Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Dat is wel echt het domste wat je kunt doen...
Inderdaad, dan krijg je alleen nog maar meer discussie. Want als de conducteur/winkelier zegt dat het te druk is, dan krijg je natuurlijk reizigers/klanten die zeggen dat het helemaal niet druk ik.

Het is inderdaad onzin dat je in een lege winkel of trein een mondkapje op moet doen, maar het is natuurlijk niet te handhaven als je aan de verplichting een minimale bezetting hangt.
 

De Wolf

Well-known member
Scheelt wel in de brandstof. Ik moest van de week zelfs 1,86 per liter betalen en dat schijnt voor Nederlandse begrippen goedkoop te zijn.
 

Joost

Well-known member
Ze buitelen alweer allemaal over elkaar heen om de carnavalsevenementen af te gelasten. Die zijn nota bene buiten. Maar zoals de voorzitster uit Tegelen terecht zei op Radio1; ze kreeg al allerlei berichten van kleinschalige feestjes binnen, om verkleed naar het cafe te gaan of dan maar gewoon thuis af te spreken...

Er werd ook direct gezegd; waarom het carnaval afgelasten maar concerten en voetbal door laten gaan.
 

zwammy

Well-known member
Killer virus he, gewoon met z'n allen thuis vieren zonder ventilatie, dat is veel beter dan buiten. Of zoals met de laatste 2 demonstraties 40.000 man hutje mutje maar het moet niet te leuk worden, dan word het gevaarlijk.
 

Eef de Kip

Well-known member
Alsof je met die carnavalsevenementen niet tegen elkaar aan staat te rijden, al dan niet in tenten en luidkeels staat te zingen en hard staat te praten tegen elkaar. Maar joh, valt allemaal best mee, ziekenhuizen stromen niet vol dus lekker alles doen en gewoon doorlopen mensen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Alsof je met die carnavalsevenementen niet tegen elkaar aan staat te rijden, al dan niet in tenten en luidkeels staat te zingen en hard staat te praten tegen elkaar. Maar joh, valt allemaal best mee, ziekenhuizen stromen niet vol dus lekker alles doen en gewoon doorlopen mensen.

Het calimero virus.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Wigboldus

Well-known member
Lockdown mag van mij ook wel weer terug hoor, scheelt weer een zooitje files en criminaliteit en ik vind het wel lekker rustig zo.
Kom maar op met die maatregelen.
zolang ze de scholen en sportvoorzieningen voor jongeren maar open houden. Die lockdowns hebben voor de jongeren tussen de 12-18 niet veel goeds gedaan en alle rottigheid komt er nu in en buiten de school uit. Eigenlijk zie je hetzelfde ook terug bij voetbal"supporters".
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Eef de Kip

Well-known member
Mwah, was ook niet al te serieus over die lockdown en begrijp heus wel dat je dat niet moet willen maar als deze cijfers zo blijven stijgen en de daaraan gekoppelde ziekenhuisopnames vrees ik het ergste.
 

Maasveld

Well-known member
Alsof je met die carnavalsevenementen niet tegen elkaar aan staat te rijden, al dan niet in tenten en luidkeels staat te zingen en hard staat te praten tegen elkaar. Maar joh, valt allemaal best mee, ziekenhuizen stromen niet vol dus lekker alles doen en gewoon doorlopen mensen.
Al die evenementen zouden (in Limburg tenminste) in de buitenlucht zijn. Nu deze niet doorgaan zullen veel mensen de kroegen ingaan. Plus dat het natuurlijk behoorlijk scheef is dat binnenconcerten voor duizenden mensen wel gewoon doorgaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat bepaalde maatregelen scheef en inconsequent lijken zal je altijd blijven houden en is mi onvermijdelijk.
Verder is het zo dat je voor de kroegen en binnenconcerten 3G hebt en er dus nog een bepaalde mate van controle is. En ik vraag me af of een feest in de buitenlucht wel zo veilig is als iedereen hutje mutje staat en tegen elkaar aan staat te rijden.
Maar goed, dat zijn mijn 2 centen.
 

Joost

Well-known member
Dat bepaalde maatregelen scheef en inconsequent lijken zal je altijd blijven houden en is mi onvermijdelijk.
Verder is het zo dat je voor de kroegen en binnenconcerten 3G hebt en er dus nog een bepaalde mate van controle is. En ik vraag me af of een feest in de buitenlucht wel zo veilig is als iedereen hutje mutje staat en tegen elkaar aan staat te rijden.
Maar goed, dat zijn mijn 2 centen.

De inmiddels afgelaste evenementen werkten allemaal met de verplichte Coronapas. De handhaving daarvan op die plekken lijkt mij beter dan bij restaurants en cafés.
 

Maasveld

Well-known member
Dat bepaalde maatregelen scheef en inconsequent lijken zal je altijd blijven houden en is mi onvermijdelijk.
Verder is het zo dat je voor de kroegen en binnenconcerten 3G hebt en er dus nog een bepaalde mate van controle is. En ik vraag me af of een feest in de buitenlucht wel zo veilig is als iedereen hutje mutje staat en tegen elkaar aan staat te rijden.
Maar goed, dat zijn mijn 2 centen.
Die wat grotere evenementen zouden allemaal op een compleet afgezet plein zijn gehouden. In Venlo zou men met entreekaartjes gaan werken. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat die controle ook een stuk serieuzer zou zijn dan bij de kroegen, waar in veel gevallen enkel een qr-code voldoende is.
 

erka

Well-known member
Sommige van die controles zijn echt wassen neus. Tussen de middag vandaag broodje gekocht bij een broodjeszaak. We wilden het ter plekke opeten in hun restaurantdeel. Hoefden niks te laten zien. "Ja hoor, is goed joh, ga maar zitten'
 

ALenstra

Well-known member
Ik loop af en toe langs horecazaken waar ook geen controle bij de ingang is en waar je gewoon zonder problemen naar binnen kan.
 
Bovenaan