Coronavirus 2

Satyr

Administrator
Forumleiding
Even zonder flauwekul, zijn al die journalisten straks hier niet van op de hoogte, of mogen ze dat niet vragen, of...?
 

De Wolf

Well-known member
Die lijst kan je met een korreltje zout nemen. In een hoop gevallen is de plaats onbekend of wordt er maar wat opgegeven.
Overigens mag je ook maar 4 personen op bezoek ontvangen. Zal wel een dringend advies worden dus daar trekt de helft van de bevolking toch weinig van aan.
 

ALenstra

Well-known member
En dat thuiswerken. Wie controleert dat. Ik zie al BOA's die een bedrijf inlopen en kantoorpersoneel sommeert hun laptop in te klappen en naar huis te gaan op straffe van een boete.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het staat er echt keihard hier, pagina 28;

Thuissituaties (huisgenoten inclusief niet-samenwonende partner)
54,9%​
Bezoek in de thuissituatie (van of bij familie, vrienden, enz. )
15,9%​
School en kinderopvang
9,9%​
Werksituatie
8,8%​
Feest (feest, verjaardag, borrel, bruiloft, enz.)
5,4%​
94,9%​

Echt een goed idee om dat plekken waar mensen elkaar buiten treffen te sluiten en ze dat binnen te laten doen.
Waar zijn die mensen die elkaar in de thuissituatie besmetten in 1e instantie besmet?
 

Bernardo

Well-known member
Bij een theater zit je in de meeste gevallen in een enorme zaal.
Maar ook daar is er geen enkel cluster vastgesteld.

We krijgen wekelijks een mooi rapport waarin staat waar de besmettingen plaatsvinden en plekken die niets bijdragen gaan nu dicht.

Welke niet essentiele winkel is er buiten koopavonden na 7 uur 's avonds nog open?
Action. Dus de kort pittige kapsels zullen wel in opstand komen.
 

Eef de Kip

Well-known member
En dat thuiswerken. Wie controleert dat. Ik zie al BOA's die een bedrijf inlopen en kantoorpersoneel sommeert hun laptop in te klappen en naar huis te gaan op straffe van een boete.
Nou ja, een hoop bedrijven hebben voldoende mogelijkheden tot thuiswerken maar dan zit er een manager die het nodig vindt om iedereen op kantoor te houden, die mag je van mij best aanpakken.
Schoonzuster werkt bij een Food distribiteur, zit de hele dag achter haar PC aan de telefoon met klanten maar ze zijn te verrot om mensen thuis te laten werken. Sterker nog, door de groei van het bedrijf zijn er bij haar op de kamer gewoon 2 bureaus bij geplaatst. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
En ik ben er van overtuigd dat dit voor een hoop bedrijven geldt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, een hoop bedrijven hebben voldoende mogelijkheden tot thuiswerken maar dan zit er een manager die het nodig vindt om iedereen op kantoor te houden, die mag je van mij best aanpakken.
Schoonzuster werkt bij een Food distribiteur, zit de hele dag achter haar PC aan de telefoon met klanten maar ze zijn te verrot om mensen thuis te laten werken. Sterker nog, door de groei van het bedrijf zijn er bij haar op de kamer gewoon 2 bureaus bij geplaatst. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
En ik ben er van overtuigd dat dit voor een hoop bedrijven geldt.

Veel bedrijven trekken zich er echt wel wat van aan. Bij mijn vorige baan een hoop klanten gehad waarvan de meeste vrijwel permanent thuis aan het werk waren. Bij ons zijn ze ook vrij streng. Ze ontmoedigen al de hele tijd om naar kantoor te komen. In september moest ik er voor een bespreking zijn. Vorige maand ben ik naar kantoor gefietst, omdat thuis de stroom is uitgevallen. Maandag heb ik een bespreking op kantoor met tax accountants. Vraag mij af of die nu nog doorgang kan vinden of het toch via Teams gaat worden. Als je op kantoor bent, dan is het vrij uitgestorven.

