Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Inderdaad dat werkt in Duitsland ook als een tierelier.
Daar gaan ze er veel te soft mee om.
Wat in Duitsland nog leuk kan worden is dat de tijdelijk corona wet ( dat alles landelijk wordt geregeld ) afloopt en men er nog niet over uit is of die wet verlengd moet worden.
 

stc

Well-known member
Mochten de maatregelen (zoals aflasten van evenementen) daadwerkelijk doorgaan, zal mij dat een (forse) besparing opleveren.
 

gevegt

Well-known member
Berlijn, de meest linkse stad van Duitsland, gaat er ook keihard tegenaan.

Berlijn voert vanaf maandag 2G-model in​

Kort nieuws - 11 november 2021 - Auteur: Redactie Duitslandweb
Vanaf aanstaande maandag geldt in Berlijn de 2G-regel. Dat betekent dat tal van plekken in de Duitse hoofdstad alleen nog toegankelijk zijn met een vaccinatiebewijs of een bewijs van een doorgemaakte coronabesmetting.

Een negatieve test is vanaf maandag niet langer voldoende om te worden toegelaten tot een restaurant, theater, bioscoop, sportschool en allerlei andere openbare plekken. Ook om een bezoek te brengen aan de kapper is een vaccinatie- of herstelbewijs nodig.
Kerstmarkten mogen er zelf voor kiezen of ze het 2G-model hanteren. Als ze daar niet voor kiezen, dan gelden de afstandsregels en de mondkapjesplicht.
Jongeren onder de 18 en mensen die nog niet de mogelijkheid hebben gehad zich te laten vaccineren zijn uitgezonderd van de 2G-regel. Medewerkers in de horeca moeten zich verplicht elke dag laten testen. Lees meer bij Tagesspiegel.de en Berliner-Zeitung.de
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zou mij niets verbazen als hier ook zoiets komt om alles maar open te kunnen houden.

Nou ja, alle horeca open houden als ze al het personeel moeten testen of aan G2 moet voldoen zie ik niet gebeuren. Hier is horeca toch al minder open vanwege personeelstekorten.

Maar goed, ik merk wel dat langzamerhand gevaccineerden minder weerstand tegen 2G krijgen.
 

gevegt

Well-known member
Nou ja, alle horeca open houden als ze al het personeel moeten testen of aan G2 moet voldoen zie ik niet gebeuren. Hier is horeca toch al minder open vanwege personeelstekorten.

Maar goed, ik merk wel dat langzamerhand gevaccineerden minder weerstand tegen 2G krijgen.
Het gaat mij niet om wat de gevaccineerden denken, maar wat je maximaal kunt doen om de zorg niet vast te laten lopen en liever nog, naar een normale toestand kunt krijgen.

Dat de horeca geen personeel genoeg kan krijgen vind ik al een tijd heel grappig.
De uitzuigers.
 

gevegt

Well-known member
De druk is hoog,

Het demissionaire kabinet is er na
uren vergaderen in het Catshuis in Den
Haag over de coronamaatregelen nog niet
uit.Volgens ingewijden zijn er al wel
besluiten genomen,maar moet er over
andere zaken nog worden gesproken.

Het is onduidelijk over welke besluiten
het gaat.Morgenochtend gaat het overleg
verder.'s Avonds om 19.00 uur geven
demissionair premier Rutte en minister
De Jonge weer een persconferentie.

Vanochtend lekte uit dat het OMT een
korte,beperkte lockdown adviseert.Ook
adviseert het OMT de coronapas daarna
alleen nog af te geven aan mensen die
zijn ingeënt of hersteld van corona.
 
Bovenaan