Ik ben er ook bang voor maar hou nog een beetje hoop dat dat mondkapje wisselgeld is voor versoepelingen.Ik verwacht weinig versoepelingen, sterker nog: iedereen moet een medisch mondkapje op.
Hoeft toch niet per sé? De vorige jaren ging dat ook in fases...Probleem is dat je met versoepelingen ook gelijk alles of niks hebt, je kunt niet alleen kappers en sportscholen openen want dan moet je de rest ook doen.
Zal wel 2-3 weken worden, dat is meestal het interval tussen persco's,Komende week wordt dus bepalend dus ik ben bang dat gezien de voorzichtigheid waarmee het OMT opereert dat de versoepeling nog een weekje uitgesteld wordt.
IC ook maar de laatste 2 dagen zag ik wel een lichte stijging van de opnames op de IC en de ziekenhuisopnames blijven volgens mij gelijk.
Gezien de hoogte van de besmettingen die al een week stijgend is zou je vanaf nu echt kunnen zien in hoeverre Omikron invloed heeft op de opnames. Komende week wordt dus bepalend dus ik ben bang dat gezien de voorzichtigheid waarmee het OMT opereert dat de versoepeling nog een weekje uitgesteld wordt.
Maar goed, wie weet tonen ze lef, het blijft lastig.
Dan zitten we binnen nu en een week dus op de piek, dat lijkt me goed nieuws.RIVM neemt iig alvast een voorschot op verlenging van de lockdown.
![]()
Recordaantal besmettingen, maar RIVM verwacht piek pas over een paar weken
Het RIVM verwacht pas eind januari of begin februari de piek in het aantal besmettingen, zegt RIVM-topvrouw Aura Timen tegen NU.nl. Afgelopen week werd het coronavirus bij een recordaantal van 201.536 mensen vastgesteld. Dat zijn gemiddeld zo'n 28.791 besmettingen per dag.www.nu.nl
RIVM neemt iig alvast een voorschot op verlenging van de lockdown.
![]()
Het RIVM verwacht pas eind januari of begin februari de piek in het aantal besmettingen, zegt RIVM-topvrouw Aura Timen tegen NU.nl. Afgelopen week werd het coronavirus bij een recordaantal van 201.536 mensen vastgesteld. Dat zijn gemiddeld zo'n 28.791 besmettingen per dag.www.nu.nl
Weet ik, maar dat is wel waar het op neerkomt.eehh, nee dat is niet wat die mevrouw van het RIVM zegt.
Dan zitten we binnen nu en een week dus op de piek, dat lijkt me goed nieuws.
Het lijkt wel of die bang zijn niet meer in het nieuws te komen, want steeds verplaatsen de doelpalen... Nu gaan we pas eind januari / begin februari de top zienRIVM neemt iig alvast een voorschot op verlenging van de lockdown.
![]()
Haha ja die heb ik idd ook al een paar keer voorbij zien komen dan ben je wel heel erg braaf.Net als mensen alleen in een auto met een mondkap op, dat is toch hilarisch.
Alleen op echt drukke plekken toch? Als ik aan het winkelen ben wil ik hem ook niet constant op en afzetten trouwens.Mondkapjes in de buitenlucht, ik ga denk ik genoeg lachen komende weken. Net als mensen alleen in een auto met een mondkap op, dat is toch hilarisch.