Nou zeg
Nou, we zijn er bijna
Alleen vraag ik me bij de zin „Alles wijst erop dat omicron milder is dan delta, en dat het risico om in het ziekenhuis te belanden half zo groot is”
af wat er gebeurt bij 2 keer zoveel besmettingen. Dan lijkt het me dat er per saldo net zoveel mensen in het ziekenhuis terecht komen.
Daar kan JMD, als wiskundige, denk ik beter antwoord op geven: maar volgens mij is dat statistisch gezien niet zo.Nou, we zijn er bijna
Alleen vraag ik me bij de zin „Alles wijst erop dat omicron milder is dan delta, en dat het risico om in het ziekenhuis te belanden half zo groot is”
af wat er gebeurt bij 2 keer zoveel besmettingen. Dan lijkt het me dat er per saldo net zoveel mensen in het ziekenhuis terecht komen.
Zal idd te maken hebben met het R getal en hoe lang het duurt voordat je ziekteverschijnselen krijgt.Daar kan JMD, als wiskundige, denk ik beter antwoord op geven: maar volgens mij is dat statistisch gezien niet zo.
Van mij hoeft het ook alleen vanaf 39 jaar en bij zwangere vrouwen. De rest heeft niet zo grote druk op de zorg.