegelijk elkaar besmetten. Rustig solidair. Als het even kan zonder de IC te lang te belasten. Dàt is het belangrijkste. Naast zo min mogelijk testen natuurlijk. Hoe minder je test hoe lager de aantallen. Dat is misschien nog wel belangrijker dan het aantal IC bedden.

Ik wil graag weten wie deze reisleiding is. Wie heeft in godshemelsnaam besloten dat wij allemaal besmet moeten gaan worden omwille van een niet aangetoonde immuniteit?

Om vervolgens vrijwel direct...

In Nieuw-Zeeland hebben ze besloten de zaak in de kiem te smoren. Radicaal. Grenzen dicht, testen, isoleren. Bijna geen slachtoffers.
 

erka

Well-known member
Ook wel mee eens dat dit een inconsistent en bovendien niet al te best geschreven stuk tekst is.

Maar ja, lerares Frans he. Dan krijg je dat.
 
Bovenaan