Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Wanneer een vaccin bijvoorbeeld maar 85% effectiviteit heeft dan is er toch een kans dat je het wel krijgt.

Bij Janssen is de effectiviteit veel lager. Pfizer een prik, dus ook maar beperkt effectief en spoetnik is een blackbox. In die zin valt het idd mee.

De Wolf

Well-known member
De kans dat je drager bent zal een stuk kleiner zijn. Maar wanneer je bij een evenement zekerheid wil zou je iedereen moeten testen.

Overigens een QR code moet je een digid hebben en ik ken nog genoeg mensen (veelal ouderen of mensen met een beperking) die dat nog niet hebben omdat het voor hun te ingewikkeld is. Voor die mensen zou bijvoorbeeld een geel boekje een optie zijn maar die kan je niet gebruiken.

Fregge

Well-known member
Overigens een QR code moet je een digid hebben en ik ken nog genoeg mensen (veelal ouderen of mensen met een beperking) die dat nog niet hebben omdat het voor hun te ingewikkeld is.
Ik heb dat bewijs van je vaccinatie laten plastificeren en dat zit nu in m'n portemonnee.

Joost

Well-known member
Toch vraag ik me wel af waarom daar nou helemaal geenduidelijkheid over wordt gegeven, is dit nou nog steeds niet volledig onderzocht dan? Je krijgt nu steeds meer van die indianenverhalen over gevaccineerden die Covid net zo veel over kunnen dragen als niet gevaccineerden, of idd zoals jij omschrijft helemaal geen Covid kunnen doorgeven.
Wellicht denk ik te somber maar het past in het patroon van een onfeilbare overheid. Het toegeven van fouten is niet meer toegestaan.

Zie bijvoorbeeld ook de serie die KRONCRV gemaakt heeft over De Villamoord (gisteren was de laatste uitzending). Het is zonneklaar dat er 9 willekeurige mannen zijn opgepakt en ze alle 9 onschuldig vast hebben gezeten. Toch strandde het vorige herzieningsverzoek op futiliteiten. Simpelweg omdat (zoals een agent ook in de uitzending zegt) de onwil om fouten toe te geven.

Van Dissel en het RIVM hebben vanaf dag 1 ingezet op verspreiding op korte afstand. Dat was een te verantwoorden stellingname in de eerste maanden maar werd daarna ingehaald door kennis uit de praktijk. Toch is het beleid nauwelijks aangepast en wordt die nieuwe werkelijkheid niet toegegeven, enkel om geen gezichtsverlies te lijden.

Forza AZ

Well-known member
De kans dat je drager bent zal een stuk kleiner zijn. Maar wanneer je bij een evenement zekerheid wil zou je iedereen moeten testen.

Overigens een QR code moet je een digid hebben en ik ken nog genoeg mensen (veelal ouderen of mensen met een beperking) die dat nog niet hebben omdat het voor hun te ingewikkeld is. Voor die mensen zou bijvoorbeeld een geel boekje een optie zijn maar die kan je niet gebruiken.
Ook zonder DigiD kun je een papieren QR-code aanvragen via de telefoon wat dan per post opgestuurd wordt.

Bernardo

Well-known member
Ik heb ook gewoon papieren QR code. Zal mijn niet gebeuren dat ik bij het stadion sta en de boel niet werkt.

Maasveld

Well-known member
Haha, de overheid krijgt het juridisch niet voor elkaar om dancefeesten en popconcerten als twee verschillende dingen te behandelen. Daarom hebben ze de evenementenbranche vriendelijk doch dringend verzocht nog geen dancefeesten te organiseren. 😅

Bernardo

Well-known member
Haha, de overheid krijgt het juridisch niet voor elkaar om dancefeesten en popconcerten als twee verschillende dingen te behandelen. Daarom hebben ze de evenementenbranche vriendelijk doch dringend verzocht nog geen dancefeesten te organiseren. 😅
Ook zo kansloos of er bij popconcerten niet gedanst word. Wat een kut beleid joh.

Joost

Well-known member
Vandaag persconferentie dus we zullen wel weer een storing in de cijfers hebben.

Ziekenhuisopnames zijn in ieder geval weer naar beneden.

Max

Administrator
Forumleiding
Vakanties zijn afgelopen, dan moet je het toch van de scholen gaan hebben. In dit tempo komen we er nooit vanaf.

Bovenaan