Toch vraag ik me wel af waarom daar nou helemaal geenduidelijkheid over wordt gegeven, is dit nou nog steeds niet volledig onderzocht dan? Je krijgt nu steeds meer van die indianenverhalen over gevaccineerden die Covid net zo veel over kunnen dragen als niet gevaccineerden, of idd zoals jij omschrijft helemaal geen Covid kunnen doorgeven.
Wellicht denk ik te somber maar het past in het patroon van een onfeilbare overheid. Het toegeven van fouten is niet meer toegestaan.
Zie bijvoorbeeld ook de serie die KRONCRV gemaakt heeft over De Villamoord (gisteren was de laatste uitzending). Het is zonneklaar dat er 9 willekeurige mannen zijn opgepakt en ze alle 9 onschuldig vast hebben gezeten. Toch strandde het vorige herzieningsverzoek op futiliteiten. Simpelweg omdat (zoals een agent ook in de uitzending zegt) de onwil om fouten toe te geven.
Van Dissel en het RIVM hebben vanaf dag 1 ingezet op verspreiding op korte afstand. Dat was een te verantwoorden stellingname in de eerste maanden maar werd daarna ingehaald door kennis uit de praktijk. Toch is het beleid nauwelijks aangepast en wordt die nieuwe werkelijkheid niet toegegeven, enkel om geen gezichtsverlies te lijden.