Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
In veel (Zuid) Europese landen is dit al gemeengoed. Het is vrij irritant maar heb er geen problemen mee.

Prinsjesdag 2020 naar België geweest om een kratje Westvleteren op te halen. Toen ook even in Ieper geweest. Op een dinsdag was het daar vrij uitgestorven in Ieper. Hadden ze zo'n mondkapje op zone. Loop je daar met 30 plus graden over een verlaten plein met je mondkapje.

Afgelopen september in Maaseik geweest en ik moet zeggen dat men daar toen ook nog wel wat meer buiten met mondkapje op liep.

Maar het neigt naar een trade off tegenover het openstellen van zaken. Mijn probleem ermee is wanneer je het dan weer afschaft. Maar dat is met alle maatregelen. Om de paar dagen is er nu weer een nieuwe variant en ondertussen lijken we in een dalende trend te zitten qua ziekenhuisopnames ondanks de besmettingscijfers sky high gaan.
 

Mario

Well-known member
Wanneer bepaal je of het druk is, krijg je daar weer discussie over. De een vindt 50 mensen druk, de ander 100.
 

De Wolf

Well-known member
Wanneer bepaal je of het druk is, krijg je daar weer discussie over. De een vindt 50 mensen druk, de ander 100.
Dat zal wel vanaf twee personen worden anders krijg je weer discussies. Uiteraard handhaven ze ook alleen maar wanneer er geen kip op straat is.
 

Mario

Well-known member
De handhavers krijgen het maar druk. Alhoewel er nu bijna geen handhaving is op mondkapjes.
Afgelopen woensdag met mijn vader naar het ziekenhuis geweest voor controle. De beste man verblijft in een verzorgingshuis en is dementerend. Ik heb het hem niet aangedaan om een mondkapje op te doen. Niemand die daarover heeft geklaagd.
 

Joost

Well-known member
Het lijkt erop dat de bodem in de opnames bereikt is.
Zaterdag waren de opnames hoger dan een week eerder, vandaag wederom.

Niet veel maar wel een beetje.
Ik verwacht wel dat de bezetting toch nog later deze week onder de 1000 gaat zakken.
 
Bovenaan