Coronavirus 2

Atreides

Well-known member
JMD zei:
Dus geeft ze aan voorstander te zijn van testen, testen, testen en mondkapjes, want ze snapt zelf ook wel dat het gewoon loslaten niet kan... (of althans: dat lees ik erin)

Als dat haar betoog is had ze 90% van de brief kunnen weglaten.

Ik vind persoonlijk dit soort oproepen erger: https://www.ad.nl/koken-en-eten/groo...open~ae0398f9/
Wat een idioot

Hij kan natuurlijk sowieso niet eenzijdig dingen doen dus niks anders dan grootspraak.

Wel is de economische schade tot op heden onderbelicht (grotendeels terecht). Dat je niet op lange termijn economie en de lange termijn gevolgen van de gezondheid kunt beperken is een tweede.

Je kunt wat mij betreft ook binnen de horeca naast alle standaard maatregelen ook prima het risico minderen door de contactgevoellige werknemers als obers zoveel mogelijk door tieners en twintigers te laten in vullen. Dat hoeft gezien het huidige personeelsbestand ook niet zo moeilijk te zijn.

Dan zullen de massagesalons vast snel volgen!! :duim:

Klinkt als een happy end. :eek:mg:
 

JMD

Well-known member
Het OV is ook wakker...

Het Nederlandse openbaar vervoer komt in de problemen bij versoepeling van de coronamaatregelen.Volgens de ov-branche zal het onwerkbaar zijn om de reizigers met 1,5 meter afstand te vervoeren,als meer Nederlanders gaan reizen. Het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad wil verplichte beschermingsmiddelen in het ov,zoals mondkapjes,maar het beraad kan dat niet zelf besluiten en dringt bij het kabinet aan op een besluit. De bedrijven pleiten er ook voor dat Den Haag bepaalt welke groepen wel en niet met het ov mogen reizen.Ook moet bekeken worden hoe de stroom reizigers over de dag beter gespreid kan worden. (Bron:TT)


Bepalen welke groepen wel of niet mogen reizen wordt denk ik lastig. En hoe ga je dat bepalen? Ongetwijfeld de vitale beroepen, maar waar houdt dat op? Is een student die in een supermarkt werkt een vitaal beroep? Een fysiotherapeut? En een middelbarescholier die naar school moet?
En wat krijg je dan? Een stempel ofzo?
 

Batigoal

Well-known member
Het OV is ook wakker...

Het Nederlandse openbaar vervoer komt in de problemen bij versoepeling van de coronamaatregelen.Volgens de ov-branche zal het onwerkbaar zijn om de reizigers met 1,5 meter afstand te vervoeren,als meer Nederlanders gaan reizen. Het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad wil verplichte beschermingsmiddelen in het ov,zoals mondkapjes,maar het beraad kan dat niet zelf besluiten en dringt bij het kabinet aan op een besluit. De bedrijven pleiten er ook voor dat Den Haag bepaalt welke groepen wel en niet met het ov mogen reizen.Ook moet bekeken worden hoe de stroom reizigers over de dag beter gespreid kan worden. (Bron:TT)


Bepalen welke groepen wel of niet mogen reizen wordt denk ik lastig. En hoe ga je dat bepalen? Ongetwijfeld de vitale beroepen, maar waar houdt dat op? Is een student die in een supermarkt werkt een vitaal beroep? Een fysiotherapeut? En een middelbarescholier die naar school moet?
En wat krijg je dan? Een stempel ofzo?

Zo´n lijstje is net als de lijst met vitale beroepen natuurlijk zo gemaakt. Maar ook hier gaat het echte probleem de handhaving worden.
 

JMD

Well-known member
Zo´n lijstje is net als de lijst met vitale beroepen natuurlijk zo gemaakt. Maar ook hier gaat het echte probleem de handhaving worden.
Vitale beroepen is idd het probleem niet, die lijst is zo klaar.

Maar er zit daarachter wel een heel schaduwgebied van beroepen waar dat niet helemaal duidelijk is. Is een fysio een vitaal beroep? En een kapper? En iemand die in het OV werkt? Iemand die in de supermarkt werkt? enz.
 

ALenstra

Well-known member
Moeten het alleen vitale beroepen zijn? Er zijn zat mensen die in een andere plaats werken maar afhankelijk zijn van OV. Of wat te denken van iemand die af en toe naar een familielid gaat die hulp nodig heeft? En handhaving is inderdaad het grote probleem. Een vitale beroepenpas is leuk maar wie controleert of je er een bij je hebt?
 

Bonehead

Well-known member

Empathie is jou kennelijk vreemd. ik snap wel dat als in een paar weken tijd alles wat je in jaren opgebouwd hebt onder je voeten ziet verdwijnen je met dergelijke noodkreten komt. Daarom moet er door iedereen keihard gewerkt worden aan een oplossing. En nee ik geloof niet in een 1.5 meter maatschappij want die is er nu ook niet. Gisteren weer een uurtje boodschappen gehaald. Ik denk dat ik daar meer kans heb om dat virus op te lopen dan als ik een middag ergens op een terras had gezeten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Empathie is jou kennelijk vreemd. ik snap wel dat als in een paar weken tijd alles wat je in jaren opgebouwd hebt onder je voeten ziet verdwijnen je met dergelijke noodkreten komt. Daarom moet er door iedereen keihard gewerkt worden aan een oplossing. En nee ik geloof niet in een 1.5 meter maatschappij want die is er nu ook niet. Gisteren weer een uurtje boodschappen gehaald. Ik denk dat ik daar meer kans heb om dat virus op te lopen dan als ik een middag ergens op een terras had gezeten.

