Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ik weet niet waar je je cijfers vandaan haalt maar in België liggen bijna 1900 mensen in het ziekenhuis met corona. Dat is toch wel een verschil met de 1100 in Nederland. Die stijging zie je vooral in Frankrijk en Engeland en ook België stijgt een klein beetje. Maar daar heb je wel weer maatregelen.

Klopt die 1900, maar begin december 3600...Ook zij dalend, net als wij.
 

JMD

Well-known member

Het zal allemaal best mogen (alhoewel deze uitzondering niet in de regels staat) maar dit is dus gewoon genant. Je zou bijna elke sportclub/vereniging aanmoedigen om een link met een bedrijf te maken en hun sportclub te laten registreren als sportclub van bedrijf X.

EN dat 'ja sporten is gezond' wordt dus al bijna 2 jaar gezegd (en terecht), maar dat hield de sportclubs/scholen enz niet open...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Verder zal ook dit me verder aan m'n reet roesten, trouwens. Typisch een gevalletje 'good for them', zou ik zeggen. Ik denk dat heel veel mensen de afgelopen twee jaar wel iets hebben gedaan wat eigenlijk niet mag, maar wat gewoon goed is voor hun mentale gezondheid. Mezelf niet uitgezonderd. Dit komt dan toevallig uit, tsja so be it.
 

zwammy

Well-known member
Met een beetje geestelijke souplesse zou je het personeel daar zo langzamerhand wel onder kunnen scharen.

Personeel sport niet, alleen de cliënten. Daar valt het onder therapie. De tbs kliniek waar is laatste tijd onder contract stond had geen sporten voor personeel open.
 

Bonehead

Well-known member

Het zal allemaal best mogen (alhoewel deze uitzondering niet in de regels staat) maar dit is dus gewoon genant. Je zou bijna elke sportclub/vereniging aanmoedigen om een link met een bedrijf te maken en hun sportclub te laten registreren als sportclub van bedrijf X.

EN dat 'ja sporten is gezond' wordt dus al bijna 2 jaar gezegd (en terecht), maar dat hield de sportclubs/scholen enz niet open...
Oude wijn in nieuwe zakken. De restaurants in ziekenhuizen zijn ook nog steeds geopend en nog nooit dicht geweest.
 

JMD

Well-known member
Verder zal ook dit me verder aan m'n reet roesten, trouwens. Typisch een gevalletje 'good for them', zou ik zeggen. Ik denk dat heel veel mensen de afgelopen twee jaar wel iets hebben gedaan wat eigenlijk niet mag, maar wat gewoon goed is voor hun mentale gezondheid. Mezelf niet uitgezonderd. Dit komt dan toevallig uit, tsja so be it.
Ja, we hebben inderdaad allemaal wel eens iets gedaan wat niet mag de afgelopen twee jaar, maar ik vind dit toch een andere categorie, dit is namelijk continu iets doen wat niet lijkt te mogen.
 

JMD

Well-known member
Oude wijn in nieuwe zakken. De restaurants in ziekenhuizen zijn ook nog steeds geopend en nog nooit dicht geweest.
Maar dat vind ik dan weer niet gek, je kan toch moeilijk tegen bv de vrouw van een patiënt zeggen dat ze maar thuis moet eten ofzo. Net zoals dat ik het snap dat restaurants in hotels voor hotelgasten wel open zijn.
 

gevegt

Well-known member
Ja, we hebben inderdaad allemaal wel eens iets gedaan wat niet mag de afgelopen twee jaar, maar ik vind dit toch een andere categorie, dit is namelijk continu iets doen wat niet lijkt te mogen.
Het lijkt me heel goed dat de fitness centra voor bijvoorbeeld hartpatiënten in het ziekenhuis open blijven.
Dat Calimero gedrag van hullie wel en wij niet, zonder ook maar iets verder te kijken dan je neus lang is, ben ik spuugzat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, we hebben inderdaad allemaal wel eens iets gedaan wat niet mag de afgelopen twee jaar, maar ik vind dit toch een andere categorie, dit is namelijk continu iets doen wat niet lijkt te mogen.
Het lijkt me vooral een mooie gelegenheid om alle sportgelegenheden zo snel mogelijk weer open te gooien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het lijkt me heel goed dat de fitness centra voor bijvoorbeeld hartpatiënten in het ziekenhuis open blijven.
Dat Calimero gedrag van hullie wel en wij niet, zonder ook maar iets verder te kijken dan je neus lang is, ben ik spuugzat.

Sowieso alleen maar goed dat de ziekenhuismedewerkers wel kunnen blijven sporten. Ben je toch ook een partij sneu als je daar over gaat klagen.
 

Bonehead

Well-known member
Maar dat vind ik dan weer niet gek, je kan toch moeilijk tegen bv de vrouw van een patiënt zeggen dat ze maar thuis moet eten ofzo. Net zoals dat ik het snap dat restaurants in hotels voor hotelgasten wel open zijn.

Toen werd die "discussie" ook al gevoerd. Het gaat trouwens niet alleen om bezoekersrestaurants maar ook personeelsrestaurants. En daar werd toentertijd ook van alles over gevonden.
 

Maasveld

Well-known member
Het lijkt me heel goed dat de fitness centra voor bijvoorbeeld hartpatiënten in het ziekenhuis open blijven.
Dat Calimero gedrag van hullie wel en wij niet, zonder ook maar iets verder te kijken dan je neus lang is, ben ik spuugzat.
Je leest dus weer eens niet goed.
 
Bovenaan