Het is toch al jaren bekend dat de politici/ambtenaren die het beleid maken geen enkel idee hebben hoe het er in de praktijk aan toe gaat.Of ze komen van een andere planeet of ze hebben ergens ernstige hersenbeschadiging. Hoe in Godsvredesnaam presteer je het om volledig onuitvoerbare plannen te ontvouwen.
Het is toch al jaren bekend dat de politici/ambtenaren die het beleid maken geen enkel idee hebben hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
Dat klinkt een beetje krom maar goed. Mag ik vragen waar jij die informatie vandaan hebt?
Dus je komt eerst als scheidsrechter het terrein op waarna je dus zonder CTB je eigen wedstrijd kan spelen.Het is nu in de horeca en op andere werkplekken ook al zo maar voor sportclubs gaat ook gelden dat iedereen die functioneel aanwezig moet zijn geen CTB hoeft te tonen.
Dat heeft twee praktische uitwerkingen;
- de persoon die de CTB controleert hoeft zelf geen CTB te hebben
- iedereen rond een team/wedstrijd hoeft geen CTB te hebben (leiders, trainers, scheidsrechters, bestuur) maar de sporters wel
Het is nu in de horeca en op andere werkplekken ook al zo maar voor sportclubs gaat ook gelden dat iedereen die functioneel aanwezig moet zijn geen CTB hoeft te tonen.
Dat heeft twee praktische uitwerkingen;
- de persoon die de CTB controleert hoeft zelf geen CTB te hebben
- iedereen rond een team/wedstrijd hoeft geen CTB te hebben (leiders, trainers, scheidsrechters, bestuur) maar de sporters wel
Dus je komt eerst als scheidsrechter het terrein op waarna je dus zonder CTB je eigen wedstrijd kan spelen.
De KNVB mailde dit gisteren ook. We hebben nog nooit zoveel vrijwilligers gehad
Weer een voorbeeld van een falend onuitvoerbaar beleid. Als je nu in sportkantines de QR code altijd verplicht (ook voor functionarissen is het voor het doorgaan van de wedstrijd niet noodzakelijk hier te komen) en de kleedkamer vrijgeeft (wel noodzakelijk), dan is het voor iedereen duidelijk en makkelijker te handhaven.
Precies dat dus. Dan snap ik niet waarom er in allerlei bochten wordt gewrongen, terwijl er ook een simpele, begrijpbare en te handhaven optie is. Bij mijn vereniging is er nog niet aan de controle gedaan en gemeente handhaaft niet. Maandag weer bestuursvergadering en dan zullen we het ter sprake brengen. Het moet wel door externen gebeuren anders wordt het wel heel onplezierig. Er schijnt hiervoor nog een subsidie mogelijkheid voor te zijn. Over twee weken is er een gemeentelijke derby. Lijkt mij verstandig dat er dan iets geregeld is.Terwijl het voor het voetbal niet eens zoveel uitmaakt.
De vrijwilligersfuncties bij het voetbal zijn met uitzondering de materiaalmensen en de medewerkers in de kantine allemaal buiten.
Bij zaalsporten maakt het wel behoorlijk verschil.
Eerste dag sinds de verscherping van de maatregelen en hier in de lokale kantine handhaven ze alvast niet. "Gewoon niet te doen met die paar vrijwilligers die we hebben", zeggen ze. Ik kan het me voorstellen.