Wat denk jij? Zou die eigenaar van die 50 kroegen de afgelopen jaren rekening hebben gehouden met de pachters of zou hij mooi ieder jaar meer meer huur hebben gevraagd? Go with the flow. Pakken wat je pakken kunt.

En nu zit het meneer tegen. Ik heb er geen medelijden mee.

Wel met het horecapersoneel dat keihard werkt tegen een schijtloon en nu thuis zit in onzekerheid.

Dat laatste ben ik wel met je eens overigens.
 

Bonehead

Well-known member
Wat denk jij? Zou die eigenaar van die 50 kroegen de afgelopen jaren rekening hebben gehouden met de pachters of zou hij mooi ieder jaar meer meer huur hebben gevraagd? Go with the flow. Pakken wat je pakken kunt.

Dat vind ik niet zo relevant eigenlijk.

En nu zit het meneer tegen. Ik heb er geen medelijden mee.

Ik heb er geen medelijden mee, maar ik kan zijn (re)actie wel voorstellen.

Wel met het horecapersoneel dat keihard werkt tegen een schijtloon en nu thuis zit in onzekerheid.

Deze man schudt in ieder geval even flink aan de boom. Anders wordt het helemaal niet bespreekbaar gemaakt. Er moet een oplossing komen. Niet zozeer voor deze man, maar voor de hele branche en andere branches die nu ook compleet op hun gat liggen en waar geen oplossing voor lijkt te komen. Voor die oplossing moeten de branches en de overheid zorgen. Ik zie nog weinig vorderingen.
 

SanMark.

Well-known member
Wat denk jij? Zou die eigenaar van die 50 kroegen de afgelopen jaren rekening hebben gehouden met de pachters of zou hij mooi ieder jaar meer meer huur hebben gevraagd? Go with the flow. Pakken wat je pakken kunt.

En nu zit het meneer tegen. Ik heb er geen medelijden mee.

Wel met het horecapersoneel dat keihard werkt tegen een schijtloon en nu thuis zit in onzekerheid.

Dat laatste ben ik wel met je eens overigens.

Er zijn ook meer dan genoeg restaurant en kroeg eigenaren met maar 1 kroeg/restaurant , die de komende tijd allemaal om gaan vallen want je moet het wel zeer goed voor elkaar hebben wil je dit nog lang volhouden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Er zijn ook meer dan genoeg restaurant en kroeg eigenaren met maar 1 kroeg/restaurant , die de komende tijd allemaal om gaan vallen want je moet het wel zeer goed voor elkaar hebben wil je dit nog lang volhouden.

Absoluut. Men moet dan ook goed kijken wie ze nu moeten steunen en waar men kan versoepelen.
 

Maasveld

Well-known member
Wat ik hier merk is eigenlijk vrij weinig geklaag van de horeca-ondernemers, maar wel heel veel creativiteit. Haaks op het verhaal van Meyer derhalve. Voor de horeca zijn er genoeg manieren om toch nog aan wat omzet te komen. Natuurlijk moet dat niet te lang duren, maar het helpt zeker om deze moeilijke tijd door te komen.
 

JMD

Well-known member
Empathie is jou kennelijk vreemd. ik snap wel dat als in een paar weken tijd alles wat je in jaren opgebouwd hebt onder je voeten ziet verdwijnen je met dergelijke noodkreten komt. Daarom moet er door iedereen keihard gewerkt worden aan een oplossing. En nee ik geloof niet in een 1.5 meter maatschappij want die is er nu ook niet. Gisteren weer een uurtje boodschappen gehaald. Ik denk dat ik daar meer kans heb om dat virus op te lopen dan als ik een middag ergens op een terras had gezeten.

Ik was hier 1 van de eerste die pleitte om ook te kijken naar de economische kant van de lockdown. Ik ben niet zo'n horecaman, maar zie wel op andere plekken (theaters, sportclubs, sportscholen, dansscholen, ...) precies gebeuren wat jij hierboven aangeeft. Dus ja, ook ik maak me zeer zorgen hierover, pieker me rot. Alleen denk ik dat domweg oproepen om alles maar open te gooien niet de oplossing is.

Ik heb hier ook al meermalen aangegeven dat er goed gekeken moet worden naar waar het virus het meeste toeslaat. Dat lijkt vooral binnen te zijn bij bepaalde luchtvochtigheid/temperatuur. Buiten kan er volgens mij veel meer dan nu wordt toegestaan.

Dus ja, ik ben verder met je eens dat een aantal maatregelen echt wel anders kunnen, maar zo'n oproep vind ik niet kunnen.
 

JMD

Well-known member
Moeten het alleen vitale beroepen zijn? Er zijn zat mensen die in een andere plaats werken maar afhankelijk zijn van OV. Of wat te denken van iemand die af en toe naar een familielid gaat die hulp nodig heeft?

Precies dit. Het grijze gebied.
 
Bovenaan