Coronavirus 2

Bonehead

Well-known member
Eergisteren voor het eerst sinds tijden de persconferentie gezien en gisteren de hoofdpersonen ook oren brallen. Het mag toch nu bevestigd worden dat de grootste wappies in het kabinet zitten. Of ze komen van een andere planeet of ze hebben ergens ernstige hersenbeschadiging. Hoe in Godsvredesnaam presteer je het om volledig onuitvoerbare plannen te ontvouwen. Scheelt natuurlijk wel dat 0,0 handhaving is. Al jaren gaat er een steeds grotere zak geld naar de zorg zonder dat de liberalen zich zorgen maken hoe dat overheidsgeld besteed wordt. Uiteraard zijn dan de medegraaiers die hier handig gebruik van maken. Wat een wereld!
 

Forza AZ

Well-known member
Of ze komen van een andere planeet of ze hebben ergens ernstige hersenbeschadiging. Hoe in Godsvredesnaam presteer je het om volledig onuitvoerbare plannen te ontvouwen.
Het is toch al jaren bekend dat de politici/ambtenaren die het beleid maken geen enkel idee hebben hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
 

erka

Well-known member
Vandaag is Martin Bosma kamervoorzitter bij debatten. Ik volg beroepsmatig een paar.

Die Bosma is echt 100x beter dan Bergkamp. Echt vele malen beter, ontspannener, meer adrem. Echt zo zonde dat hij het niet mocht worden van het VVD-D66 kartel.
 

Bonehead

Well-known member
Het is toch al jaren bekend dat de politici/ambtenaren die het beleid maken geen enkel idee hebben hoe het er in de praktijk aan toe gaat.

Het is alleen veel erger geworden de laatste decennia. Het ontbreekt alleen kritische mensen. Of dat nu journalisten of mede politici. Er worden een paar idioten gedoogd voor de buhne, maar de rest is het meelopen of je wordt afgemaakt.

Zo'n Rutte die een heel betoog houdt dat iedereen er bij moeten kunnen blijven en dat er geen disrespect moeten zijn tussen de verschillende groepen om vervolgens weer een beleid uit te spreken die er juist op aan stuurt. En niemand die daar een kritische vraag over stelt. Ik ben van nature een conspiracy denker, maar dat alle media als makke schapen achter Rutte en consorten aanloopt heeft mij te denken of er niet veel achter zit waar wij een weet van hebben. Of het nu om elektrisch rijden gaat, zwarte Piet, Corona, CO2 uitstoot, toeslagenaffaire, aardbevingen in Groningen alle media brengen telkens hetzelfde geluid. Of het publieke of commerciële omroep is. Welk landelijk of regionaal dagblad ook.
 

zwammy

Well-known member
Erica Meiland die iets zegt over allochtonen en de Hilversum kliek die reageert of ze water zien branden. Fleur Agema die gisteren vertelde dat de opvang van veelal kansloze asielzoekers heel veel geld kost en gelijk word afgekapt want daar praten we niet over. Steeds hetzelfde concept. 1 met een afwijkende mening en 3 deugers die daar tegenin gaan en daarna naar hun huis in Blaricum of Rozendaal rijden.

Zon Nijpels die gewoon kan vertellen dat als er niets aan het klimaat gedaan gaat worden er 100.000 doden vallen zonder enige onderbouwing en iedereen slikt het voor zoete koek. Allemaal veel te bang gemaakt voor het baantje.
 

Joost

Well-known member
Het is nu in de horeca en op andere werkplekken ook al zo maar voor sportclubs gaat ook gelden dat iedereen die functioneel aanwezig moet zijn geen CTB hoeft te tonen.

Dat heeft twee praktische uitwerkingen;
- de persoon die de CTB controleert hoeft zelf geen CTB te hebben
- iedereen rond een team/wedstrijd hoeft geen CTB te hebben (leiders, trainers, scheidsrechters, bestuur) maar de sporters wel
 

Fregge

Well-known member
Het lijkt me wel handig dat spelers ook vallen onder de functioneel aanwezigen. Maar dat zal wel aan mij liggen
 

Reinoud

Well-known member
Het is nu in de horeca en op andere werkplekken ook al zo maar voor sportclubs gaat ook gelden dat iedereen die functioneel aanwezig moet zijn geen CTB hoeft te tonen.

