Coronavirus 2

Miramar

Well-known member
Net in de supermarkt gewoon kapje op. Opvallend is wel dat mensen weer tegen je aan rijden bij het spullen pakken omdat ze ongeduldig zijn en weer snel naar buiten willen..
 

De Groene Scout

Well-known member
Eerste dag sinds de verscherping van de maatregelen en hier in de lokale kantine handhaven ze alvast niet. "Gewoon niet te doen met die paar vrijwilligers die we hebben", zeggen ze. Ik kan het me voorstellen.
Bij HSC'21 wel. Gewoon vooraf goed organiseren en aanwijzingen geven. Was slechts 1 vrijwilliger voor nodig. Die stuurde je de goede kant op en als iemand naar binnen wilden moest er even worden gescand. Buiten werd alles vrij gelaten.
 

De Wolf

Well-known member
Erka heb ik uitgedaagd. Ben overigens ook wel benieuwd naar de visie van Gevegt, Zwammy, JMD, Jamel, Bonehead en Joost hoe ze het zouden oplossen.
 

Miramar

Well-known member
Over drie jaar is er nog steeds Covid. Net als in de middeleeuwen dooft een virus langzaam uit. In die tijd ging de helft dood en de sterksten bleven overeind. Nu willen we iedereen overeind houden. Dat is het probleem.
 

erka

Well-known member
Dat zou ik ook graag willen horen van de zelfbenoemde betweters.

Al 100x gezegd maar dan nog maar een keer. Nederland is steeds veel te afwachtend en laat zich elke keer verrassen. Nederland moet de WHO richtlijnen opvolgen. Dus dat betekent maximaal het virus pletten, niet sturen op ziekenhuisopnames, laat staan op IC, maar direct op besmettingen. Veel zwaarder inzetten op BCO, snelle maar kortdurende maatregelen en vooral veel duidelijker zijn in plaats van steeds je maatregelen te baseren op wie de beste lobby heeft.
 

Joost

Well-known member
Erka heb ik uitgedaagd. Ben overigens ook wel benieuwd naar de visie van Gevegt, Zwammy, JMD, Jamel, Bonehead en Joost hoe ze het zouden oplossen.

Goede communicatie, effectieve maatregelen en uitgebreid bron & contactonderzoek.

Om het nog verder toe te lichten. Er zijn in februari/maart 2020 conclusies getrokken over de manier waarop het virus verspreid wordt. Uit pure logica en simpele feiten concludeer ik dat die verspreidingsmethode anders is. Niet dat de eerdere routes helemaal niet kunnen, maar voor mij staat het wel vast dat het virus zich verspreid in binnenruimte waar er te weinig frisse lucht is waarbij de luchtkwaliteit sterk seizoensafhankelijk is.

Geert Wilders maakte er in het debat woensdag terecht een opmerking over dat ventilatie in de persconferenties niet benoemd werd. Rutte pareerde dat door te wijzen op het icoontje dat de 2e kamer wilde op de desk. Maar hij beloofde daarnaast in de volgende persconferentie er een stuk over te zeggen.

Die persconferentie is het belangrijkste communicatiemoment. Als je daar blijft hameren op foute dingen dan passen mensen hun levens nooit op de juiste manier aan.

Maatregelen nemen derhalve die effect hebben. De toegangspas zou ik per direct opheffen op een paar uitzonderingen na, het geeft gevaccineerde mensen een onterecht gevoel van veiligheid. Ook overigens een ongelofelijk staaltje slechte communicatie.

Mondkapjes in winkels waarbij het aan de winkelier is om te bepalen of het nodig is. Het aantal personen per m2 kunnen een richtlijn kunnen zijn. Zo kun je differentieren tussen moment en type winkel. Datzelfde in het OV, in de spits is het een goed hulpmiddel maar als je met 2 mensen in een coupe zit is het nutteloos. Wellicht klinkt het te vrijblijvend maar ik denk dat het voor mensen wel precies aangeeft wat wel en wat niet een risico is. En het is altijd aan de conducteur of winkelier.

Kleedkamers en sportkantines tijdens de rust van een wedstrijd zijn moeilijke gevallen. Daar weet ik niet per se een oplossing voor.
Wellicht is het sluiten daarvan en elders omkleden/douchen en een afhaalpunt buiten een optie.

Cafe's en nachtclubs enkel openen voor mensen die getest zijn of het gehad hebben.

