Coronavirus 2

erka

Well-known member
De meest ongebruikte snelweg in Duitsland. Wel lekker als je de topsnelheid van je vervoermiddel wil proberen.
Hoe snel heb je gereden?

Nou, dat hangt van mijn auto af. Mijn huidige begint al snel een beetje te zwabberen bij snelheden hoger dan 140, dus daar blijft het dan bij. Die vorige kon wel een stuk comfortabeler harder.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou, dat hangt van mijn auto af. Mijn huidige begint al snel een beetje te zwabberen bij snelheden hoger dan 140, dus daar blijft het dan bij. Die vorige kon wel een stuk comfortabeler harder.

Maar goed, met 140 verdien je die 20 minuten bradwurst ook wel op een afstand van Groningen naar Limburg.

Ik moet zeggen dat mijn hybride Auris ook lekkerder tuft op 100 dan op 140. Alleen op de eerste meters relatief snel. Volgens mij richting kerstmarkt ook niet harder dan 160 gegaan dacht ik.
 

Eef de Kip

Well-known member
IC ook maar de laatste 2 dagen zag ik wel een lichte stijging van de opnames op de IC en de ziekenhuisopnames blijven volgens mij gelijk.
Gezien de hoogte van de besmettingen die al een week stijgend is zou je vanaf nu echt kunnen zien in hoeverre Omikron invloed heeft op de opnames. Komende week wordt dus bepalend dus ik ben bang dat gezien de voorzichtigheid waarmee het OMT opereert dat de versoepeling nog een weekje uitgesteld wordt.
Maar goed, wie weet tonen ze lef, het blijft lastig.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik verwacht weinig versoepelingen, sterker nog: iedereen moet een medisch mondkapje op.
Ik ben er ook bang voor maar hou nog een beetje hoop dat dat mondkapje wisselgeld is voor versoepelingen.
Probleem is dat je met versoepelingen ook gelijk alles of niks hebt, je kunt niet alleen kappers en sportscholen openen want dan moet je de rest ook doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
IC ook maar de laatste 2 dagen zag ik wel een lichte stijging van de opnames op de IC en de ziekenhuisopnames blijven volgens mij gelijk.
Gezien de hoogte van de besmettingen die al een week stijgend is zou je vanaf nu echt kunnen zien in hoeverre Omikron invloed heeft op de opnames. Komende week wordt dus bepalend dus ik ben bang dat gezien de voorzichtigheid waarmee het OMT opereert dat de versoepeling nog een weekje uitgesteld wordt.
Maar goed, wie weet tonen ze lef, het blijft lastig.


Amsterdam is tussen Kerst en Oud en Nieuw van 50% naar 100% gegaan. Dat heeft over twee weken voor 3.000 besmettingen per 100.000 gezorgd en voor 88 mensen in het ziekenhuis. Dat zouden er dus ongeveer 250.000 in heel Nederland zijn in een week (ligt dichtbij de huidige 200.000). 44 mensen per week in het ziekenhuis zou je op ruim 900 mensen in heel Nederland komen. Niet heel veel hoger dan de huidige opnames. Nu exploderen de besmettingen natuurlijk en zeker met die open scholen (de enige maatregel die wel heel veel effect heeft), maar met de boostercampagne en het feit dat zoveel mensen al besmet zijn geweest zouden de gevolgen toch moeten meevallen lijkt mij. Zeker gezien Amsterdam op Rotterdam na met afstand wel het slechtste doet qua coronacijfers over de gehele linie. De opnames zullen dan gerust gaan stijgen, maar het lijkt mij toch vrij onwaarschijnlijk dat ze gaan verdubbelen. Daar kan je toch moeilijk alles voor dichthouden.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens het WHO krijgt ook de helft van de Europeanen Omikron binnen 6 tot 8 weken. Overigens vinden die de boostercampagne ook een slechte strategie. Kan ik mij in vinden. Prik heeft als doel te beschermen tegen ernstige ziekte en niet besmettingen.
 

Eef de Kip

Well-known member

Maasveld

Well-known member
RIVM neemt iig alvast een voorschot op verlenging van de lockdown.

Dan zitten we binnen nu en een week dus op de piek, dat lijkt me goed nieuws.
 

Max

Administrator
Forumleiding
RIVM neemt iig alvast een voorschot op verlenging van de lockdown.


Voor zover ze het überhaupt weten komen de besmettingen door huisfeestjes en vakanties. Over twee weken heeft iedereen behalve degen die recent besmet zijn geweest of niet willen een prik gehad. Als je het dan niet losser laat kun je het wel dood laten bloeden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan zitten we binnen nu en een week dus op de piek, dat lijkt me goed nieuws.

Nee, hoe langer je het dichthoudt en geleidelijker je het lost gaat laten, des te verder de piek is. Flatten the curve. Dan hebben we het over besmettingen. Moet wel heel erg gek lopen wil het na de booster en alle verhalen vanuit andere landen het ook echt gaan pieken qua ziekenhuisopnames.
 

zwammy

Well-known member
Mondkapjes in de buitenlucht, ik ga denk ik genoeg lachen komende weken. Net als mensen alleen in een auto met een mondkap op, dat is toch hilarisch.
 

JMD

Well-known member
RIVM neemt iig alvast een voorschot op verlenging van de lockdown.

Het lijkt wel of die bang zijn niet meer in het nieuws te komen, want steeds verplaatsen de doelpalen... Nu gaan we pas eind januari / begin februari de top zien

Ein januari zullen ze wel zeggen dat het pas eind februari wordt ofzo... ;)
 
Bovenaan