Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
De huidige bezetting is exact gelijk aan het aantal IC opnames van de afgelopen 18 dagen, en dat is ook de gemiddelde ligduur. Nee dat is geen toeval.

Wil de bezetting stijgen de komende 7 dagen dan moeten er in de komende week 182 IC opnames zijn; 26 per dag. We zitten nu op 18. Dat is een stijging die we niet eerder hebben gezien en statistisch onmogelijk.

Ik dacht dat die ligduur inmiddels 14 dagen was. Maar goed, de cijfers vertellen een ander verhaal.
 

zwammy

Well-known member

Ik heb het volgens mij als één van de weinige hier op het forum die het zelfs heeft gehad.

Alleen door voorbeelden uit mijn eigen omgeving ben ik wel tot de conclusie gekomen dat de maatregelen veel te zwaar zijn voor de vorm van het virus. Maar corona heb ik inderdaad nooit ontkend.
 

Joost

Well-known member
Gisteren (5/1) waren er al 13261 positieve tests te melden over 3/1.
Het record over dag-2 was 11180.

Vandaag zijn er al 17342 positieve tests te melden over 4/1.

En dan is er nog een storing ook!
 

Eef de Kip

Well-known member
Zojuist de booster gezet, dat liep soepel zeg, ik ik moest bijna rennen van hokje naar hokje en stond binnen 20 mn weer buiten, incl een kwartier zitten.
Heb nu weer Moderna, 1e keer geen last maar de 2e keer een dag flink spierpijn maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook wel scheelt of je een kundige prikker treft.
 

De Wolf

Well-known member
De eerste keer had ik er last van. De tweede keer amper last gehad. Was ook een goeie prikzuster. Vanavond maar voor nummer drie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die zal dan in 2023 ontvangen worden, de boosterbrieven zijn ze nu ook pas bij geboortejaar1951

1956 is ook al binnen. Mijn beide ouders hebben een brief ontvangen, maar die zijn vanwege hun besmetting in november in februari pas aan de beurt.
 

Mario

Well-known member
1956 is ook al binnen. Mijn beide ouders hebben een brief ontvangen, maar die zijn vanwege hun besmetting in november in februari pas aan de beurt.
Klopt, 3 maanden wachten na besmetting. Ik kan mijn booster ook pas eind februari halen.
 

JMD

Well-known member
Heb nu weer Moderna, 1e keer geen last maar de 2e keer een dag flink spierpijn maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook wel scheelt of je een kundige prikker treft.
Jep, en of de prikker net wel/niet een spier raakt. De eerste keer voelde ik niks en had ik zo goed als geen last, de tweede keer raakte de prikster vol een spier, ik zat spreekwoordelijk 'in het dak' van de RAI, heb daar wel een paar dagen qua spierpijn last van gehad.
 

gevegt

Well-known member
Jep, en of de prikker net wel/niet een spier raakt. De eerste keer voelde ik niks en had ik zo goed als geen last, de tweede keer raakte de prikster vol een spier, ik zat spreekwoordelijk 'in het dak' van de RAI, heb daar wel een paar dagen qua spierpijn last van gehad.
Dan heeft ze een zenuw geraakt. Een goede prikker gaat altijd voor een spier.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Een goede prikker gaat altijd voor een spier.
Maar kan je dat dan 'weten' van te voren als prikker? Bij bloedprikken snap ik dat je een ader kan vinden (zijn vaak eenvoudig te zien op de huid), maar bij een vaccinatie kan je toch niet een spier voelen of zenuw? Want ze zal niet expres mijn zenuw proberen hebben te raken...
 

gevegt

Well-known member
Maar kan je dat dan 'weten' van te voren als prikker? Bij bloedprikken snap ik dat je een ader kan vinden (zijn vaak eenvoudig te zien op de huid), maar bij een vaccinatie kan je toch niet een spier voelen of zenuw? Want ze zal niet expres mijn zenuw proberen hebben te raken...
In de bovenarm is een spier moeilijk te ontwijken. Vandaar de ideale plek voor een prik.
Een zenuw is moeilijk te raken. Pure pech. Ten minste, dat hoop ik voor je.
 
Bovenaan