Coronavirus 2

erka

Well-known member
O.a daar snap ik dus niks van. Wedstrijden met publiek hebben totaal niet geleid meer besmettingen. Net als winkels open.
 

Bernardo

Well-known member
Inderdaad weer geen touw aan vast te knopen. Maar goed, tot de winterstop alle wedstrijden zonder publiek. Waarschijnlijk pas weer ergens in maart naar De Kuip.
Zou me niks verbazen als dit een hoop gezeik gaat opleveren rond voetbalwedstrijden. Mensen zijn er klaar mee, dus zullen vast rond de stadions gaan hangen met vuurwerk en dergelijke. Helemaal rond belangrijke wedstrijden. Het is toch niet meer uit te leggen hoevaak is al wel niet gebleken dat er buiten nauwelijks besmettingen zijn.

Als je echt de besmettingen had willen terug dringen in een korte periode had je beter heel het land voor 2 weken plat kunnen gooien, nu blijven we sowieso weer heel de winter door sukkelen
 

erka

Well-known member
En wat ik al helemaal niet snap is dat er weer aantal wetswijzigingen nodig zijn. Die had het kabinet allang kunnen voorbereiden. En vrijwel alles blijft gewoon open he. Dus van een lockdown zoals het nu geframed wordt is totaal geen sprake.
Echt ik ben dit gepruts zo enorm zat. Grijp hard in en als je dat niet wil, accepteer dan de gevolgen, ook goed. Maar ga er niet steeds tussenin zitten met halfzacht gezwabber. Helemaal klaar mee.
 

De Wolf

Well-known member
Horeca om 7 uur dicht. Dat is dus straks met een groep gewoon thuis zuipen. Wat is ook al weer na huisgenoten de grootste besmettinghaard?
 

De Wolf

Well-known member
In Singapore kan je over een maand als ongevaccineerde een rekening tot omgerekend 16000 euro verwachten wanneer je met Corona in het ziekenhuis komt te liggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar de theaters mogen wel open want binnen is veiliger dan buiten!!

Die hebben dit keer dan beter gelobbyd dan de stadions.

Net even wezen testen. Geen wachtrij, kon zo doorlopen. Binnen een paar minuten weer buiten. Het vaccineren duurde langer.
 

Joost

Well-known member
Maar de theaters mogen wel open want binnen is veiliger dan buiten!!
Bij een theater zit je in de meeste gevallen in een enorme zaal.
Maar ook daar is er geen enkel cluster vastgesteld.

We krijgen wekelijks een mooi rapport waarin staat waar de besmettingen plaatsvinden en plekken die niets bijdragen gaan nu dicht.

Welke niet essentiele winkel is er buiten koopavonden na 7 uur 's avonds nog open?
 

Makanaky

Well-known member
Inderdaad weer geen touw aan vast te knopen. Maar goed, tot de winterstop alle wedstrijden zonder publiek. Waarschijnlijk pas weer ergens in maart naar De Kuip.
Dan hoop ik op beestenweer op 19-12 zodat het wordt verplaatst op de overvolle kalender.
 

Joost

Well-known member
Het staat er echt keihard hier, pagina 28;

Thuissituaties (huisgenoten inclusief niet-samenwonende partner)
54,9%​
Bezoek in de thuissituatie (van of bij familie, vrienden, enz. )
15,9%​
School en kinderopvang
9,9%​
Werksituatie
8,8%​
Feest (feest, verjaardag, borrel, bruiloft, enz.)
5,4%​
94,9%​

Echt een goed idee om dat plekken waar mensen elkaar buiten treffen te sluiten en ze dat binnen te laten doen.
 
Bovenaan