Mijn vorige werkgever was het andere uiterste. In de begintijd van corona ben ik thuis gaan werken toen het kabinet daar echt keihard toe opriep. Paar maanden een half arbeidsconflict gehad. Vanaf juni werd ik gedwongen om weer op kantoor te werken. Al moet ik zeggen dat we op zich allemaal een eigen kamer hadden en we in die zin wel afstond konden bewaren. Toen wij in september naar Baarn gingen verhuizen waren er zelfs twee keer zoveel kamers als personeelsleden. Maar goed, ik was om meerdere redenen wel klaar met die werkgever.
 

Fregge

Well-known member
Als 16 december maar weer de bioscopen open zijn. De nieuwe Spiderman is wel een film waar ik naar uit kijk
 

De Wolf

Well-known member
En dat thuiswerken. Wie controleert dat. Ik zie al BOA's die een bedrijf inlopen en kantoorpersoneel sommeert hun laptop in te klappen en naar huis te gaan op straffe van een boete.
Gewoon de scholen en kinderopvang dichtgooien. Zijn toch enorme besmettingshaarden. Moet er ook een ouder thuis blijven :devilish:
 

Eef de Kip

Well-known member
Veel bedrijven trekken zich er echt wel wat van aan. Bij mijn vorige baan een hoop klanten gehad waarvan de meeste vrijwel permanent thuis aan het werk waren. Bij ons zijn ze ook vrij streng. Ze ontmoedigen al de hele tijd om naar kantoor te komen. In september moest ik er voor een bespreking zijn. Vorige maand ben ik naar kantoor gefietst, omdat thuis de stroom is uitgevallen. Maandag heb ik een bespreking op kantoor met tax accountants. Vraag mij af of die nu nog doorgang kan vinden of het toch via Teams gaat worden. Als je op kantoor bent, dan is het vrij uitgestorven.

Mijn vorige werkgever was het andere uiterste. In de begintijd van corona ben ik thuis gaan werken toen het kabinet daar echt keihard toe opriep. Paar maanden een half arbeidsconflict gehad. Vanaf juni werd ik gedwongen om weer op kantoor te werken. Al moet ik zeggen dat we op zich allemaal een eigen kamer hadden en we in die zin wel afstond konden bewaren. Toen wij in september naar Baarn gingen verhuizen waren er zelfs twee keer zoveel kamers als personeelsleden. Maar goed, ik was om meerdere redenen wel klaar met die werkgever.
Van wat ik zo om me heen hoor zijn er nog wel wat bedrijven waar ze thuiswerken gewoon niet toestaan, terwijl het daar echt om werkzaamheden gaat die je prima thuis kunt doen.
 

Bernardo

Well-known member
Meer dan prima statement van de KNVB met een forse uithaal naar het wanbeleid in Den Haag. Het zal niks helpen, maar prima dat ze eindelijk eens van zich af bijten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van wat ik zo om me heen hoor zijn er nog wel wat bedrijven waar ze thuiswerken gewoon niet toestaan, terwijl het daar echt om werkzaamheden gaat die je prima thuis kunt doen.

Mijn beroepsgroep is er uitermate geschikt voor en mijn vorige werkgever deed extreem moeilijk.
 

De Wolf

Well-known member
Meer dan prima statement van de KNVB met een forse uithaal naar het wanbeleid in Den Haag. Het zal niks helpen, maar prima dat ze eindelijk eens van zich af bijten.
Oke om kwart over zeven weten we het zeker maar kromme redenering om theaters wel open te laten (misschien minder mensen in de zaal) en stadions helemaal leeg. Kan mij nog voorstellen dat ze niet gelukkig zijn met volle treinen maar doe dan bijvoorbeeld wat minder bezoekers bij een wedstrijd.
 
Bovenaan