Coronavirus 2

zwammy

Well-known member

We moeten even wachten om te kijken wat Ab er van vindt, want die wilde dat kinderen ook gevaccineerd werden. Dat is de kenner dus daar luisteren we naar maar benieuwd of hij ook iets van dit onderzoek afweet, maar omdat het hier qua transparantie helemaal goed gaat zal hij dat van de week wel verduidelijken op op1 👍.
 

Makanaky

Well-known member
Toch zoiets als ongevaccineerde kinderen tussen 6 en 11 lopen 2,3 x meer kans op ziek worden dan volledig gevaccineerde kinderen.

Maar dan in het Deens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou, we zijn er bijna


Alleen vraag ik me bij de zin „Alles wijst erop dat omicron milder is dan delta, en dat het risico om in het ziekenhuis te belanden half zo groot is
af wat er gebeurt bij 2 keer zoveel besmettingen. Dan lijkt het me dat er per saldo net zoveel mensen in het ziekenhuis terecht komen.

Ik had eerder een uitgebreider bericht in het Engels gepost. Daar stond geloof ik 2,6 tot 3,6 keer zo besmettelijk. Dan schiet je met een halvering niet direct iets op nee. Wel kan de druk wat verschuiven van de IC naar de gewone ziekenhuisbedden. Daarnaast heeft de booster hopelijk een positief effect.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou, we zijn er bijna


Alleen vraag ik me bij de zin „Alles wijst erop dat omicron milder is dan delta, en dat het risico om in het ziekenhuis te belanden half zo groot is
af wat er gebeurt bij 2 keer zoveel besmettingen. Dan lijkt het me dat er per saldo net zoveel mensen in het ziekenhuis terecht komen.
Daar kan JMD, als wiskundige, denk ik beter antwoord op geven: maar volgens mij is dat statistisch gezien niet zo.
 

Eef de Kip

Well-known member
Probleem is ook dat er in de zorg een fiks ziekteverzuim is waardoor het daar ook een keertje op houdt en er minder zorg kan worden geleverd.
Denk dat het nog even afwachten is wat er komende maand gaat gebeuren.
 

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat 50 euro boete per dag dat je hem niet laat zetten meer helpt. Moeten we alleen eerst nog een vaccinatieplicht invoeren.
 

zwammy

Well-known member
Ja, ze zitten ook niet meestal op bijstand niveau in die wijken dus die boetes kunnen er nog wel bij. Je bent een goede voor de politiek 👍
 

De Wolf

Well-known member
Van mij hoeft het ook alleen vanaf 39 jaar en bij zwangere vrouwen. De rest heeft niet zo grote druk op de zorg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je de ziekenhuizen bekijkt lijkt het eerder vijftig plus te zijn. Maar een combinatie met BMI zou prima zijn. De overheid heeft van iedereen de lengte in het systeem staan. Stuur een brief naar de mensen van dat ze bij X gewicht een verhoogd risico lopen. Ik geloof overigens dat artsen het over BMI 25 hebben.
 
Bovenaan