Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
We gaan zien wat Kuipers ermee gaat doen. Die heeft iets meer bagage om de adviezen te duiden dan zijn voorganger. De IC opnames ontwikkeling gaat richting 300 de komende week.
 

JMD

Well-known member
Ja, ben ook benieuwd (alhoewel ik vermoed dat ze de lockdown gaan verlengen 'want we hebben de scholen geopend'). Terwijl als je naar de landen om ons heen kijkt (zonder maatregelen (behalve 2/3G op diverse plekken)) de golven ongeveer hetzelfde zijn als wij hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Ja, ben ook benieuwd (alhoewel ik vermoed dat ze de lockdown gaan verlengen 'want we hebben de scholen geopend'). Terwijl als je naar de landen om ons heen kijkt (zonder maatregelen (behalve 2/3G op diverse plekken)) de golven ongeveer hetzelfde zijn als wij hebben.
We kunnen natuurlijk alleen naar Denemarken kijken en roepen dat het meevalt. In de VK en Frankrijk gaat het weer de andere kant op.
 

zwammy

Well-known member
Haha no shit Sherlock.

Is al weken bekend toch. Je immuun systeem is ook kwetsbaarder na de prik maar je gaat niet dood als je het krijgt.

Had van de week nog die post hoe het in Denemarken was met volledig gevaccineerden en ongevaccineerden kinderen. Stond het ook al bij.
 

erka

Well-known member
Zozo, volgens OMT-lid Hoebe gaat Omicron de maatschappij ontwrichten. Leeft die man op een eiland op de maan ofzo? Wat denkt hij dat er de afgelopen twee jaar gebeurd is eigenlijk.
 

zwammy

Well-known member
Zozo, volgens OMT-lid Hoebe gaat Omicron de maatschappij ontwrichten. Leeft die man op een eiland op de maan ofzo? Wat denkt hij dat er de afgelopen twee jaar gebeurd is eigenlijk.

Prima instelling om te volgen dus dat OMT. Gewoon lekker die lockdown verlengen. Of er nu 10.000 of 20.000 bedrijven omvallen, dat maakt dan ook niet uit.
 

Joost

Well-known member
Zozo, volgens OMT-lid Hoebe gaat Omicron de maatschappij ontwrichten. Leeft die man op een eiland op de maan ofzo? Wat denkt hij dat er de afgelopen twee jaar gebeurd is eigenlijk.
De afstand tussen Groningen en Limburg is voor Nederlandse begrippen groot, maar doet dat nieuws er echt 2 dagen over? Ik las het namelijk al vrijdagavond. :D

Onder het mom van burgerlijke ongehoorzaamheid zijn afgelopen weekend hier wel wat winkels gewoon open gegaan. Gemeentes en handhaving grijpen nauwelijks in omdat er veel begrip is voor de ondernemers die zeker hier hun klanten zien weglopen naar Duitsland en België. Ik ken ook niemand in mijn kennissenkring die daar geen gebruik van heeft gemaakt.

Datzelfde gebeurt bij kappers, nagelstylisten etc. Die hebben plots heel veel koffiedrinkafspraken. De rek is er gewoon totaal uit, maatregelen zijn niet meer uit te leggen. Als er komende week niet grootschalig versoepeld gaat worden; winkels open, sport open, contactberoepen open, dan wens ik de handhaving veel sterkte.
 

JMD

Well-known member
Als er komende week niet grootschalig versoepeld gaat worden;
Dat kan ik je nu al vertellen, dat gaat niet gebeuren. Als reden zal gegeven worden 'dat de scholen al open zijn'...
Het enige waar ik nog een beetje op hoop is dat de sport tot 'essentieel' wordt verklaard (daar is men vanuit de TK erg mee bezig) en dat daarom sporten weer gaat mogen.
 

De Wolf

Well-known member
Prima instelling om te volgen dus dat OMT. Gewoon lekker die lockdown verlengen. Of er nu 10.000 of 20.000 bedrijven omvallen, dat maakt dan ook niet uit.
Dat half Nederland depressief is, een hoop levensjaren verloren gaan ook totaal onbelangrijk.
 

zwammy

Well-known member
Als de kookwinkels weer open gaan ben ik blij, kan ik eindelijk gaan koken. Nu wel zin om weer te proberen na het eten en drinken topic.
 

Joost

Well-known member
Dat kan ik je nu al vertellen, dat gaat niet gebeuren. Als reden zal gegeven worden 'dat de scholen al open zijn'...
Het enige waar ik nog een beetje op hoop is dat de sport tot 'essentieel' wordt verklaard (daar is men vanuit de TK erg mee bezig) en dat daarom sporten weer gaat mogen.

Dat waag ik te betwijfelen.

Hugo de Jonge is er niet meer bij en Gommers heeft al laten doorschemeren dat het kabinet niet enkel naar het advies van het OMT moet kijken. We zijn tevens weer een week verder met meer data uit omringende landen en uit de regio waar Omikron al het langst dominant is.

Daarnaast werkt het OMT op basis van vraagstelling van het ministerie en die vraagstelling is soms verrassend. De druk vanuit de maatschappij speelt daar best wel een rol in. En die druk is nu hoog. Polderend Nederland komt dan waarschijnlijk uit op een aankondiging van versoepelingen per maandag 24/1 met een mogelijkheid tot noodrem op 21/1.
 
Bovenaan