Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Die van Zelst die alle juiste data naar boven haalt uit alle belangrijke databronnen en die op een juiste, eenvoudige en consistente manier brengt. Die inderdaad. Ik volg hem al een tijdje en doet eigenlijk geen voorspelling over de toekomst, maar presenteert de feiten.
Dat is ook de van Zelst die ik ken.

Zijn data is top, zijn mening over zero-covid deel ik niet.
 

Joost

Well-known member
Inmiddels zijn er ook betrouwbare detailcijfertjes bekend over de besmettingscijfers.
Op 25/12 zijn iets minder dan 12.000 besmettingen gemeld, dat is het laagste punt. Sinds 25/12 zijn we weer in stijgende lijn.

De eerste dagen van andere golven war gek genoeg een stuk hoger qua stijging in percentages maar kenden een veel lager begingetal.

Ondertussen zit we wel op een groei van 75% in de besmettingen. Die groei is op dit moment dus al 13 (!) dagen bezig maar in de ziekenhuizen dalen we nog steeds.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inmiddels zijn er ook betrouwbare detailcijfertjes bekend over de besmettingscijfers.
Op 25/12 zijn iets minder dan 12.000 besmettingen gemeld, dat is het laagste punt. Sinds 25/12 zijn we weer in stijgende lijn.

De eerste dagen van andere golven war gek genoeg een stuk hoger qua stijging in percentages maar kenden een veel lager begingetal.

Ondertussen zit we wel op een groei van 75% in de besmettingen. Die groei is op dit moment dus al 13 (!) dagen bezig maar in de ziekenhuizen dalen we nog steeds.

Dat van die relatief langzame stijging in het begin is toch te verklaren door de al dalende Delta variant die ook niet kinderachtig was?
 

Eef de Kip

Well-known member
Ondertussen zit we wel op een groei van 75% in de besmettingen. Die groei is op dit moment dus al 13 (!) dagen bezig maar in de ziekenhuizen dalen we nog steeds.
We moeten dus nu wel zo'n beetje de effecten van Omicron in de ziekenhuisopnames gaan zien

Edit, die zijn als ik het goed zie sinds 3 januari wel een stuk hoger, tot 2 januari daalde het maar daarna loopt het weer op.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
"Ik verwacht van het OMT een duiding van de huidige situatie. De ziekenhuisopnames in landen waar ze begin december niet overgegaan zijn tot een lockdown lopen enorm op. De besmettingscijfers zijn vier keer zo hoog als in Nederland. Dus in de landen om ons heen, waar ze niet zulke strenge maatregelen hebben genomen, zie je dat de zorgen groot zijn."

Misschien moet Hugo de Jonge de cijfers eens erbij pakken want hij loopt klinklare onzin te verkopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien moet Hugo de Jonge de cijfers eens erbij pakken want hij loopt klinklare onzin te verkopen.

Een basisschool leraar is allang blij dat hij de rekentoets ooit heeft gehaald. Die man is vast allergisch voor cijfers.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Wij hebben toch geen verplichting voor de booster, of is het niet testen al helemaal van tafel af, dat moet toch eerst nog langs de kamer?
 
Bovenaan