Dat heeft twee praktische uitwerkingen;
- de persoon die de CTB controleert hoeft zelf geen CTB te hebben
- iedereen rond een team/wedstrijd hoeft geen CTB te hebben (leiders, trainers, scheidsrechters, bestuur) maar de sporters wel
Dus je komt eerst als scheidsrechter het terrein op waarna je dus zonder CTB je eigen wedstrijd kan spelen.
 

Bonehead

Well-known member
Het is nu in de horeca en op andere werkplekken ook al zo maar voor sportclubs gaat ook gelden dat iedereen die functioneel aanwezig moet zijn geen CTB hoeft te tonen.

Dat heeft twee praktische uitwerkingen;
- de persoon die de CTB controleert hoeft zelf geen CTB te hebben
- iedereen rond een team/wedstrijd hoeft geen CTB te hebben (leiders, trainers, scheidsrechters, bestuur) maar de sporters wel

De KNVB mailde dit gisteren ook. We hebben nog nooit zoveel vrijwilligers gehad:LOL:

Weer een voorbeeld van een falend onuitvoerbaar beleid. Als je nu in sportkantines de QR code altijd verplicht (ook voor functionarissen is het voor het doorgaan van de wedstrijd niet noodzakelijk hier te komen) en de kleedkamer vrijgeeft (wel noodzakelijk), dan is het voor iedereen duidelijk en makkelijker te handhaven.
 

Joost

Well-known member
Dus je komt eerst als scheidsrechter het terrein op waarna je dus zonder CTB je eigen wedstrijd kan spelen.

De KNVB mailde dit gisteren ook. We hebben nog nooit zoveel vrijwilligers gehad:LOL:

Weer een voorbeeld van een falend onuitvoerbaar beleid. Als je nu in sportkantines de QR code altijd verplicht (ook voor functionarissen is het voor het doorgaan van de wedstrijd niet noodzakelijk hier te komen) en de kleedkamer vrijgeeft (wel noodzakelijk), dan is het voor iedereen duidelijk en makkelijker te handhaven.

Terwijl het voor het voetbal niet eens zoveel uitmaakt.
De vrijwilligersfuncties bij het voetbal zijn met uitzondering de materiaalmensen en de medewerkers in de kantine allemaal buiten.

Bij zaalsporten maakt het wel behoorlijk verschil.
 

Joost

Well-known member
Gisteren;
Duitsland met veel maatregelen: 37.640 positieve tests met nog stijgende trend.
Engeland zonder maatregelen: 36.559 positieve tests met dalende trend.
 

Bonehead

Well-known member
Terwijl het voor het voetbal niet eens zoveel uitmaakt.
De vrijwilligersfuncties bij het voetbal zijn met uitzondering de materiaalmensen en de medewerkers in de kantine allemaal buiten.

Bij zaalsporten maakt het wel behoorlijk verschil.
Precies dat dus. Dan snap ik niet waarom er in allerlei bochten wordt gewrongen, terwijl er ook een simpele, begrijpbare en te handhaven optie is. Bij mijn vereniging is er nog niet aan de controle gedaan en gemeente handhaaft niet. Maandag weer bestuursvergadering en dan zullen we het ter sprake brengen. Het moet wel door externen gebeuren anders wordt het wel heel onplezierig. Er schijnt hiervoor nog een subsidie mogelijkheid voor te zijn. Over twee weken is er een gemeentelijke derby. Lijkt mij verstandig dat er dan iets geregeld is.
 

Joost

Well-known member
Wat bij ons op dit moment heel erg speelt is de handhavingsfunctie van de vereniging / coronacoordinator.

Als zaalsportvereniging moeten we wel een protocol hebben en dat hebben we ook netjes gemaakt ondanks het feit dat iedere bezoeker binnenkomt via een aangrenzende kantine. We zouden in theorie kunnen stellen dat iedereen die bij ons door de deur komt al eerder zijn pas heeft moeten laten zien, maar daar gaat de gemeente niet in mee.

Maar dan kom je op het punt dat iemand met een rood vinkje moet worden gevraagd de locatie te verlaten. Stel dat de persoon in kwestie dat niet doet, wat dan? Is een vereniging dan in overtreding? Wij voelen er weinig voor om de BOA uit te gaan hangen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eerste dag sinds de verscherping van de maatregelen en hier in de lokale kantine handhaven ze alvast niet. "Gewoon niet te doen met die paar vrijwilligers die we hebben", zeggen ze. Ik kan het me voorstellen.
 
Bovenaan