Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Het lijkt me heel goed dat de fitness centra voor bijvoorbeeld hartpatiënten in het ziekenhuis open blijven.
Dat Calimero gedrag van hullie wel en wij niet, zonder ook maar iets verder te kijken dan je neus lang is, ben ik spuugzat.
Waar zeg ik dat het voor patiënten niet mag? Het gaat om het personeel.

Overigens lopen lopen er ook zat hartpatiënten (of herstellende van een andere ziekte/breuken) bij reguliere fysio's. Waarom mag dat dan niet?

Het is wat Jamel zegt: 'Het lijkt me vooral een mooie gelegenheid om alle sportgelegenheden zo snel mogelijk weer open te gooien.'
 

Bonehead

Well-known member
Probleem is ook dat er in de zorg een fiks ziekteverzuim is waardoor het daar ook een keertje op houdt en er minder zorg kan worden geleverd.
Denk dat het nog even afwachten is wat er komende maand gaat gebeuren.

Het ziekteverzuim is al jaren hoog in de zorg en nu is ie helemaal sky high. Wat mij veel meer zorgen baart is de uitstroom aan long/- en IC-verpleegkundigen. Sinds corona is dat in mijn streekziekenhuis alleen al niet meer op de vingers van twee handen te tellen. En er komt ook geen toevoer. Niet zo gek natuurlijk want je moet wel een volslagen idioot zijn wil je op dit moment in dit beroep stappen. Dit heeft uiteraard een sneeuwbaleffect waardoor de druk alleen maar hoger wordt. Ik ben klaarblijkelijk de enige die het ziet want ik hoor er in de media niks over laat staan dat ze er überhaupt wat aan doen.

Ondertussen gaan geplande operaties maar mondjesmaat door omdat de IC vol ligt met corona patiënten. Ik kwam dinsdag de dagcoördinator van de OK tegen die over de gang liep te struinen. Dus ik zeg: Wanneer gaan jullie weer eens aan het werk. Ze kwam net van de Opname af en ze mochten niks doen. Het gaat nog maanden duren eerdat we weer op het oude niveau zitten. Ondertussen zit een collega van mij te wachten op een stoma herstellende operatie. Dat zou in december al moeten gebeuren. Hij werd niet blij van de ongevaccineerde corona patiënten die op de IC zouden liggen.
 

zwammy

Well-known member
En niet te vergeten de verpleegkundigen die allemaal besmet raken nu met de omikron variant, dus nog meer uitval. Zag iets bij die Bart Mulder staan, dat gaat ook nog een dingetje worden.
 

De Wolf

Well-known member
En niet te vergeten de verpleegkundigen die allemaal besmet raken nu met de omikron variant, dus nog meer uitval. Zag iets bij die Bart Mulder staan, dat gaat ook nog een dingetje worden.
Die gaan ze toch inzetten zolang ze geen klachten hebben?
 

zwammy

Well-known member
Lijkt me sterk.

Maar ook positief nieuws, het lijkt uit Engels onderzoek dat de omikron zelfs minder schadelijk is dat de seizoensgriep. Duimen dan maar.
 

Bonehead

Well-known member
Die gaan ze toch inzetten zolang ze geen klachten hebben?

Dat gebeurt nu al. Het heeft er toe geleid dat ik een stukje opvoerde bij mijn leidinggevende:

But I'm a essentional worker. I work for Herr Schindler.

Kon ie niet waarderen.

Een ziekenhuis is altijd al een bron voor ziektes. En ik heb nu niet het idee dat die persoonlijke beschermingsmiddelen alle bescherming bieden. Ik ben er wel van overtuigd dat ik wel corona heb gehad gezien hoe vaak ik wel niet mee in aanraking ben gekomen. Bezoek aan corona patiënten op de IC hoeven tegenwoordig alleen nog maar een FFP2 masker te dragen als extra bescherming. Wel mooi goedkoop.
 

Bonehead

Well-known member
@Bonehead hoe zit het met de Omikron patienten in jullie ziekenhuis?
Overal hoor je dat het mild is.

Bij milde klachten wordt je niet in een ziekenhuis opgenomen;)

Ik hoor in het ziekenhuis nooit iets over de verschillende varianten. Wel is het zo dat we achter lopen op de landelijke trend. Het is de laatste maanden stabiel maar wel erg druk. Zo druk dat er veel geplande zorg is afgeschaald en er wordt nog niet aan opschakelen gedacht. Als ik de cijfers van het regionale Sufferdje mag geloven zijn er nog nooit zoveel positieve besmettingen per dag geweest. Dat is dus goed nieuws want dan krijgen de ziekenhuizen er dus weinig van mee.
 
Bovenaan