Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Omdat er lichte paniek in huize gevegt ontstond, ben ik vandaag even naar de super gereden. Onvoorstelbaar hoeveel mensen ik tegenkwam die in groepjes fietsen en ter vermaak ijsjes haalden.
Nou ja, met een ijsje halen is niks mis, zolang je dat idd maar niet in een groep doet...


Dit was natuurlijk te verwachten, Na 6 weken is men dit gewoon zat, en zeker gezien het mindere weer wat er vanaf dinsdag aankomt wil men er nu even gebruik van maken. Het is zoals UG zegt, dit kan alleen afgedwongen worden (zeker in grote steden, denk dat het in dorpen enz wel mee valt) met politie/leger enz..
 

JMD

Well-known member
In Italië worden overigens de regels versoepeld per 4 mei. O.a. fabrieken mogen weer open, restaurants mogen afhaalmenu's aanbieden. Later in de maand volgen meer openstellingen.
Wel zijn mondkapjes verplicht, Nederland wordt zo langzaamaan het enige land waar die nog niet verplicht zijn.
 

Joost

Well-known member
Nou ja, met een ijsje halen is niks mis, zolang je dat idd maar niet in een groep doet...


Dit was natuurlijk te verwachten, Na 6 weken is men dit gewoon zat, en zeker gezien het mindere weer wat er vanaf dinsdag aankomt wil men er nu even gebruik van maken. Het is zoals UG zegt, dit kan alleen afgedwongen worden (zeker in grote steden, denk dat het in dorpen enz wel mee valt) met politie/leger enz..

Ik ben gisteren even naar de markt in Heerlen geweest voor wat fruit, dus gerichte en noodzakelijke aankoop, en daar was het ook al erg druk. Maar vanmiddag in het Heuvelland toen ik met de kids een stukje ben gaan fietsen, ik woon daar dus ik mag een blokje om. was het echt heel erg druk met dagjesmensen. Vooral ook weer erg veel motoren, en veel mensen op oudere leeftijd op hun electrische fiets.

Wel hield iedereen zich aan de voorschriften om genoeg afstand te houden en zag ik zo goed als geen groepen op pad.

Toen ik vanavond zelf op de wielerfiets sprong was het Heuvelland dan weer compleet uitgestorven.
 

ALenstra

Well-known member
Het was weer gezellig druk in de winkelstraten. met z'n allen een dagje winkelen. Hoezo anderhalve meter.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het was weer gezellig druk in de winkelstraten. met z'n allen een dagje winkelen. Hoezo anderhalve meter.

Ik blijf het bizar vinden dat die anderhalve meter heilig is. Dat is net zo iets als de '5 seconden' regel met eten dat op de grond valt. Slaat nergens op.

Mijn mening blijft, dat je een virus als dit gerust had kunnen bestrijden door gewoon je dagelijkse dingen te blijven doen. Horeca dicht is prima, groepsvorming verbieden is prima, maar dat gehannes met doekjes en schermen bij de supermarkt is volslagen hypocriet. Is een dikke wassen neus natuurlijk. Alsof zo'n jongen of meisje bij de ingang van de Lidl voor elke winkelwagen een schoon doekje pakt, of nieuwe handschoenen aantrekt. Het gaat vooral om het idee.
 

U.G.

Well-known member
Ik ben wel benieuwd wat er van deze wet na 30 september ( en eventuele verlengingen ) overblijft.

Frankrijk heeft na haar noodtoestand behoorlijk wat zaken daarvan definitief geimplementeerd bijv.
 

JMD

Well-known member
Ik ben wel benieuwd wat er van deze wet na 30 september ( en eventuele verlengingen ) overblijft.

Frankrijk heeft na haar noodtoestand behoorlijk wat zaken daarvan definitief geimplementeerd bijv.
Dat bedoel ik dus.
 

JMD

Well-known member
Hoezo is dat vreemd? Het blijven wel ambtenaren.
:)




Er begint steeds meer bewijs te komen dat luchtvochtigheid / temperatuur een grote invloed heeft op het virus. Verder zou je binnen de grootste kans lopen om het virus op te lopen en buiten veel minder... Ik vraag me af wanneer het RIVM hier ook mee gaat komen, ik mag hopen vrij snel want als dit echt klopt kan je een flink aantal maatregelen afschalen en kan je voor 'binnen' maatregelen gaan treffen (laat de klimaatbeheersing de condities leveren waarbij het coronavirus het het slechtst heeft) en daarna ook weer zaken afschalen.
 

Maasveld

Well-known member
:)




Er begint steeds meer bewijs te komen dat luchtvochtigheid / temperatuur een grote invloed heeft op het virus. Verder zou je binnen de grootste kans lopen om het virus op te lopen en buiten veel minder... Ik vraag me af wanneer het RIVM hier ook mee gaat komen, ik mag hopen vrij snel want als dit echt klopt kan je een flink aantal maatregelen afschalen en kan je voor 'binnen' maatregelen gaan treffen (laat de klimaatbeheersing de condities leveren waarbij het coronavirus het het slechtst heeft) en daarna ook weer zaken afschalen.

Dit wist viroloog Maurice de Hond al lang.
 
Bovenaan