Coronavirus 2

Satyr

Administrator
Forumleiding
Lekker met darten een mond kapje op Satyr. Jij doet het tenslotte voor een ander.
Precies, ik heb de booster gehaald en ga gerust met een mondkapje darten. 1 worp, daarna gaat 'ie af en dan ben ik de laatste in het cafe die dat doet. Wat een idioot gedoe. Gelukkig heeft ons cafe een ingang die zo breed is als de deur en is die met een zwart gordijn op het oog dicht. Komt helemaal goed (y)
 

gevegt

Well-known member

Spanje wil coronavirus gaan monitoren zoals de griep​

Spanje is in een vergevorderd stadium met het ontwikkelen van een nieuw monitoringssysteem voor het coronavirus, waarin de ziekte voortaan niet meer als pandemie, maar als endemische ziekte zal worden gezien. Daarmee zal Spanje voortaan het virus aanpakken zoals de gewone griep.
In de praktijk betekent het nieuwe plan onder meer dat niet elke besmetting hoeft te worden geregistreerd en dat mensen met symptomen niet noodzakelijkerwijs hoeven te worden getest. Ze worden wel behandeld als ze toch ernstig ziek worden. Huisartsen of bijvoorbeeld gezondheidscentra in scholen en ziekenhuizen wordt gevraagd om via een enquête-systeem de ontwikkeling van het coronavirus door te geven.
Premier Sánchez bevestigde het plan in een interview met een Spaanse radiozender. Een exacte overgangsdatum op het nieuwe systeem is er niet, maar volgens de krant El País wil Spanje het na de huidige zesde golf gaan invoeren.
De stap kan volgens Sánchez genomen worden omdat het aantal sterfgevallen als percentage van het aantal besmettingen volgens hem sterk is gedaald sinds het begin van de pandemie. De premier roept ook op tot debat in Europa om het virus anders te gaan volgen.

Ommekeer​

De Spaanse regering werkt al sinds het begin van de pandemie aan het plan, zegt correspondent Rop Zoutberg. "Omdat in het begin ook wel geroepen werd dat het een soort griep was waar we mee te maken hadden."
"Er leeft ook een ander gevoel: het naleven van de coronamaatregelen wordt steeds lastiger en heel veel Spanjaarden zijn met het virus in aanraking geweest. Ook is 92 procent geprikt. Daardoor zie je nu heel veel besmettingen door omikron op dit moment, maar verhoudingsgewijs maar weinig mensen die zo ziek worden dat ze naar een ziekenhuis moeten. Ik denk dat dat de ommekeer en het denken nu een extra duw geeft."
 

SanMark.

Well-known member
Precies, ik heb de booster gehaald en ga gerust met een mondkapje darten. 1 worp, daarna gaat 'ie af en dan ben ik de laatste in het cafe die dat doet. Wat een idioot gedoe. Gelukkig heeft ons cafe een ingang die zo breed is als de deur en is die met een zwart gordijn op het oog dicht. Komt helemaal goed (y)
DOOR JOU BLIJFT HET VIRUS ZOLANG ACTIEF IN NEDERLAND !!!!!!!!!!!!!!!!1111!!!!!!!!!!!!!!!
 

Joost

Well-known member
Morgen moet ik het hele land door van Zuid naar Noord en weer terug vanwege een uitvaart.

De terugweg is om een uur of 4 's middags. Dan heb ik in Nederland de keus uit enkel McDonalds in de auto of 20 minuten extra onderweg en in Duitsland rustig een hapje eten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Morgen moet ik het hele land door van Zuid naar Noord en weer terug vanwege een uitvaart.

De terugweg is om een uur of 4 's middags. Dan heb ik in Nederland de keus uit enkel McDonalds in de auto of 20 minuten extra onderweg en in Duitsland rustig een hapje eten.
Hmm, lastige keuze... Wordt het een Big Tasty of een McChicken?
 

gevegt

Well-known member
Morgen moet ik het hele land door van Zuid naar Noord en weer terug vanwege een uitvaart.

De terugweg is om een uur of 4 's middags. Dan heb ik in Nederland de keus uit enkel McDonalds in de auto of 20 minuten extra onderweg en in Duitsland rustig een hapje eten.
Pommes mit Bratwurst!
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan