Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Wij hebben toch geen verplichting voor de booster, of is het niet testen al helemaal van tafel af, dat moet toch eerst nog langs de kamer?

Op die fiets. Nee, op dit moment is het allemaal ongewis wat er qua G’s gaat gebeuren.
 

JMD

Well-known member
Die van Zelst die alle juiste data naar boven haalt uit alle belangrijke databronnen en die op een juiste, eenvoudige en consistente manier brengt. Die inderdaad. Ik volg hem al een tijdje en doet eigenlijk geen voorspelling over de toekomst, maar presenteert de feiten.
Qua data verzamelen is hij idd top. Voor de rest niet (zeg maar wat Joost ook zegt)
 

De Wolf

Well-known member
Wij hebben toch geen verplichting voor de booster, of is het niet testen al helemaal van tafel af, dat moet toch eerst nog langs de kamer?
Dat moet eerst nog besproken worden in de kamer. Maar wordt steeds maar uitgesteld. Ik vrees dat we zolang dat niet goedgekeurd is we ook in lockdown blijven.
 

JMD

Well-known member
Een basisschool leraar is allang blij dat hij de rekentoets ooit heeft gehaald. Die man is vast allergisch voor cijfers.
Hugo komt uit de tijd dat ze op de PABO geen reken- en/of taaltoets hoefden te doen...
 

JMD

Well-known member
Misschien moet Hugo de Jonge de cijfers eens erbij pakken want hij loopt klinklare onzin te verkopen.
Het valt mij altijd vooral op dat Rutte, De Jonge enz dit soort uitspraken mogen doen en dat geen journalist dan naar de onderbouwing vraagt maar het klakkeloos voor waar aanneemt.
 

JMD

Well-known member
Dan snap ik de kritiek op de rekentoets niet. Je ziet wat ervan komt.
Er was op de rekentoets (en taaltoets) op de PABO weinig kritiek hoor*, vooral op de rekentoets die op de middelbare school werd afgenomen. Want die sloeg in de vorm waarin die gedaan werd nergens op.

*) Er is idd wel wat kritiek op de rekentoets, maar dan vooral van mensen die meer docenten voor de klas willen hebben, en Sylvana Simons vindt de toets discriminerend. De toets gaat naw afgeschaft worden (helaas), en dat betekent dat er dus een groep docenten over een aantal jaren van de PABO gaat komen die taal- en/of rekenzwak is. En het ironische is nou juist dat die docenten uiteindelijk op zwakke scholen terecht gaan komen, de zwakke scholen zijn in NL vaak de scholen in achterstandsbuurten in de grote steden, daar wonen ook veel allochtonen, dus gaat dit voorstel van Simons om de rekentoets af te schaffen uiteindelijk ten koste van de 'allochtoon'.

Je zou eigenlijk voor de gein (zeg ik tegen iedereen hier) eens die rekentoets van de PABO moeten doen. Het is echt te genant voor woorden als je die niet haalt, dan zou je wat mij betreft nooit een voet in welke basisschool dan ook moeten zetten. Het rekenniveau van die rekentoets is zo schandalig laag, niet te filmen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mijn jongste zus die wil via een zijtraject in Westfriesland het onderwijs is en moest ook een rekentoets doen. Geen idee of dat dezelfde was, maar die heeft nog wat hulp gekregen van een wiskunde docente. Die was ook wel erg blij en opgelucht dat ze het had gehaald. Alleen vond men haar toch wat te onzeker voor de klas, dus toen heeft ze in totaliteit toch het assessment niet gehaald. Nu is ze een vergelijkbaar traject ingestapt bij een school in Amsterdam Nieuw-West. Daar is een schreeuwend tekort aan docenten. Praktisch naast haar vorige werk, dus qua reistijd schiet ze niks op.
 

JMD

Well-known member
Holy shit wat een racistisch vak is het ook.
Dat vindt Sylvana Simons ook ja. Ik ga over 2 weken Pythagoras weer uitleggen, dankzij Simons ben ik me er nu van bewust dat die Stelling eigenlijk zwaar racistisch is... :)
 

De Wolf

Well-known member
Waarom denk je dat, hebben alle andere landen in de wereld wel dit dan?
Als je kijkt naar de landen om ons heen heb je vrijwel overal 2G. Niet dat ik daar in geloof maar ik zie het niet gebeuren dat we voorlopig teruggaan naar 3G.

Overigens zie ik meer in een vaccinatieplicht. Maar gezien de reacties van Hugo en Rutte komt die er niet.
 

zwammy

Well-known member
Als je kijkt naar de landen om ons heen heb je vrijwel overal 2G. Niet dat ik daar in geloof maar ik zie het niet gebeuren dat we voorlopig teruggaan naar 3G.

Overigens zie ik meer in een vaccinatieplicht. Maar gezien de reacties van Hugo en Rutte komt die er niet.

Waarom zouden we dan in een lockdown blijven als alle landen om ons heen hetzelfde hebben en dit niet hebben?
 

Joost

Well-known member
Bekijk bijlage 761430

Deze cijfers heb ik van Our World Data. Maar dat zal wel onzin zijn volgens Joost
Misschien ben ik gek maar dit is in vergelijking tussen gisteren en een periode dat Corona nog niet in Europa was?

Hij zegt dat de ziekenhuisopnames door het dak gaan waar ze geen lockdown hebben. Maar in Duitsland waar alles open is loopt het terug en België zit nauwelijks hoger dan Nederland om maar twee voorbeelden te noemen.
 

De Wolf

Well-known member
Misschien ben ik gek maar dit is in vergelijking tussen gisteren en een periode dat Corona nog niet in Europa was?

Hij zegt dat de ziekenhuisopnames door het dak gaan waar ze geen lockdown hebben. Maar in Duitsland waar alles open is loopt het terug en België zit nauwelijks hoger dan Nederland om maar twee voorbeelden te noemen.
Ik weet niet waar je je cijfers vandaan haalt maar in België liggen bijna 1900 mensen in het ziekenhuis met corona. Dat is toch wel een verschil met de 1100 in Nederland. Die stijging zie je vooral in Frankrijk en Engeland en ook België stijgt een klein beetje. Maar daar heb je wel weer maatregelen.

 
Bovenaan