Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Nou ja, ik begin nu toch wel zin te krijgen in het Efteling weekend met mijn familie. Heerlijk als we rustig kunnen gaan eten zonder mijn wappie zussen en zwagers.
De grote Maestro zei het al: "elk nadeel hep zijn voordeel"
 

JMD

Well-known member
Ik heb het over het dramatische gedoe wat de mensen er van maken. Dat het de horeca omzet kost zal best maar ik ben benieuwd hoe het in maand 2, 3 enz is. Verder zou het ook zo kunnen zijn dat mensen minder te besteden hebben en geen zin hebben om überhaupt te gaan los van een pas of niet maar goed, jij hebt uitgebreid onderzocht dat het door die pas komt.
En jij hebt onderzocht dat het niet door die pas komt neem ik aan?

Mensen mogen nu wel dicht bij elkaar kruipen in een park met gehaald bier/fris enz van de supermarkt, dan hoeft 1,5m namelijk niet meer. Maar gaan ze op een terrasje zitten (waar je door de tafeltjes sowieso al iets van afstand hebt als je met zijn 2/3-en bent) dan moet je een QR-code hebben...
 

Hankie

Well-known member
Wat een onzin zeg over die tweedeling, je kan je toch laten testen het is niet dat je geen mogelijkheid hebt om te gaan. Ik hoor voor de stadions ook geen negatieve geluiden meer.
 

Hankie

Well-known member
En jij hebt onderzocht dat het niet door die pas komt neem ik aan?

Mensen mogen nu wel dicht bij elkaar kruipen in een park met gehaald bier/fris enz van de supermarkt, dan hoeft 1,5m namelijk niet meer. Maar gaan ze op een terrasje zitten (waar je door de tafeltjes sowieso al iets van afstand hebt als je met zijn 2/3-en bent) dan moet je een QR-code hebben...
Ik ga niet tegen vreemden aankruipen in het park in de horeca is die kans groter.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tot de 24e een cafe in, geen probleem
Na de 24e, versoepelingen, mogen alleen bepaalde mensen het café in

Da's niet logisch

De 24e is de ombouw?

In principe mag iedereen het café in met de toegangspas. Die kan je krijgen door een vaccinatie, een herstelbewijs of een testbewijs.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De 24e is de ombouw?

In principe mag iedereen het café in met de toegangspas. Die kan je krijgen door een vaccinatie, een herstelbewijs of een testbewijs.
Ja, maar dat is toch geen versoepeling als je nu zonder mag? Die anderhalve meter heeft nooit bestaan he.
 

Fregge

Well-known member
Kroegen mogen op dit moment maar 2/3e vol zijn met vaste zitplaats zonder pas. Dat verandert dus naar 3/4e zonder vaste zitplaats met pas en zelfs 100% als je wel een vaste zitplaats hebt
 

Joost

Well-known member
Op 1 november wordt de coronapas heroverwogen.
Tot die tijd komt er extra geld voor de gemeentes om meer BOA's in te zetten.

Hoofd van de BOA bond op radio1; de opleiding duurt 2 jaar.
 

De Wolf

Well-known member
Op 1 november wordt de coronapas heroverwogen.
Tot die tijd komt er extra geld voor de gemeentes om meer BOA's in te zetten.

Hoofd van de BOA bond op radio1; de opleiding duurt 2 jaar.
Hugo en Rutte kunnen niet meer dan twee weken vooruitdenken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, maar dat is toch geen versoepeling als je nu zonder mag? Die anderhalve meter heeft nooit bestaan he.

In Limburg misschien niet. Ik begrijp dat er in de Randstad gewoon op de vingers is getikt. Ik moet zeggen dat de laatste keer dat ik in een kroeg ben geweest ver teruggaat. Brewpubje op een paar minuten lopen van hier was 100% coronaproof.

Moet wel zeggen dat eind mei op een bruiloft de anderhalve meter absoluut werd gehandhaafd en dat was totaal niet aan de orde afgelopen vrijdag.

Al moet ik ook zeggen dat ik geen flauw idee heb was inmiddels de regels zijn. Op een vrijgezellenfeestje konden we wel met acht man aan een lange tafel binnen in een restaurant, maar buiten op het terras moest het weer per tafel van vier personen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je hebt ''m ook nodig voor de Efteling, dus waarom niet?

Hoe lang zijn die testresultaten überhaupt geldig? Geloof dat mijn zussen en zwagers überhaupt niet willen testen, maar voor drie dagen Efteling mag je je dan ook twee of drie keer testen?

EDIT: Ik lees dat de Efteling het zelf ook nog niet weet.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Hoe lang zijn die testresultaten überhaupt geldig? Geloof dat mijn zussen en zwagers überhaupt niet willen testen, maar voor drie dagen Efteling mag je je dan ook twee of drie keer testen?

EDIT: Ik lees dat de Efteling het zelf ook nog niet weet.
Rutte zei toch dat bij meerdaagse evenementen iedere dag je code moet laten zien? Als dan testen 24 uur geldig zijn lijkt het me dat je dus vaker moet testen als je geen vaccinatiebewijs hebt.
 

Maasveld

Well-known member
Ik hoorde wat horecaondernemers ook al spreken van een verzwaring in plaats van een versoepeling. Dan ben je de realiteit toch wel ernstig uit het oog verloren.
 

De Wolf

Well-known member
Al moet ik ook zeggen dat ik geen flauw idee heb was inmiddels de regels zijn. Op een vrijgezellenfeestje konden we wel met acht man aan een lange tafel binnen in een restaurant, maar buiten op het terras moest het weer per tafel van vier personen.
Buiten is in het zicht.
 
Bovenaan