Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
De reden voor 2/3 is nu volgens mij om de drukte buiten in de perken te houden. Als de 1,5 meter niet meer geldt, dan is die reden inderdaad weg, en zouden de stadions weer volledig vol moeten kunnen.

Stadions mogen inderdaad weer helemaal vol vanaf 25 september:

 

Joost

Well-known member
Vrijdag 30 juli werden er 3387 besmetting gemeld. Sindsdien begon het dagcijfer steeds met een 2. Tussen 2026 naar 2828.
Als er werkelijk geen onderraportage geweest is de afgelopen twee dagen dan is de kans aanzienlijk dat er vandaag een cijfer onder de 2000 wordt gemeld.

Tevens is de ziekenhuisbezetting van de maandag de laagste in anderhalve maand.

En dan wordt er ook nog eens flink meer getest. Het weektotaal t/m afgelopen vrijdag was 170.941. Drie weken geleden was dat nog 108.441.
 

Maasveld

Well-known member
Hoe zit het eigenlijk met al die besmettingen van Zandvoort? Die zouden nu toch wel zo langzamerhand zichtbaar moeten gaan worden.
 

JMD

Well-known member
Het totale gebrek aan voortschrijdend inzicht blijft opmerkelijk en ergerlijk.
Precies. In Engeland wachten ze nog met het 'vaccinatiepaspoort', in Denemarken schrappen ze alle regels, maar in NL gaan ze juist een verzwaring (want aan die 1,5m hield niemand zich) aankondigen als versoepeling.

Dat je die QR-code doet voor voetbalwedstrijden en grote evenementen kan ik nog wel inkomen, maar horeca plan je juist vaak spontaan, dat wordt als je nu niet gevaccineerd bent erg lastig. De Jonge zei eerder dit jaar nog dat er geen onderscheid gemaakt gaat worden tussen wel of niet gevaccineerden. Maar ach, een CDA-er en liegen, dat hoort bij elkaar... Het congres was afgelopen weekend weer genieten wat dat betreft.
 

Joost

Well-known member
Daar komt ook nog het hardnekkige misverstand bij dat iemand die gevaccineerd is ook Corona mee kan dragen en besmettelijk kan zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Daar komt ook nog het hardnekkige misverstand bij dat iemand die gevaccineerd is ook Corona mee kan dragen en besmettelijk kan zijn.
Hoezo is dat een misverstand? Dat is toch gewoon mogelijk, al is de kans uiteraard wel veel kleiner dat een gevaccineerde besmettelijk is, dan dat een niet-gevaccineerde dat is.
 

Joost

Well-known member
Hoezo is dat een misverstand? Dat is toch gewoon mogelijk, al is de kans uiteraard wel veel kleiner dat een gevaccineerde besmettelijk is, dan dat een niet-gevaccineerde dat is.
Slecht opgeschreven door mij. Het grote misverstand leeft dat iemand die gevaccineerd is nooit meer Corona over kan dragen. Terwijl dat wel mogelijk is. Dat hoorde ik vanmiddag op Radio 1 nog regelmatig terugkomen zonder dat zelfs Marc Bonten daar een correctie op deed.
 

Eef de Kip

Well-known member
Toch vraag ik me wel af waarom daar nou helemaal geenduidelijkheid over wordt gegeven, is dit nou nog steeds niet volledig onderzocht dan? Je krijgt nu steeds meer van die indianenverhalen over gevaccineerden die Covid net zo veel over kunnen dragen als niet gevaccineerden, of idd zoals jij omschrijft helemaal geen Covid kunnen doorgeven.
 

De Wolf

Well-known member
Het is toch duidelijk hoe andere virussen zich gedragen?
Blijkbaar moet bij Covid het wiel opnieuw uitgevonden worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hoorde gisteren een verhaal dat er bij een voetbalclub de niet-gevaccineerden besmet waren geraakt, een iemand die was gevaccineerd met spoetnik, een met Janssen en een met Pfizer (één prik). Ik heb ook wel gehoord dat mensen die corona voor een tweede keer hebben gekregen. Ik begreep dat in het verzorgingstehuis waar mijn oma een aanleunwoning heeft er toch ook weer corornagevallen zijn. In die zin zijn er een hoop vragen.

De andere kant van het verhaal is dat we initieel het met name om de ziekenhuisbezetting deden. We leven inmiddels bijna twee maanden naar Freedom Day in de UK en ik krijg niet echt de indruk dat het daar nu hopeloos mis gaat. In onze eigen ziekenhuizen is op zich ruimte voor drie keer zoveel corona patiënten op de IC. Je kan je afvragen of je het nog allemaal op slot wil laten tot de vaccins en de eventuele bescherming van een eerdere coronabesmetting echt zijn uitgewerkt.
 

De Wolf

Well-known member
Ik hoorde gisteren een verhaal dat er bij een voetbalclub de niet-gevaccineerden besmet waren geraakt, een iemand die was gevaccineerd met spoetnik, een met Janssen en een met Pfizer (één prik). Ik heb ook wel gehoord dat mensen die corona voor een tweede keer hebben gekregen. Ik begreep dat in het verzorgingstehuis waar mijn oma een aanleunwoning heeft er toch ook weer corornagevallen zijn. In die zin zijn er een hoop vragen.

Wanneer een vaccin bijvoorbeeld maar 85% effectiviteit heeft dan is er toch een kans dat je het wel krijgt.
 
Bovenaan