En als laatste punt; huisgenoten van iemand die positief test direct 10 dagen in quarantaine en alle andere nauwe contacten via BCO direct testen en 5 dagen later weer testen.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb een huisarts in mijn voetbalteam zitten die ook in de 1e lijn van de Brabantse zorg zit en die gaf aan dat we nog niet eens op de helft waren van de aantal problemen die we gaan krijgen de komende tijd, dus ik wacht rustig het gestuntel van de Jonge en Rutte af.
 

Miramar

Well-known member
Ik heb een huisarts in mijn voetbalteam zitten die ook in de 1e lijn van de Brabantse zorg zit en die gaf aan dat we nog niet eens op de helft waren van de aantal problemen die we gaan krijgen de komende tijd, dus ik wacht rustig het gestuntel van de Jonge en Rutte af.
In de regio Eindhoven of landelijk?
 

De Wolf

Well-known member
De communicatie tijdens de persconferenties kan al een stuk beter. Stel ik heb mij nog niet laten vaccineren en had mij dinsdag moeten laten overtuigen waarom ik dat zou moeten doen. Ik zit bepaald nog niet in de leeftijdsgroep dat ik in het ziekenhuis kom dus als het alleen maar een snotneus is ja waarom zou ik dan een prik halen? Leg dan ook uit dat je goed ziek kan worden en dat er toch nog aardig wat mensen langdurige klachten overhoud. Laat desnoods mensen die dat is overkomen hun verhaal doen. Dat raakt meer dan een of ander vaag verhaal wat iedere keer wordt gehouden.

Daarnaast ben ik voorstander om in een aantal gevallen het 1G systeem in te voeren. De G staat in dit geval voor getest. Of je wel of niet gevaccineerd bent je kan in beide gevallen besmetten. Voor gevaccineerden is de drempel om te testen ook nog eens hoger dus de kans is al weer kleiner om een besmet persoon eruit te pakken.
Alles binnen de zorg met kwetsbare personen zoals bejaarden zou minimaal twee keer per week getest moeten worden. Ook wanneer je deelneemt aan een evenement met veel van deze personen is het ook testen. Ook bij andere hoog risico locaties zoals nachtclubs zou ik dit systeem invoeren.
Het QR systeem zou ik alleen toepassen op locaties waar veel mensen samenkomen. Verder de 1,5 meter als plicht en niet als dringend advies. In gemeenten met hoog aantal besmettingen zou ik ook een maximum van 2 volwassen bezoekers toelaten in woningen. Blijft het dan nog steeds een puinzooi dan een avondklok voor een dorp of stad(sdeel).
 

zwammy

Well-known member
In de regio Eindhoven of landelijk?
Landelijk, de influenza die komt lijkt een stuk heftiger te zijn dan normaal en de griepprik werkt hier niet naar behoren op. Tenminste, wat ik er ongeveer van begreep. Ook niet gek natuurlijk, er zijn geen antistoffen opgebouwd het vorige griepseizoen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanavond heerlijk gegeten in een restaurant van wat bleek een ex-collega. Alle tafeltjes vol, geen geleuter. Maar goed, ik begrijp dat alle maatregelen mensen teveel worden. Dus dan kunnen we op een bepaald moment weer gezellig naar volledig thuiswerken, maximaal twee bezoekers per dag etc. Voordeel is dat het ook weer wat makkelijker is om mijn familie met de feestdagen te ontlopen.
 

Maasveld

Well-known member
Mondkapjes in winkels waarbij het aan de winkelier is om te bepalen of het nodig is. Het aantal personen per m2 kunnen een richtlijn kunnen zijn. Zo kun je differentieren tussen moment en type winkel. Datzelfde in het OV, in de spits is het een goed hulpmiddel maar als je met 2 mensen in een coupe zit is het nutteloos. Wellicht klinkt het te vrijblijvend maar ik denk dat het voor mensen wel precies aangeeft wat wel en wat niet een risico is. En het is altijd aan de conducteur of winkelier.
Dat is wel echt het domste wat je kunt doen...
 

Eef de Kip

Well-known member
Vanavond heerlijk gegeten in een restaurant van wat bleek een ex-collega. Alle tafeltjes vol, geen geleuter. Maar goed, ik begrijp dat alle maatregelen mensen teveel worden. Dus dan kunnen we op een bepaald moment weer gezellig naar volledig thuiswerken, maximaal twee bezoekers per dag etc. Voordeel is dat het ook weer wat makkelijker is om mijn familie met de feestdagen te ontlopen.
Lockdown mag van mij ook wel weer terug hoor, scheelt weer een zooitje files en criminaliteit en ik vind het wel lekker rustig zo.
Kom maar op met die maatregelen.
 
Bovenaan