Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Je kan niemand verplichten een vaccinatie te nemen. Met een beetje emphatisch vermogen valt het toch wel te begrijpen dat iemand die zwanger is, zich zorgen maakt om de consequenties voor het ongeboren kind?

Wat je wel kan doen is de bevolking een brief sturen met aangeven in welke situatie zij een verhoogd risico lopen en dat ze aanbevelen om een vaccinatie te nemen en wat te doen aan het gewicht als ze erboven zitten.
 

zwammy

Well-known member
Tot hoever?

Het laatste is al dat bedrijven verplicht worden bij te houden wie er met de auto komt werken, krijg je dadelijk dat je verplicht word de fiets te pakken voor je gezondheid. Of het ov voor het klimaat.
Ook allemaal prima?
 

De Wolf

Well-known member
In het geval van ernstig gezondheidsrisico kan een vaccinatieplicht. Kijk je naar de ziekenhuiscijfers dan zie je vanaf 40 tot 50 jaar en bij zwangere personen dat een groot aandeel ongevaccineerd is. Het is in principe ook voor bescherming van deze mensen.
Uiteraard kunnen we ook accepteren dat ze nee zeggen maar deze mensen komen gewoon een keer aan de beurt.
 

erka

Well-known member
Tot hoever?

Het laatste is al dat bedrijven verplicht worden bij te houden wie er met de auto komt werken, krijg je dadelijk dat je verplicht word de fiets te pakken voor je gezondheid. Of het ov voor het klimaat.
Ook allemaal prima?

Dat is bij mijn werk al zeker 20 jaar zo. Slechts enkelen kunnen ontheffing krijgen.
 

zwammy

Well-known member
In het geval van ernstig gezondheidsrisico kan een vaccinatieplicht. Kijk je naar de ziekenhuiscijfers dan zie je vanaf 40 tot 50 jaar en bij zwangere personen dat een groot aandeel ongevaccineerd is. Het is in principe ook voor bescherming van deze mensen.
Uiteraard kunnen we ook accepteren dat ze nee zeggen maar deze mensen komen gewoon een keer aan de beurt.

Krijg je dan ook een verplichte afvalplicht bij een gevaarlijk bmi?
 

Eef de Kip

Well-known member
Verplichten niet maar het is qua reiskostenvergoeding wel erg ongunstig om bij ons nog met de auto te gaan. Vind ik trouwens geen probleem hoor, trein gaat ook prima en daar kan ik ook werken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij mij ook. 9 cent per km geloof ik. Dan berekenen ze ook de weg binnendoor en niet de snelweg, waardoor de afstand bijna de helft is. Geen idee of je buiten corona om een beetje binnendoor zou kunnen rijden.
 

Hankie

Well-known member
Je kan niemand verplichten een vaccinatie te nemen. Met een beetje emphatisch vermogen valt het toch wel te begrijpen dat iemand die zwanger is, zich zorgen maakt om de consequenties voor het ongeboren kind?

Wat je wel kan doen is de bevolking een brief sturen met aangeven in welke situatie zij een verhoogd risico lopen en dat ze aanbevelen om een vaccinatie te nemen en wat te doen aan het gewicht als ze erboven zitten.
Die zal dan in 2023 ontvangen worden, de boosterbrieven zijn ze nu ook pas bij geboortejaar1951
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Voor de mensen die niet in corona geloven of toe zijn aan wat nieuws is er schijnbaar nu ook flurona. Griep en corona tegelijkertijd. Wel handig dat die nieuwe test dat beide kan vaststellen.
 

De Wolf

Well-known member
Het kabinet zou de lockdown weer stapsgewijs moeten opheffen omdat mensen niet erg ziek worden van de omikronvariant van het coronavirus, zegt hoogleraar geneeskunde Marcel Levi.


,,Andere landen hebben geen lockdown op dit moment en toch loopt het daar niet uit de hand in de ziekenhuizen. Nederland is het meest voorzichtige jongetje van de klas geworden", aldus Levi in het radioprogramma Dit is de Dag.


Hij wijst erop dat de lockdown in Nederland is ingesteld omdat er angst was dat de piek aan besmettingen tot meer ziekenhuisopnames zou leiden. ,,Dat lijkt dus tot nu toe mee te vallen", zegt de internist die ook voorzitter is van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek.


Het huidige beeld met de omikronvariant is volgens hem anders dan wat we eerder hebben gezien. ,,Heel veel mensen raken besmet, maar worden niet zo heel erg ziek. Wat ik hoor van mijn collega's in Engeland, en dat is ook al de ervaring die we in Nederland opdoen, is dat er steeds meer mensen in het ziekenhuis komen, niet dóór corona maar mét corona. Ze komen bijvoorbeeld voor hun hart of met buikklachten. We doen dan een coronatest en dan zien we dat ze positief zijn. Daar hebben ze helemaal geen last van, maar dat telt wel als coronaopname", aldus Levi.
 

Joost

Well-known member
De daling in de ziekenhuizen is weer sterker.

Sterker nog, de IC bezetting is dusdanig ver gedaald dat er in principe geen capaciteitsprobleem meer zou zijn voor de reguliere zorg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij de IC opnames van vandaag ga je binnen enkele weken onder de 200 bezette IC bedden. Daar zat je in augustus nog boven.
 

SanMark.

Well-known member
Voor de mensen die niet in corona geloven of toe zijn aan wat nieuws is er schijnbaar nu ook flurona. Griep en corona tegelijkertijd. Wel handig dat die nieuwe test dat beide kan vaststellen.
Volgens mij gelooft iedereen hier op het forum in Corona. Noem anders even wat voorbeelden van members die er niet in geloven ?
 

Joost

Well-known member
De huidige bezetting is exact gelijk aan het aantal IC opnames van de afgelopen 18 dagen, en dat is ook de gemiddelde ligduur. Nee dat is geen toeval.

Wil de bezetting stijgen de komende 7 dagen dan moeten er in de komende week 182 IC opnames zijn; 26 per dag. We zitten nu op 18. Dat is een stijging die we niet eerder hebben gezien en statistisch onmogelijk.
 
Bovenaan