Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Ook nog iets wat wel bijzonder is.

Ze hebben een spoedwet gemaakt zodat ze extra maatregelen konden inzetten zodra de cijfers omhoog schoten.

In de spoedwet hebben ze vastgelegd dat alle maatregelen besproken moesten worden door de 2e kamer.

Maatregelen gaan morgen in.

Dinsdag is de bespreking in de 2e kamer

Mooi he, die democratie 🙂
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat is dat toch kut geregeld. Mijn vader is vijf weken geleden geopereerd aan een gecompliceerde bekkenbreuk en moet nu vanuit Hoorn naar Amsterdam Zuidoost rijden voor een test. Mijn vader kan niet rijden, dus nu rijdt mijn moeder die al positief is getest. Ze wonen op ruim een kilometer van een teststraat…
 

Miramar

Well-known member
Het laatste zetje van de Bilderberggroep en Rothschild om ons alles af te pakken. Dadelijk 6G in ons lijf moet jij eens opletten.....
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ook nog iets wat wel bijzonder is.

Ze hebben een spoedwet gemaakt zodat ze extra maatregelen konden inzetten zodra de cijfers omhoog schoten.

In de spoedwet hebben ze vastgelegd dat alle maatregelen besproken moesten worden door de 2e kamer.

Maatregelen gaan morgen in.

Dinsdag is de bespreking in de 2e kamer

Mooi he, die democratie 🙂
Gisteren deze discussie gehad met een vrij letterlijke halve gare. Heel verhaal dat de maatregelen morgen ingaan en ik dus dit rijtje laten zien.

Gaan de maatregelen morgen in, krijg ik om half 6 vanochtend een ZiE jE NoU WeL reactie van die mafkees
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat is dat toch kut geregeld. Mijn vader is vijf weken geleden geopereerd aan een gecompliceerde bekkenbreuk en moet nu vanuit Hoorn naar Amsterdam Zuidoost rijden voor een test. Mijn vader kan niet rijden, dus nu rijdt mijn moeder die al positief is getest. Ze wonen op ruim een kilometer van een teststraat…
bizar idd. Ik had juist de indruk dat het met testen wel redelijk goed ging.
 

Joost

Well-known member
Wat is dat toch kut geregeld. Mijn vader is vijf weken geleden geopereerd aan een gecompliceerde bekkenbreuk en moet nu vanuit Hoorn naar Amsterdam Zuidoost rijden voor een test. Mijn vader kan niet rijden, dus nu rijdt mijn moeder die al positief is getest. Ze wonen op ruim een kilometer van een teststraat…

Ik zou in dit geval niet naar Hoorn rijden maar gewoon thuis in quarantaine blijven.
Of kan dat niet ivm revalidatie?
 

Max

Administrator
Forumleiding
bizar idd. Ik had juist de indruk dat het met testen wel redelijk goed ging.

Ik ben vanmorgen naar Sloterdijk gereden. Dat liep echt gesmeerd. Alleen het maken van afspraken is echt totaal random. Toen mijn moeder vertelde dat zij ging testen, toen keek ik waar ik terecht zou kunnen. Dat was dus Velsen. Toen mijn moeder besmet bleek te zijn heb ik tegelijkertijd voor mijn vrouw en mij via verschillende browsers ingelogd. Toen kregen wij ook drie verschillende opties. Ik kon nog wel naar de Rai, maar mijn vrouw had die optie er niet tussen. Dus toen maar voor Sloterdijk gegaan. Ik kon 8.10 selecteren en mijn vrouw 8.30. Ter plaatsen bleek je ook zonder afspraak terecht te kunnen. Nul wachtrij en een paar minuten later stonden we weer buiten.

Nu hebben wij een auto, maar Sloterdijk is voor ons een behoorlijk eind fietsen. De overige opties nog veel verder. Krijg je bijvoorbeeld Buikslotermeerplein of net zoals mijn vader naar Zuidoost.

Mijn leidinggevende heeft overigens de afspraak van maandag omgezet in Teams. Dus als mijn afspraak van zaterdag om bier te drinken ook niet doorgaat, dan verandert de testuitslag niet heel veel aan mijn leven. Al hoewel, 3 december staat een afspraak bij de notaris gepland. Inclusief tolk zit je dan met minimaal vier man in een ruimte. Neem aan dat dat gewoon doorgaat. In februari alleen ook nog bij de notaris geweest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou in dit geval niet naar Hoorn rijden maar gewoon thuis in quarantaine blijven.
Of kan dat niet ivm revalidatie?

Niet naar Amsterdam bedoel je. Mijn ouders slapen door die revalidatie toch al gescheiden en mijn moeder blijft dus alleen in quarantaine als mijn vader niet besmet is. Geloof dat mijn vader nog afspraken buiten de deur had staan. Lijkt mij ook allemaal niet zo handig, maar leg dat mijn ouders maar eens uit. Gelukkig hebben ze keurig hun vaccinatie gehad, dus als het goed is blijft de ellende beperkt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mijn oma en opa zijn gisteravond positief getest op corona. De enige plek waar ze de afgelopen week geweest zijn waar ze andere mensen hebben ontmoet? Het ziekenhuis... Is toch ook niet echt een fijne gedachte.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mijn oma en opa zijn gisteravond positief getest op corona. De enige plek waar ze de afgelopen week geweest zijn waar ze andere mensen hebben ontmoet? Het ziekenhuis... Is toch ook niet echt een fijne gedachte.

Ai sterkte Jamel! Zeker geen fijn idee.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zojuist een streep gezet door 3 jeugdpotjes van HSC'21 voor morgenvroeg. Veel kids met Corona in Haaksbergen, oorsprong is een basisschool.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je was toch al gevaccineerd?

Klopt. Maar de komende drie weken gaat de boel toch op slot. Buiten Feyenoord, werk, boodschappen doen en mijn ouders bezoeken kom ik niet heel veel buiten. Als Feyenoord, werk en ouders wegvallen als reden om naar buiten te gaan, dan blijft er weinig over. Met vrienden afspreken doe ik sinds corona echt maar mondjesmaat.
 
Bovenaan